






















Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Ik weet niet of er een sloop bij je in de buurt is, maar in een sloop XM (type1) kun je er meestal ook nog wel een vinden. (istr boekje)
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Ja zekers er staan er zelfs 4 stuks haha, ga er maandag even heen om te kijken wat ze allemaal voor leuks hebben.
Voor die gene die belangstelling hebben heb ik 2 V6 emblemen liggen, mail maar wat je er voor wilt geven.
Deze emblemen horen aan de zijkant van de wagen, maar aangezien dat ik een 4 cilinder heb mag iemand ze overnemen.
Hier staat er ook een XM voor de deur. Maar spijtig genoeg niet de mijne
Zo vandaag met de auto naar de Citroen Dealer geweest, en kwam terug met een leuke verassing.
Al mijn veerbollen zijn nog in prima staat, alleen de vooraadbol voor is zo lek als een mandje. Had al een tijdje last van een getik, en dacht in eerste instantie dat het om de pomp ging. Maar het bleek dat het membraam van de vooraadbol gaar is. Je kon het ook voelen aan de lijding van de vooraadbol, elke keer als je een tik hoorde voelde je dat ook in de leiding.
Wel moet de veerschotel + rubber rechtsvoor worden vervangen, deze zag er aardig geroest uit. En om erger te voorkomen uit zekerheid maar laten vervangen.
Heb gelijk even gevraagd, over het uitschieten van de veerpoten waarom dat voornamelijk gebeurt tijdens het stilstaan.
verklaring is eigenlijk heel simpel. je kan het zelf ook uitlokken door met de wagen in de laagste stand te gaan rijden. Al het gewicht staat dan op de rubbers en veerschotel. Als deze te zwak is, kunnen deze het gana begeven met alle gevolgen van dien. Dit gebeurt ook tijdens stil staan, als de wagen stil staat zonder draaiende motor, zakt de wagen in, naar de laagste stand. Dus dan komt al het gewicht op de rubber + veerschotel en poot te staan. Zelfde dus als rijden, als de contructie te zwak is kan hij doorschieten.
Tevens hadden de monteurs zelf, ook nog niet eerder een XM in Olympic Blue gezien. Hadden mij geadviseert om bij Citroen NL te vragen, hoeveel modellen van de XM geleverd zijn met deze kleur.
Hou jullie op de hoogte.





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ha leuk die verklaring, want dat was nogal een issue in draadjes die daarover gaan/gingen.
Ik zal m’n motor maar laten draaien voortaan dussssss..























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Kiek eens aan, zo simpel kan het dus zijn, enkel een voorraadbol vervangen en gaan. (oké de veerschotel is ook belangrijk, maar als die goed geweest was, appeltje ijtje. )
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
ArieVisker schreef:
Heb gelijk even gevraagd, over het uitschieten van de veerpoten waarom dat voornamelijk gebeurt tijdens het stilstaan.
verklaring is eigenlijk heel simpel. je kan het zelf ook uitlokken door met de wagen in de laagste stand te gaan rijden. Al het gewicht staat dan op de rubbers en veerschotel.
Dit lijkt me dus aperte onzin. Alsof de auto lichter wordt in een hogere stand. In welke stand de auto ook staat, het gehele gewicht blijft op de rubbers en veerschotel rusten. We hebben het hier altijd wel over zweven, maar laten we dat toch vooral niet te letterlijk nemen.
Ik weet dit had ik eigenlijk in dat andere draadje moeten zetten, maar ik kon het toch niet laten. ops:
Volg je hart, gebruik je hoofd.
ZO dacht ik er ook over
Ouwe mopperkont
ik ga hierin mee met Brian, complete kolder van ene dealer (?)
Dat is net zoiets stoms als zeggen dat je lichaamsgewicht bij stilstand op je voeten rust en zodra je gaat lopen volledig op je linkeroor terrecht komt.
Iedereen met enig gezond hollands verstand zou het logisch moeten vinden dat het compleet onzin is.
Heeft die dealer overigens ook jevoorpoot vervangen ? nieuw spul ?
Ok had niet gedacht zulke reacties , op zou leveren. Naar mijn oren klonk het wel geloofwaardig. Maar mijn technische kunde is dan ook vrij slecht, rampzalig te noemen.
Maar het was een monteur die me dit vertelde, en nee is niet de persoon die rubber+veerschotel, en vooraadbol heeft vervangen.












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Voel je vooral niet aangevallen Arie, een aantal personen hierop het forum hebben doordat ze zelf veel sleutelen aan hun dame meer kennis dan de Citroen(dealer) de goeden daar gelaten
Vooral je vragen en weetjes blijven posten, we worden er allemaal wijzer van