







Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ree schreef:Ik weet niet waarom deze niet op mijn shortlist staat. Is “naast de deur” bij St Marien in Clermont-Ferrand.
Die lelijke morettes zijn er zo af gehaald
Ree
Ik zou die gewoon nemen, is immers de mooiste kleur die je op je CX kan hebben!
Zit nog ff verder te kijken, maar das de meest perfecte CX die je kan hebben… bouwjaar met bolletje, 2400 GTi, bleu régate, en ik heb er dus exact ook zo eentje…
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Working on it…
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Als je overigens eens wil zien hoe zo’n bakkie er in het echt uit ziet en rijdt dan ben je bij deze van harte uitgenodigd in Leiden voor een ritje.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb hem best aandachtig bekeken in Berlikum - natuurlijk omdat het verreweg de mooiste auto was - maar ik moet toegeven dat ik niet eens meer weet of je een blauw interieur hebt. Als het uitkomt nodig ik mezelf wel een keer uit!
Ree
ps, op welke foto zie je het bolletje?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
ooh ja, deze issue komt dan wel weer in me op:
waterman771 schreef:Ree schreef:Waar ligt de grens? Zijn alle injectie 2400’s “goed”?
Ree
Ik zou zeggen: de jaren 81 en 82/83 zijn ok.
Dit barrel komt uit 79
Ree
Nou, lekker om morgen weer beter te zijn.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ree schreef:Ik heb hem best aandachtig bekeken in Berlikum - natuurlijk omdat het verreweg de mooiste auto was - maar ik moet toegeven dat ik niet eens meer weet of je een blauw interieur hebt. Als het uitkomt nodig ik mezelf wel een keer uit!
Ree
ps, op welke foto zie je het bolletje?
Ik zie geen bolletje. Maar als ik de fotos zie is dit een GTi uit ‘79 met blauw interieur. Werkelijk exact dezelfde als ik dus heb. En aangezien mijne origineel een bolletje heeft zal deze dat vast ook hebben. En ik heb dus ook zo’n blauw interieur. Persoonlijk vind ik het het mooiste stoffen interieur in een serie 1. Lekker typisch met het blauwe kleurtje, maar niet over de top. Dash is als het goed is overigens helemaal zwart bij de GTi.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Morgen nog even alles op een rijtje zetten, en dan kijken of ik mezelf kan weerhouden dit weekend naar het zuiden te crossen.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Voor wat grote foto’s van het interieur van de bleu regate GTi kun je terecht op mijn site. Het interieur is hetzelfde geloof ik. Weet niet of RikvdS een halfzwart dashboard heeft.
Ik vind blauw heel mooi op een GTi, maar dat is persoonlijk hehe.
Klik op de www knop, dan op Citroën, dan op CX en dan scrollen maar…
Beterschaap
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
waterman771 schreef:O ja Ree: 2500 diesels met de oude tandwiel-distributie zijn aanmerkelijk minder langlevend als de latere met riemaandrijving…
Zie ook dit draadje
Citroen heeft dus blijkbaar destijds fabriekswissels toegepast. Mar ja hoe controleer je dat bij aankoop. In het geval van die groene die maar 1 eigenaar heeft gehad is daar misschien iets over bekend. Maar als ik het dus goed begrepen heb, zijn de later geplaatste tandwiel-diesels wel oke? Of was het vervanging van de ene brakke diesel voor een andere na 100.000km opnieuw brakke diesel?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )








Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
ernst23 schreef:Voor wat grote foto’s van het interieur van de bleu regate GTi kun je terecht op mijn site. Het interieur is hetzelfde geloof ik. Weet niet of RikvdS een halfzwart dashboard heeft.
Ik vind blauw heel mooi op een GTi, maar dat is persoonlijk hehe.
Klik op de www knop, dan op Citroën, dan op CX en dan scrollen maar…Beterschaap
Mijn blauwe interieurtje is toch anders. Net een tintje lichter blauw en helemaal in 1 kleur. Mijn dash is verder helemaal zwart, persoonlijk vind ik dat wel mooi want het blauwe dash vind ik erg kitscherig overkomen. Maar ach, das ook puur smaak.
Ree, ik denk dat je gewoon eens wat wagens moet gaan bekijken. Kijk eens waar je een klik voelt en welke wagen juist weer niet echt. Als je op zoek bent naar iets wat snellers moet je eigelijk nu geen genoegen nemen met iets tragers, alleen omdat de staat beter is. Je kan beter wachten tot die snellere bak in goeie staat dan langs komt. Anders krijg je later misschien spijt, en dat zou zonde zijn. En zoals ik al zei, mijn aanbod voor een ritje per GTi staat, stuur me een pb’tje of mailtje. Ik ben altijd wel in voor een ritje.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ree schreef:ooh ja, deze issue komt dan wel weer in mijn op:
waterman771 schreef:Ree schreef:Waar ligt de grens? Zijn alle injectie 2400’s “goed”?
Ree
Ik zou zeggen: de jaren 81 en 82/83 zijn ok.
Dit barrel komt uit 79
![]()
Ree
Nou, lekker
om morgen weer beter te zijn.
Ik ben hier ook benieuwd naar, is de eerste keer dat ik het hoor. Toevallig komt mijn gti-tje uit 81…














































Totaal aantal Berichten: 43430
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De eerste generatie 2400 motoren hadden last van slechte zuigers slechte smering, net als de eerste generatie 2500 diesels. In Duitsland bleek dat de 2400 totaal niet autobahn-bestendig was: Bij het langdurig op hoge snelheid rijden liepen ze vast, iets wat bij de Ds 2300 nooit was gebeurd. Na modificatie van zuigers en wijziging van het smeersysteem zijn rond 1981 de motoren betrouwbaar geworden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Thanx for the info.
Dat is voor mij dus een reden om de mooie blauwe niet te nemen. Hele grote kans dat het hem anders echt geworden was. Ik rij altijd wel een paar duizend autobahn kilomteres per jaar. Die probeer ik altijd op zondag-ochtend te plannen omdat je dan de enige bent op de weg
Het feit dat ik de PK’s wél heb, maar niet met een relaxed gevoel aan kan spreken vind ik een reden om niet voor deze 79’er te gaan. Ik word zo dolgelukkig van mijn XM (en hij van mij) als hij meer dan 4500 toeren mag draaien. Zowel de motor als ik vrolijken er helemaal van op!
Met deze kennis in mijn achterhoofd zal ik dit niet met het mooie blauwe beestje hebben.
Anyway, de situatie tot nu toe:
- werk afgebeld: check
- positie op de bank: check
- deken: check
- sloffen: check
- zakdoeken: check
- thee: check
- CX: in progress
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Zo Ree, je bent er weer klaar voor. Ik zal ook vandaag met regelmaat je draadje weer moeten checken voor een update. Gelukkig is ICT nog niet bij mij langsgeweest om vragen te stellen over mijn surfgedrag.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ree schreef:Morgen nog even alles op een rijtje zetten, en dan kijken of ik mezelf kan weerhouden dit weekend naar het zuiden te crossen.
Ree
Ik zou zeggen, laat je niet weerhouden.
Ree schreef:maar ik moet toegeven dat ik niet eens meer weet of je een blauw interieur hebt
Blauw: