Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ah dat is op zich wel een goed plan. Ik moet even kijken of mijn broer dat zou willen doen ( eXpelliarMus ). Ik heb namelijk daar de kunde en het geduld niet voor
Mijn vader heeft al wel een afspraak bij de Jong in Aalsmeer staan.
Ik ga het even in de groep gooien zogezegd.

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
pieter v6 schreef:Ik heb alle leidingen zelf vervangen, het is goed te doen mits je een brug tot je beschikking hebt, lijkt me geen pretje om dit liggend op de vloer te doen.
Ik had de leiding vanaf een rol gekocht, dus niet voorgevormd, de moeilijkheid (lees veel tijd) zat hem dan ook in het het netjes buigen van de leidingen. Er waren dus ook een paar momenten dat de onderkant van mijn xm op een bord spaghetti leek, maar met wat geduld kom je er wel.
als je er aan begint heb ik nog wel een paar tips.gr Pieter
Deze leiding is er een van het gecombineerde type, metaal/rubber en die is niet zelf samen te stellen, moet in zijn geheel van de dealert/fabriek komen. Dit klusje laat ik aan Gert over, helaas.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Dit zal wel een hele domme vraag zijn ops: schiet me maar af hoor…
Er bestaan toch ook flexibele hydraulische leidingen? Die kan je overal langs en tussen krijgen en kan je leggen zoals het je uitkomt. Zou dat te gebruiken zijn, of bestaan ze niet zo dun/lang?
Ja hoor, gewapende flexibele leidingen bestaan ook.
Zijn echter erg duur; ik denk dat het gemak die prijs niet waard is. Weet trouwens niet of er ergens Citroën-aansluitingen te verkrijgen zijn voor deze leidingen.
Een beetje motorfiets (onderdelen) zaak kan deze leiding van rol (en vaak in diverse kleuren) leveren met een keur aan aansluitingen. Maar vast geen lhm aansluiting, zul je zelf iets voor moeten maken en erop laten zetten.

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
FerryV schreef:Maar vast geen lhm aansluiting, zul je zelf iets voor moeten maken en erop laten zetten.
Dus de Citroen LHM aansluiting is geen standaard warteltje?
FerryV schreef:Zijn echter erg duur; ik denk dat het gemak die prijs niet waard is.
Maar voor 700 euro kan je vast wel een leuk gewapend flexibel leidinkje kopen, in de kleur goud, lijkt mij zo…

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Prijs van Gert is gelukkig veel lager. Het blijft een poep geld maar het scheelt paar honderd euro.