

























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
baroen schreef:Neu, een prestige is duidelijk luxer dan een limousine. Of een limousine te vergelijken is met een pallas? Ik vemroed dat die qua luxe daar zelfs onder staat.
Een Limousine is echt gewoon een Prestige diesel… de verschillen in luxe hangen meer af van de motorisatie en opties.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
er is idd geen verschil in (mogelijke) luxe tussen een prestige en een limousine.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het grootste verschil zal denk ik tussen serie 1 en 2 zitten
Serie 1 limo zal ook erg zeldzaam zijn…




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Citroën CX 25 Prestige
Kenteken: NX-75-LB
Brandstof: Benzine
Vervaldatum APK: 22-08-2009
Eerste toelating: 06-12-1985
Eerste afgifte in Nederland: 06-12-1985
Laatste tenaamstelling: 20-06-2001
Damn.. WAT EEN PLAATJE! Reed me in de verte tegemoed. Opeens sloeg ze af! En natuurlijk springt het stoplicht dan op rood. Groen, ik als een speer er achteraan, maar ik kon haar niet meer vinden. Na veel rondjes rijden (hoezo milieuvervuiling?!
) kwam ik haar eindelijk tegen bij een sportschool o.i.d. die aan het verbouwen is. Wat heb ik staan kwijlen zeg.. Maar ik kan wel weer de auto wassen.
Alle foto’s zijn uitteraard klikbaar voor een vergroting.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een rode Prestige, dat zie je niet elke dag
Zo te zien ook nog helemaal orgineel
TRXen, ABS, Turbo alles erop en eraan.
WAUW























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Arjan Verkade schreef:Serie 1 limo zal ook erg zeldzaam zijn…
Als je een bedrag met 4 nullen (vóór de komma ) meeneemt, is alles te koop
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
25trd schreef:Arjan Verkade schreef:Serie 1 limo zal ook erg zeldzaam zijn…
Als je een bedrag met 4 nullen (vóór de komma
) meeneemt, is alles te koop
Ik ben blij met mijn eigen CX, die gaat ook niet zomaar weg






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:
Serie 1 limo zal ook erg zeldzaam zijn…
wat ik begreep is dat die limo’s veelal als echte gebruikswagen zijn ingezet, waaronder als taxi. er zullen er niet meer veel zijn in die versie. prestiges zie je nogal eens aangeboden, maar in diesel/limousine…... ik denk dat de meeste op/kapot zijn gereden, en bij enige/significante roest of schade meestal voortijdig bij de casse (Fr. voor sloperij) zijn geparkeerd.
ik weet eigenlijk de productieaantallen niet van die uitvoering, in verhouding tot de prestige.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Laatste CX Club blad niet gelezen?
Daar staat alles voor de aantallen in.
De diesel is ook minder verkocht dan de Prestige, ik denk dat voor 1985 diesel helemaal niet zo populair was.






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Wat een bak Timo
Een Rouge Florentin Prestige Turbo, met leer, kortom de ultieme CX!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Er stond vandaag een zilvergrijze serie I op de parking bij het FBK stadion in Hengelo (t.o. de visboer).
Kweetnie welke uitvoering en kenteken was oud-blauw, maar ik ben het effe kwijt…
Iemand van hier?
‘Spirit of avant-garde’






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Laatste CX Club blad niet gelezen?
Daar staat alles voor de aantallen in.De diesel is ook minder verkocht dan de Prestige, ik denk dat voor 1985 diesel helemaal niet zo populair was.
heb die er even bijgepakt.
5100 cx-en beschreven als actueel bestand in NL
prestige 7% - dus mogelijk 357 in NL
limousine 2% - dus mogelijk 102 stuks in NL ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
PHoskam schreef:er is idd geen verschil in (mogelijke) luxe tussen een prestige en een limousine.
Dat kunnen jullie nu wel stellen maar het klopt niet. Een limousine is een verlengde CX met een diesel. Qua luxe-niveau zit de prestige daar standaard en qua opties ver boven.
Even uit de folder 1985: De CX limousine wordt aangedreven door de sterke 2,5liter TD motor maar heeft een iets minder luxueus interieur.
Brochure 1987: de volgende standaard op een prestige heeft een limousine niet:
*Airco (alleen als extra) ,boordcomputer(niet leverbaar), Electrsche buitenspeigel met ontdooiing, geen optie met leren bekleding, niet standaard lichtmetalen wielen, geen lussen a/d middenstijlen (!!), niet stnadaard metallic lak, geen spots voor en achter, geen verlichting motorruimte.
Ze werden niet voor niks veel als taxi gebruikt, niet te overdreven luxe.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
cx25gtit2 schreef:Arjan Verkade schreef:Laatste CX Club blad niet gelezen?
Daar staat alles voor de aantallen in.De diesel is ook minder verkocht dan de Prestige, ik denk dat voor 1985 diesel helemaal niet zo populair was.
heb die er even bijgepakt.
5100 cx-en beschreven als actueel bestand in NL
prestige 7% - dus mogelijk 357 in NL
limousine 2% - dus mogelijk 102 stuks in NL ??
2% is afgerond, om precies te zijn, zijn er 122 Limousines bekend, waarvan slechts 29 actief (niet-geschorst) zijn!