Ja alle jaguars uit die periode, alleen niet de xj6.
Maar het 1989-1992 type sovereign met vierkante koplampen waren echt een drama.
Maar er zijn zoals je weet ook meerdere type’s citroën die nu hun oorspronkelijke nieuwprijs dik overstijgen, dan niet alleen de echte oude en grote maar probeer maar eens aan een knappe 2cv te komen onder de prijs van een xsara piccaso van 2002
C3 Pluriel 2003
Quinten schreef:Ja alle jaguars uit die periode, alleen niet de xj6.
Maar het 1989-1992 type sovereign met vierkante koplampen waren echt een drama.Maar er zijn zoals je weet ook meerdere type’s citroën die nu hun oorspronkelijke nieuwprijs dik overstijgen, dan niet alleen de echte oude en grote maar probeer maar eens aan een knappe 2cv te komen onder de prijs van een xsara piccaso van 2002
Je hebt het over de XJ40, inderdaad een soort mislukte kruising tussen Ford, BMW en Mercedes, maar wel een gode auto met een mooie motor.
Mijn XJ6 is een van de eersten en momenteel ongeveer net zoveel waard als wat hij nieuw heeft gekost. Ik vraag me af of dat met de XM ook nog eens gaat lukken. De 2CV en de VW kever zijn mits in onberispelijke staat aardig op weg om de nieuwprijs dik te overstijgen. En dan zullen we het niet hebben over de VW spijlbus.
ambijajance schreef:waterman771 schreef:Aandrijfassen zijn vrij strek, dus niet écht een zwak punt van de xm. Dat betekend niet dat ze wel eens versleten zijn, maar niet meer dan bij andere auto’s.
Grotere problemen zijn harde klepseals waardoor een 8v olie gaat zuipen, olielekkages van de keeringen, waterpompen die gaan lekken, en lekkages rond het verdeelblok van de hydrauliek. Dan nog wat gezeur met lekkages rond het stuurhuis, afbrekende stuurhulp-cilinders, slecht werkend hydractief, brakke besturing, versleten stuurkogels, handremkabels die breken en versleten draagarmbussen vóór, stabilisator-verbindingsstangen, verrotte uitlaatjes, niet of slecht werkende kachelblowers, en natuurlijk héél veel electronisch gezeik ( met name de bouwjaren 90 tot 93).
![]()
![]()
Mozes kriebel.
Eens kijken of ze ook mobile-homes hebben waar we heen gaan.
XM kopuh Quinten ?
Vind je goud/champagne kleur toch wat mooier overkomen in de zon voor die rots.
Mischien binnenkort een ijzig plaatje in een ochtendzonnetje?
C3 Pluriel 2003
whiteshepard schreef:
2-Een goede XM is niet te koop voor 500,-,
Wel. Ik kocht mijn V6.12 Exclusive voor 400 euro in juni 2008.
Ding had geen APK. Ik breng hem naar de APK: handremkabel vastzetten, en nog een lampje ofzo. Totaal rond de 100 Euro uitgegeven en ik was klaar. Auto gewoon goedgekeurd en hij heeft me nog geen moment laten staan.
En het ding had bij aankoop al 310.xxx gereden.
EDIT: En nee, ik verzwijg niet dat ik nog voor 3.000 euro aan achterstallig onderhoud heb uitgegeven, want het bleek niet nodig meer uit te geven dan de bedragen hierboven.
waterman771 schreef:Aandrijfassen zijn vrij strek, dus niet écht een zwak punt van de xm. Dat betekend niet dat ze wel eens versleten zijn, maar niet meer dan bij andere auto’s.
Grotere problemen zijn harde klepseals waardoor een 8v olie gaat zuipen, olielekkages van de keeringen, waterpompen die gaan lekken, en lekkages rond het verdeelblok van de hydrauliek. Dan nog wat gezeur met lekkages rond het stuurhuis, afbrekende stuurhulp-cilinders, slecht werkend hydractief, brakke besturing, versleten stuurkogels, handremkabels die breken en versleten draagarmbussen vóór, stabilisator-verbindingsstangen, verrotte uitlaatjes, niet of slecht werkende kachelblowers, en natuurlijk héél veel electronisch gezeik ( met name de bouwjaren 90 tot 93).
Gaaf! M’n vorige XM was een 2.0i 8V uit ‘89 met 3 ton op de teller en had last van bijna al deze punten, alleen de stuurhulp-cilinders hebben het uitgehouden.
Groetjes Erik!
Ik heb vorig jaar een XM V6 Ambiance gekocht voor 450 Euro. Dik jaar meegereden en 150 Euro aan APK uitgegeven. Was indertijd wel goed onderhouden. Maar nu gesloopt…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
XMTurboCT schreef:Ik heb vorig jaar een XM V6 Ambiance gekocht voor 450 Euro. Dik jaar meegereden en 150 Euro aan APK uitgegeven. Was indertijd wel goed onderhouden. Maar nu gesloopt…
Wegens roest toch? En harde vering?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Roest, vering en Diravi niet optimaal, ABS storing…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Matthijs2006 schreef:whiteshepard schreef:
2-Een goede XM is niet te koop voor 500,-,
Wel. Ik kocht mijn V6.12 Exclusive voor 400 euro in juni 2008.
Ding had geen APK. Ik breng hem naar de APK: handremkabel vastzetten, en nog een lampje ofzo. Totaal rond de 100 Euro uitgegeven en ik was klaar. Auto gewoon goedgekeurd en hij heeft me nog geen moment laten staan.![]()
En het ding had bij aankoop al 310.xxx gereden.EDIT: En nee, ik verzwijg niet dat ik nog voor 3.000 euro aan achterstallig onderhoud heb uitgegeven, want het bleek niet nodig meer uit te geven dan de bedragen hierboven.
Dan heb je volgens mij na eerdere berichten wel mazzel gehad, nu met die engelse wordt het een beetje aanpassen
Ennuh volgens mij noemen sommige hier hun “ding” ook wel dame…
C3 Pluriel 2003