19 van de 37
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Gespot & Gepost (ID/DS) deel 3
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 februari 2009 08:59 PM
  [ # 271 ]

Je kan het mooi of niet mooi vinden..

Maar volgens mij zit daar wel een hele berg werk in Shocked
Zo op de foto’s kan je de kwaliteit niet beoordelen, maar als dat ook nog eens goed gedaan is dan zitten daar veel uurtjes in.

Flink wat vermogen hoort wel bij dit uiterlijk..
Ben benieuwd of het HP systeem er ook nog gewoon onder zit Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43469
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 februari 2009 09:04 PM
  [ # 272 ]
citroen23 schreef:

jammer dat er geen foto vanonder de kap bijzit: vermoed dat er een maserati blokje o.i.d. inligt gezien locatie versnellingspook Confused

het schakelsysteem van een sm past gewoon in een DS. Ik denk dus dat er helemaal geen maserati blok in zit, maar gewoon een verbeund sm-schakel mechaniek. Deed men wel vaker in de tuning-scene.

Een sm blok pas NIET in een Ds.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 februari 2009 09:08 PM
  [ # 273 ]
waterman771 schreef:

Een sm blok pas NIET in een Ds.

Die rode Britse DS 4 deurs cabrio heeft toch een SM blok erin liggen volgens mij Rolling Eyes

Profiel  
 
Eric'sXM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 14-01-2008

Gepost: 03 februari 2009 10:18 PM
  [ # 274 ]

Vandaag 2 maal DS. Rond 5 uur een blauwe break die er schitterend uitzag (tenminste blinkend van een afstand), rijdend in de richting van Eindhoven op de A2 ter hoogte van afslag Weert Noord. Bij de afslag Ittervoort een licht groene die ik een week geleden ook zag. Met de vierde op komst lijkt een break me wel wat lol

C5, voorheen XM 2000, XM 1991, CX 1978

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 februari 2009 12:48 AM
  [ # 275 ]
waterman771 schreef:

Een sm blok pas NIET in een Ds.

gelijk deze gedachte maar ff de kop indrukken.
p.s. De Ds vormt de basis voor de uiteindelijke Sm. De franse
tekst verteld de rest….........

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 februari 2009 01:03 AM
  [ # 276 ]

Zo te zien heeft hij wel de voorwielophanging moeten omdraaien!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 04 februari 2009 10:39 AM
  [ # 277 ]

Er is nog wel meer omgebouwd sous le capot….en dat is wat Waterman bedoelt. Voor een normale sterveling past het blok van de SM niet in dat van de DS. Uiteraard past zo’n blok er wel in als je met slijptol en héél véél geld tekeer gaat….......

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 februari 2009 04:44 PM
  [ # 278 ]
GW-tje schreef:

Uiteraard past zo’n blok er wel in als je met slijptol en héél véél geld tekeer gaat….......

En toch vraag ik mij dat af of dat zo is…..

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11896
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 februari 2009 08:09 PM
  [ # 279 ]
citroen23 schreef:

Hallo!  Shocked  Heb je daar een link van??  blah Wát een apparaat!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43469
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 februari 2009 08:16 PM
  [ # 280 ]
citroen23 schreef:
waterman771 schreef:

Een sm blok pas NIET in een Ds.

gelijk deze gedachte maar ff de kop indrukken.
p.s. De Ds vormt de basis voor de uiteindelijke Sm. De franse
tekst verteld de rest….........

 

Gelijk maar even dit verhaal de kop indrukken. De DS heeft model gestaan voor een sm, maar het sm chassis is tot voorbij het schutbord compleet anders. De voorwielophanging is niet simpel omgedraaid, maar de hele voorsnip is aangepast, en het deel achter de voorsnip is 30 cm breder gemaakt om de V6 te huisvesten.

Het idee dat een SM blok in een Ds “past” is dus vrij debiel. De DS die van het sm blok voorzien is is dermate met een slijptol bewerkt dat er geen sprake meer kan zijn van een DS… Ook is het zo dat er géén ruimte meer was voor het koppelingspedaal, en daarom is dit voertuig van een halfautomaat voorzien, met slechts 4 versnellingen.

Overigens is de bodemplaat van de DS met SM techniek-proto ook geen aangepast DS chassis maar een volledig zelfstandig platform met DS wielophanging waar men toevallig wat ds plaatwerk op gebeund heeft. Het is dus géén aangpaste, van V6 voorziene, Ds.

Hier het proto chassis:

en

Als je nu naar het uiteindelijke chassis van een SM kijkt herken je wel wat DS elementen, maar je ziet meteen de grote verschillen:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 06 februari 2009 08:08 PM
  [ # 281 ]

Ik heb eventjes 1 dingetje te zeggen voor DS liefhebbers, of voor andere mensen. Vanavond om negen uur is er op Discovery Channel ‘Wheeler Dealers on the Road’ op. Vanavond restaureren ze een Citroen DS.
Ik weet niet of ik het hier mag posten, maar dan weten jullie het even.

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 06 februari 2009 10:00 PM
  [ # 282 ]

Citroën DS 19
Kenteken: AM-45-53
Brandstof: LPG
Vervaldatum APK: 12-09-2010
Eerste toelating: 30-06-1968
Eerste afgifte in Nederland: 24-11-1986
Laatste tenaamstelling: 26-11-2007

Locatie foto: Soest

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 07 februari 2009 04:24 PM
  [ # 283 ]

Vanmorgen op de A1 richting Enschede:
een zwarte DS21 met kenteken AH-59-45.

Ik stak bij het inhalen een duimpie de lucht in, iemand van hier?

P.S. je rechterachterlicht is kaduuk…

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 09 februari 2009 12:16 PM
  [ # 284 ]
Timo1990 schreef:

Citroën DS 19
Kenteken: AM-45-53
Brandstof: LPG
Vervaldatum APK: 12-09-2010
Eerste toelating: 30-06-1968
Eerste afgifte in Nederland: 24-11-1986
Laatste tenaamstelling: 26-11-2007

Locatie foto: Soest

Goh heb je haar eindelijk gevonden?

Ajeto!!!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 februari 2009 01:49 PM
  [ # 285 ]

Zaterdag in Parijs:

Citroen!

Profiel  
 
 
19 van de 37
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook