eXpelliarMus schreef:ArieVisker schreef:En zoals op de foto te zien zijn mijn beide matrix schermpjes nogal gaar. Zijn deze te simpel te vervangen ?.
Ze zijn zelfs te repareren, zoek even door er is een topic over, misschien wel een sticky.
Mocht dat niet werken heb ik nog wel een schermpje over:
Ouwe mopperkont

Totaal aantal Berichten: 9071
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Blue Olympe!
Gaaf hoor! Dit is de eerste keer dat ik die kleur op een XM zie.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Dank je…
De dame wil alleen haar kleur niet aan mij prijs geven, er zijn 2 panelen die ik er af wil halen om te spuiten (die kleine afneembare nabij de achterklep aan weers kanten van het dak. Deze hebben hart een vers laagje nodig.
Heb bij de veerpoot gekeken aan bestuurderskant neem aan met kap open, en bij de koplamp aan bestuurders en bijrijderskant. Maar kan niets vinden. Nog meer ideen waar hij kan zitten. Heb wel een sticker gevonden met bandenspaning, en stond ook een code, maar bleek voor de michelin banden te zijn.
waarom schiet me het altijd later binnen
maar goed. De boekjes (owner manual) zit er toch niet bij. En zit met een vraag omtrent het dasch. Helemaal rechts naast de tankinhoud zie ik een meter staan maar begrijp niet waar hij hoort te geven.
Onderstaat min en bovenaan staat max. Bij mij is het onderaan een klein stukje rood en de rest is geel(oranje). Waar dient hij voor.
Da’s de olieniveaumeter.
Gaat (als hij werkt) even uitslaan voor het starten.
ok dan werkt hij dus niet, had het pijl gecontroleerd en stond keurig tussen min en max in. En slaat niet uit bij het starten.

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Heeft U al eens rechts onder het dashboard (bijrijders kant) gekeken, daar zit een vakje waar in het onderhouds/instruktieboekje hoort te liggen.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

- Xsara Scootertje.
ArieVisker schreef:ok dan werkt hij dus niet, had het pijl gecontroleerd en stond keurig tussen min en max in. En slaat niet uit bij het starten.
Het kan zijn dat de zekering er uitligt maar ik denk eerder dat het kabeltje doorgesmolte is of dat de sensor de geest gegeven heeft.
Deze sensor zit achter op de karterpan of achter op het blok, je herkent hem zo, er hoort een soort van staalkousje aan te zitten.
ja maar niet aanwezig helaas.
Maare niemand een idee waar nog meer plekken zijn om de kleurcode te vinden. Of kan ik daar ook achterkomen via het Chasisnummer.

- Xsara Scootertje.
ArieVisker schreef:
Heb bij de veerpoot gekeken aan bestuurderskant neem aan met kap open, en bij de koplamp aan bestuurders en bijrijderskant. Maar kan niets vinden. Nog meer ideen waar hij kan zitten. Heb wel een sticker gevonden met bandenspaning, en stond ook een code, maar bleek voor de michelin banden te zijn.
De kleur-code hoort daar toch echt te zitten, tussen het luchtfilter en de koplamp in op het staal, zwarte of witte letters. Soms zit het idd erg verstopt onder de dradenbrij.
eXpelliarMus schreef:ArieVisker schreef:
De kleur-code hoort daar toch echt te zitten, tussen het luchtfilter en de koplamp in op het staal, zwarte of witte letters. Soms zit het idd erg verstopt onder de dradenbrij.
Of onder een dikke laag Tectyl…

- Xsara Scootertje.
P.S. Je hebt een ambiance interieur toch!? (Ik denk even mee betreffende je instuktieboekje) die stoelen hebben rugvakken, zit hij daar niet in?
hmmm goede van je…zelf nog niet aan gedacht ga even kijken
ZO zat een lekker laagje stof over..vandaar dat ik de code niet kon vinden. Samen met een wat slordige handschrift lijkt het wel. Maar het is
EMDcR en dat is Blue Olympe
Boekjes zaten niet in de rugvakken.
Voor degene die het leuk vinden hierbij het chassisnr.:
VF7Y3AH0000AH7195

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Timo1990 schreef:Blue Olympe!
![]()
Gaaf hoor! Dit is de eerste keer dat ik die kleur op een XM zie.
Wat een geweldige kleur zeg! Succes ermee
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3