waarschijnlijk staat het bedieningspaneel van de kachel op deze zekering.ik denk dat je kachelmotor te zwaar draait,of de weerstand is niet goed.

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
ambijajance schreef:Shit, vanavond werderom zekering geknald, het was nu een zwaardere. Met kou heeft het dus blijkbaar niks te maken. Wel stonden ruitewissers aan en blower op vol vermogen. Vlak na starten knalt dat ding eruit, alle dashboard functies/verlichting weg behalve groot en dimlicht.
Toch aanloopproblemen ? Waarom houdt de blower er mee op als die niet daarop gezekerd is ? Heeft dat ook met “contact” en/of aansturing te maken ?
Haal de blower eens te voorschijn en smeer het asje van de blower met wd40, misschien wil dat helpen (het kan ook vuil/bladeren zijn die de boel op houden)
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Alle goeie adviezen nog niet aan toegekomen (kijk’s naar dat weer buiten ), maar dit weekend wel de auto nodig. Dagen gaat het goed, nu dus weer niet. Uit nood een 20A zekering erin, dit was toch ff teveel van het goede, kringeltjes rook tussen grens onderdash en middenconsole. Wat zit hier ? Toch de blower ?

Totaal aantal Berichten: 342
- XM 2.0 16v op LPG G3
Je bedoelt bij de voetenruimte van de passagier? Daar achter die onderplaat (duurdere types stof geloof ik) zit inderdaad de blower! Plaat is redelijk makkelijk te verwijderen. Als ie er nog nooit af is geweest zit er ook een schroefje in het vakje voor het instructieboekje. Die schijnt er bijna nooit in teruggezet te worden, is nogal lastig.. Als de plaat er af is zie je de blower zitten!

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
eXpelliarMus schreef:
Haal de blower eens te voorschijn en smeer het asje van de blower met wd40, misschien wil dat helpen (het kan ook vuil/bladeren zijn die de boel op houden)
Bedankt Wes, deze tip maar eens opgevolgd nadat een 20A zekering (zie later bericht) de boel deed smeulen. Er lagen wel wat takjes in de blower maar niet van dien aard (boomstammen) dat deze de boel zouden smoren volgens mij. Toch het asje maar even gesmeerd en alles weer gemonteerd na een aantal proefruns. Tot dusver geen blow-outs meer met de 10A zekering die erin hoort.
Tot dusver gaat het dus goed alhoewel deze hele operatie wel de accu leeggetrokken had. Veel open deuren, hydro-kleppen die aan en uit springen, veel proefdraaien en starten.
Dus gisteravond nog even de lader er een aantal uur aan moeten hangen.
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om alle instrumentenlampjes “even” te vervangen. Soms heb je een “nu ik toch aan het kloten ben….” ervaring nodig…
Ik hoop dat ik nu van deze narigheid af ben…. Nu weet ik iig een beetje hoe en waar de blower en kachel zitten.

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “