krakende geluiden aan kleine zijruit rechts vooraan
longone
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 17-01-2008

Gepost: 25 november 2008 11:40 PM

heb sinds het kouder geworden is weer last van een vervelend gekraak aan het kleine zijruitje vooraan rechts, en occasioneel ook links. Dit probleem heeft zich heel de zomer niet voorgedaan.
heeft iemand een oplossing hiervoor?

C4GP 2.0 HDIF Exclusive EB6V

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 26 november 2008 12:55 AM
  [ # 1 ]

Re: krakende geluiden aan kleine zijruit rechts vooraan

longone schreef:

heb sinds het kouder geworden is weer last van een vervelend gekraak aan het kleine zijruitje vooraan rechts, en occasioneel ook links. Dit probleem heeft zich heel de zomer niet voorgedaan.
heeft iemand een oplossing hiervoor?

Ja heb ik ook. Komt gewoon door de verschillende materialen die uitzetten/krimpen afhankelijk van de temperatuur. En hierdoor krijg je frictie => gekraak.
Ik denk dat er niet veel aan te doen is buiten mss siliconenspray?
Ik stoor er me eigl niet zoveel aan.
Je zal nog wel last krijgen van enkele andere kraakjes Laughing

Bij dit koude weer heb ik ook last van de opbergvakjes op het dashboard, de rubberondergrond die hierin zit maakt wel eens lawaai (gekend probleem)
En ook de deuren kraken vrij vrolijk op erg slechte weg.

De bouwkwaliteit van de C4 picasso is niet echt subliem te noemen. Nu valt het wel nog mee, maar ik heb schrik na 150.000 km.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203
Geregistreerd: 29-01-2007

Gepost: 26 november 2008 12:11 PM
  [ # 2 ]

Re: krakende geluiden aan kleine zijruit rechts vooraan

picassoke schreef:

De bouwkwaliteit van de C4 picasso is niet echt subliem te noemen. Nu valt het wel nog mee, maar ik heb schrik na 150.000 km.

Dat gevoel heb ik ook: vooral bij temperatuurwisselingen hoor ik regelmatig diverse kraakjes—-> zonnekleppen/achterklep/dashboard/opbergvakken op dashboard/zonnegordijnen achterportieren, terwijl het toch allemaal best wel goed in elkaar lijkt te zitten Exclamation 
In mijn vorige Xsara Picasso had ik minder last van kraakjes.
Dit is dan ook een punt wat me tegenvalt van de C4P Crying or Very sad

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  
 
longone
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 17-01-2008

Gepost: 26 november 2008 03:00 PM
  [ # 3 ]

ik dacht in het verleden een reactie gelezen te hebben waarbij men het dashboard vaster aangetrokken heeft, maar ik vind dit niet meer terug.

Het gekraak overstemt bij momenten mijn radio en dat kan ik toch moeilijk accepteren. Zonde van het HiFi pack zou ik durven stellen.

Mijn 4 jaar oude Berlingo heeft dit niet en mijn vorige wagen (Italiaan met 13 levensjaren) had hier ook totaal geen last van.

C4GP 2.0 HDIF Exclusive EB6V

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 26 november 2008 05:08 PM
  [ # 4 ]
longone schreef:

ik dacht in het verleden een reactie gelezen te hebben waarbij men het dashboard vaster aangetrokken heeft, maar ik vind dit niet meer terug.

Het gekraak overstemt bij momenten mijn radio en dat kan ik toch moeilijk accepteren. Zonde van het HiFi pack zou ik durven stellen.

Mijn 4 jaar oude Berlingo heeft dit niet en mijn vorige wagen (Italiaan met 13 levensjaren) had hier ook totaal geen last van.

Ook hier kraakjes in het dashboard ter hoogte van het zijruitje. Verder ook gerammel achter de km-teller. Dit is triest voor een wagen van deze prijsklasse.
Het gerammel achter de km-teller wilde ik zelf oplossen : je kan eea demonteren, tot je aan een paar ‘poprivetten’ oftwel ‘klinknagels’ komt die je enkel kan uitboren ... wat ik toch een stap te ver vond.
Voor het gekraak aan het zijruitje heb ik reeds vanalles geprobeerd, zonder succes.
Sommige mensen storen zich hieraan niet, maar ik behoor niet tot deze groep (en hetzelfde geldt blijkbaar ook voor jou).

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 26 november 2008 07:02 PM
  [ # 5 ]

Re: krakende geluiden aan kleine zijruit rechts vooraan

picassoke schreef:

De bouwkwaliteit van de C4 picasso is niet echt subliem te noemen. Nu valt het wel nog mee, maar ik heb schrik na 150.000 km.

Dat haal jij niet met deze auto. Tegen die tijd heb jij van pappie allang een nieuw speeltje gekregen.  Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 26 november 2008 07:12 PM
  [ # 6 ]

Re: krakende geluiden aan kleine zijruit rechts vooraan

Segerfan schreef:
picassoke schreef:

De bouwkwaliteit van de C4 picasso is niet echt subliem te noemen. Nu valt het wel nog mee, maar ik heb schrik na 150.000 km.

Dat haal jij niet met deze auto. Tegen die tijd heb jij van pappie allang een nieuw speeltje gekregen.  Wink

Zal ik wel halen, 5 jaar studeren aan iets minder dan 30.000 km/jaar.
En dan wrs nog even doorrijden als ik ga werken om dan zelf 1 te kopen of te krijgen van de firma.

Het zal bij 1 auto krijgen blijven. En das maar logisch ook Very Happy
Trouwens als ik hoor wat het kost om op kot te zitten en te eten ,...

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 26 november 2008 09:12 PM
  [ # 7 ]

Re: krakende geluiden aan kleine zijruit rechts vooraan

rymt schreef:
picassoke schreef:

De bouwkwaliteit van de C4 picasso is niet echt subliem te noemen. Nu valt het wel nog mee, maar ik heb schrik na 150.000 km.

Dat gevoel heb ik ook: vooral bij temperatuurwisselingen hoor ik regelmatig diverse kraakjes—-> zonnekleppen/achterklep/dashboard/opbergvakken op dashboard/zonnegordijnen achterportieren, terwijl het toch allemaal best wel goed in elkaar lijkt te zitten Exclamation 
In mijn vorige Xsara Picasso had ik minder last van kraakjes.
Dit is dan ook een punt wat me tegenvalt van de C4P Crying or Very sad

Persoonlijk ben ik hier ook niet echt over te spreken. Maar ik heb nog minder zin om voor ieder kraakje bij de dealer te gaan want dan rij ik een half jaar per jaar rond in een vervangwagen.
Ik heb wel geklaagd over de zonneschermen vooraan, maar dit blijkt zich enkel voor te doen bij hogere temperaturen. Nu heb ik er niets van last van.
Voor een wagen van die prijs (in mijn geval dik 25000 euro) is dit toch wel een redelijk nadeel.
Mijn vader zijn E heeft nu 230.000 km als ik me niet vergis, en hier is nu op erg slechte weg ook wel eens een kraakje te horen. Maar nog altijd veel minder dan men picasso die 200.000 km minder gelopen heeft.
De toyota RAV4 van men moeder kraakt er ook lustig op los, en heeft ongeveer dezelfde kmstand als mijn Picasso. Zonnegordijntjes e.d. zitten er niet op dus die hoor ik daar gelukkig niet. Maar verder kraakt alles er ook goed, zeker bij koud weer.
Maar echter rammels zoals ik die bij mij wel heb ik de achterklep en het oprolsysteem van het panoramadak zijn hier niet te horen.
In een prius waar ik mee testreed rammelde wel het een en ander, zelfs meer dan in mijn picasso.

Nog een C4P kopen met wat ik nu weet? Nee, zeer waarschijnlijk niet.
Een andere citroen? Mss wel, een gewone C4 of C5 mss.
Maar als je eerste citroen al direct een bevestiging is van de gekende franse slag (en dan denk ik nog niet aan de robotbak waarbij ik zeer sterke twijfels heb over de levensduur), dan is het normaal dat ik hier toch nog eerst even moet over denken. Het kan in ieder geval veel beter, ik heb met een Peugeot 206 ook meegereden gisteren, 90.000 km op de teller en enkel op zeer slechte weg enkele kleine rammeltjes te horen die niet de moeite zijn te vernoemen.
Dit weekend even met de nieuwe golf gereden, en echt een geweldige wagen geworden.
Geen kraakjes meer, muisstil binnen (motor, wind, banden), zeer aangenaam weggedrag, en een comfort dat op het niveau zit van men picasso of een gewone C4 mss zelfs beter. Wel iets duurder dan een C4 maar volgens mij is het dit verschil meer dan waard.
Valt natuurlijk wel te zien hoe het na 50.000 km zit.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 25 januari 2009 08:35 PM
  [ # 8 ]

Ik heb het kraken in de eerste winter ook gehad. Deze winter heb ik het nog niet gehoord.. Smile


Dus; geduld heren, laat er eens een wintertje overheen gaan, het gaat vanzelf weg… Laughing

Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 25 januari 2009 08:44 PM
  [ # 9 ]

Ik heb het nu nog altijd maar hoe dan ook veeeeeel minder dan de eerste winter.
Zou het liggen aan het feit dat alles zich wat moet “zetten”?

Trouwens een oud draadje dat hier plots naar boven komt.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook