3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

De XM staat voor de deur
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871

- Xsara Scootertje.
Gepost: 04 februari 2009 06:04 PM
  [ # 31 ]

Ik weet niet of er een sloop bij je in de buurt is, maar in een sloop XM (type1) kun je er meestal ook nog wel een vinden. (istr boekje) Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

ArieVisker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38

Gepost: 05 februari 2009 01:38 AM
  [ # 32 ]

Ja zekers er staan er zelfs 4 stuks haha, ga er maandag even heen om te kijken wat ze allemaal voor leuks hebben.

Profiel  

ArieVisker
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 februari 2009 05:50 PM
  [ # 33 ]

Voor die gene die belangstelling hebben heb ik 2 V6 emblemen liggen, mail maar wat je er voor wilt geven.

Deze emblemen horen aan de zijkant van de wagen, maar aangezien dat ik een 4 cilinder heb mag iemand ze overnemen.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 05 februari 2009 05:54 PM
  [ # 34 ]

Hier staat er ook een XM voor de deur. Maar spijtig genoeg niet de mijne Wink

Profiel  

ArieVisker
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 februari 2009 01:47 AM
  [ # 35 ]

Zo vandaag met de auto naar de Citroen Dealer geweest, en kwam terug met een leuke verassing.

Al mijn veerbollen zijn nog in prima staat, alleen de vooraadbol voor is zo lek als een mandje. Had al een tijdje last van een getik, en dacht in eerste instantie dat het om de pomp ging. Maar het bleek dat het membraam van de vooraadbol gaar is. Je kon het ook voelen aan de lijding van de vooraadbol, elke keer als je een tik hoorde voelde je dat ook in de leiding.
Wel moet de veerschotel + rubber rechtsvoor worden vervangen, deze zag er aardig geroest uit. En om erger te voorkomen uit zekerheid maar laten vervangen.

Heb gelijk even gevraagd, over het uitschieten van de veerpoten waarom dat voornamelijk gebeurt tijdens het stilstaan.
verklaring is eigenlijk heel simpel. je kan het zelf ook uitlokken door met de wagen in de laagste stand te gaan rijden. Al het gewicht staat dan op de rubbers en veerschotel. Als deze te zwak is, kunnen deze het gana begeven met alle gevolgen van dien. Dit gebeurt ook tijdens stil staan, als de wagen stil staat zonder draaiende motor, zakt de wagen in, naar de laagste stand. Dus dan komt al het gewicht op de rubber + veerschotel en poot te staan. Zelfde dus als rijden, als de contructie te zwak is kan hij doorschieten.

Tevens hadden de monteurs zelf, ook nog niet eerder een XM in Olympic Blue gezien. Hadden mij geadviseert om bij Citroen NL te vragen, hoeveel modellen van de XM geleverd zijn met deze kleur.

Hou jullie op de hoogte.

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 11 februari 2009 01:53 AM
  [ # 36 ]

Ha leuk die verklaring, want dat was nogal een issue in draadjes die daarover gaan/gingen.
Ik zal m’n motor maar laten draaien voortaan dussssss..

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871

- Xsara Scootertje.
Gepost: 11 februari 2009 02:09 AM
  [ # 37 ]

Kiek eens aan, zo simpel kan het dus zijn, enkel een voorraadbol vervangen en gaan. (oké de veerschotel is ook belangrijk, maar als die goed geweest was, appeltje ijtje. Cool )

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 11 februari 2009 11:10 AM
  [ # 38 ]
ArieVisker schreef:

Heb gelijk even gevraagd, over het uitschieten van de veerpoten waarom dat voornamelijk gebeurt tijdens het stilstaan.
verklaring is eigenlijk heel simpel. je kan het zelf ook uitlokken door met de wagen in de laagste stand te gaan rijden. Al het gewicht staat dan op de rubbers en veerschotel.

Dit lijkt me dus aperte onzin. Alsof de auto lichter wordt in een hogere stand. In welke stand de auto ook staat, het gehele gewicht blijft op de rubbers en veerschotel rusten. We hebben het hier altijd wel over zweven, maar laten we dat toch vooral niet te letterlijk nemen. Wink
Ik weet dit had ik eigenlijk in dat andere draadje moeten zetten, maar ik kon het toch niet laten. Surprisedops:

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 11 februari 2009 11:18 AM
  [ # 39 ]

ZO dacht ik er ook over Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 11 februari 2009 11:21 AM
  [ # 40 ]

ik ga hierin mee met Brian, complete kolder van ene dealer (?)

Dat is net zoiets stoms als zeggen dat je lichaamsgewicht bij stilstand op je voeten rust en zodra je gaat lopen volledig op je linkeroor terrecht komt.

Iedereen met enig gezond hollands verstand zou het logisch moeten vinden dat het compleet onzin is.

Heeft die dealer overigens ook jevoorpoot vervangen ? nieuw spul ?

Profiel  

ArieVisker
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 februari 2009 05:49 PM
  [ # 41 ]

Ok had niet gedacht zulke reacties , op zou leveren. Naar mijn oren klonk het wel geloofwaardig. Maar mijn technische kunde is dan ook vrij slecht, rampzalig te noemen.

Maar het was een monteur die me dit vertelde, en nee is niet de persoon die rubber+veerschotel, en vooraadbol heeft vervangen.

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 11 februari 2009 11:33 PM
  [ # 42 ]

Voel je vooral niet aangevallen Arie, een aantal personen hierop het forum hebben doordat ze zelf veel sleutelen aan hun dame meer kennis dan de Citroen(dealer) de goeden daar gelaten Wink

Vooral je vragen en weetjes blijven posten, we worden er allemaal wijzer van Wink

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook