























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
RikvdS schreef:Ree, ik denk dat je gewoon eens wat wagens moet gaan bekijken.
Tja, dat is iets heel rationeels om te zeggen. Ik weet echter van mezelf dat als ik bij veel verschillende ga kijken, ik met de duurste thuis kom.
Ik wil dus uiteindelijk bij een stuk of drie gaan kijken die erg op elkaar lijken - dicht bij mijn wensen en in dezelfde prijsklasse - , en dan de beste kiezen.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
waterman771 schreef:De eerste generatie 2400 motoren hadden last van slechte zuigers slechte smering, net als de eerste generatie 2500 diesels. In Duitsland bleek dat de 2400 totaal niet autobahn-bestendig was: Bij het langdurig op hoge snelheid rijden liepen ze vast, iets wat bij de Ds 2300 nooit was gebeurd. Na modificatie van zuigers en wijziging van het smeersysteem zijn rond 1981 de motoren betrouwbaar geworden.
Duidelijk. Ik wilde eigenlijk een GTi uit mijn geboortejaar 1978, maar ben nu blij dat het niet gelukt is.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Okay, nog even mijn shortlist, gefocused op de GTi’s uit de juiste jaren:
Citroen cx gti 2500 met leer, mooie kleur aan de Côte d’Azur uit 1984 voor €2500
Prestige uit 1984 2.5 L voor €3000 . Ondanks is de advertentie veranderd, er staat nu bij “regulateur vitesse pneumatique”. Vraagje, is dat een C-matic? Zo ja gaat ie van de shortlist naar de prullenbak
Dan, degene die de shortlist nét niet halen…
cx 25 gti turbo 1984 voor €1500 . Een half uurtje rijden bij Arras vandaan, misschien tzt waard om te bezoeken…
Prestige uit 1984. Lichtblauw van de CX-club site maar die is iets te duur.
En dan staan er nog een heleboel mooie met douvrin blokken en diesels, maar die hangen pas onder dit lijstje…
Maar dat maakt het allemaal best eenvoudig. Er is één auto verreweg het beste, dat is de bovenste! En, die zegt “echange possible”. Ik ga dus weer even lekker mailen
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ree schreef:
Prestige uit 1984 2.5 L voor €3000 . Ondanks is de advertentie veranderd, er staat nu bij “regulateur vitesse pneumatique”. Vraagje, is dat een C-matic?
Nee, dat is zo’n typische prestige optie, hoe zal ik het zeggen, een hydraulisch bekrachtigde koppeling. Is geloof ik wel erg zeldzaam! Ik neem tenminste niet aan dat die Fransoos zo een automaat omschrijft.
Ik vind de eerste er wat onverzorgd uit zien op de foto. Zijn er nog meer buitenzijde foto’s?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
mooi hoor! maar wel heel wat km’s voor de boeg zo
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Aah, dan blijft de prestige zeker op de shortlist. Hij gaat misschien wel naar de eerste plaats omdat het dus een handbak is!
Eerst degene uit Nice mailen of ie meer foto’s heeft, en wat ie vindt van inruil op een XM V6.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Anyway, de situatie tot nu toe:
- werk afgebeld: check
- positie op de bank: check
- deken: check
- sloffen: check
- zakdoeken: check
- thee: check
- mail naar Nice: check
- mail naar Prestige in Lyon: in progress
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb eigenlijk niets te vragen over de prestige in Lyon. Meer foto’s zijn er toch niet, dan stonden ze wel op internet. Ik moest maar eens langsgaan…
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
baroen schreef:Ree schreef:
Prestige uit 1984 2.5 L voor €3000 . Ondanks is de advertentie veranderd, er staat nu bij “regulateur vitesse pneumatique”. Vraagje, is dat een C-matic?
Nee, dat is zo’n typische prestige optie, hoe zal ik het zeggen, een hydraulisch bekrachtigde koppeling. Is geloof ik wel erg zeldzaam! Ik neem tenminste niet aan dat die Fransoos zo een automaat omschrijft.
Ik vind de eerste er wat onverzorgd uit zien op de foto. Zijn er nog meer buitenzijde foto’s?
Een “regulateur vitesse pneumatique” is natuurlijk een cruise-control en geen koppeling….
Citroen!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wanneer wil je mijn boodschappenlijstje hebben?
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
DriverD schreef:Een “regulateur vitesse pneumatique” is natuurlijk een cruise-control en geen koppeling….
Wat doet die pneumatique dan in de beschrijving van de cruise control?
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
garagestmarien schreef:Wanneer wil je mijn boodschappenlijstje hebben?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ree schreef:DriverD schreef:Een “regulateur vitesse pneumatique” is natuurlijk een cruise-control en geen koppeling….
Wat doet die pneumatique dan in de beschrijving van de cruise control?
Ree
Pneumatisch geregelde/bediende cruisecontrol, hoezo?
Citroen!
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De CC’s waar ik bekend mee ben worden electrisch geregeld, dus ik vroeg me af hoe dat hydrolisch ging.
Ik had al door dat het bestond. Internet is hierbij natuurlijk ben beste vriend:
Régulateur hydraulique de vitesse ø 40mm SOPRA Régulateur en sortie de tige de vérins pneumatiques Régulateur en rentré de tige de vérins pneumatiques Régulateur en sortie et rentré de tige de vérins pneumatiques
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Betekent dus wél dat het waarschijnlijk een automaat is…
Even mailen
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi