prestige perikelen
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 16 juni 2005 01:47 AM

Ik heb vanavond de prestige even de sporen gegeven ter test en 150 km gereden.

Ik heb de volgende probleempjes ontdekt :

Binnenverlichting werkt maar af en toe als ik m bedien (met de hand of cv).
Oliepeilmeter gaat aan wanneer ie t zelf wil tijdens rijden.
Tankmeter gaat naar boven en beneden wanneer ie t zelf wil.

m’n snelheidsmeter werkt niet naar behoren, tot de +-70 werkt ie goed afgezien van een trillende naald, maar vanaf de +-70 blijft ie achter.

Als ik op de snelweg met het overige verkeer meerijd ga ik 90 op de cx teller en als ik op de cx teller 120 rijd, ga ik op de gps 155.

Ik verdenk de kabel, zal wel gesmeerd moeten worden, of zit er verschil in aandrijving bij de type 1 en 2?
Ik heb namelijk een 2500 S2 met een 2400ie ZF automaat uit een serie 1 pallas.

de bak schakelt perfect, alleen het inschakelen van de achteruit gaat soms met nogal een ‘klap’, voornamelijk bij warme motor.

Als laatste : de watertemperatuur staat bij +- 135 km/u op 95 graden, is dit ok ? zodra ik wat gas terugneem zakt ie een aantal graden.
De ventilatoren slaan aan bij zo’n 89 graden

Ik heb zelf nog niet gezocht en gesleuteld, maar als iemend een van deze dingen bekend voorkomt en de oplossing weet of een idee heeft…...
Scheelt me weer zoekwerk morgenavond…... Very Happy

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 juni 2005 02:44 AM
  [ # 1 ]

Ventilatoren aan bij 88/89 graden doet mijn gtit2 ook, dus dat zal wel kloppen… wat die snelheids meter betreft… hmmm… geen idee hoe dat zo kan komen. Stuurt ie ook raar? Dan heb je nl. een idee waar je het moet zoeken, voor of na de diravi… Het zou kunnen dat de verhoudingen van die bak wat anders liggen dan de originele, dat zou best kunnen…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 16 juni 2005 02:49 AM
  [ # 2 ]

gegevens van de automaat zijn volgens de boeken gelijk bij de serie 1 en 2.

Diravi lijkt tot zover goed te werken, zwaar en indirect op snelheid en licht en direct bij lage snelheid en alles daartussenin.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 juni 2005 02:56 AM
  [ # 3 ]

Hmmm, apart dan… maar dan zou ik idd aan kabel denken, ben alleen gewend dat problemen daarmee gepaard gaan met veel kabaal. Dit kan natuurlijk besty de uitzodnering, zijn het is imemers een citroen. Die vage dingen kwa binnenverlichting zou ik niet weten. Moet toegeven dat ik bij mijn gtiT nog steds niet door hebt wanner de binnenverlichteng het nou wel en niet doet en van welke deur het afhankelijk is. Ik zie het maar als citroen eigenzinnigheid…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 16 juni 2005 03:13 AM
  [ # 4 ]

ik kan alleen nergens vinden of de telleroverbrenging bij een automaat afwijkt bij de S1 of S2.
Update : Alhoewel dit ook niet op gaat, want ik kon de kabel met tandwieltje en diravi splitter uit de prestige zonder problemen in de bak van de pallas steken.

Wie O Wie kan me dat vertellen ?

Bij mij moet de binnenverlichting op alle dueren werken en tevens op de c.v. alleen doet ie t maar af en toe.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 18 juni 2005 02:40 AM
  [ # 5 ]

Voor de binnenverlichting:
Haal eens een keer de schakelaars uit de deurposten en maak deze eens schoon, evt contacten wat opschuren.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 18 juni 2005 03:26 AM
  [ # 6 ]

ik ga er morgen mee aan de slag, ik verdenk de tijdvertraging van de cv of iets in die richting, het duurt na het openen van de dueren of het ontgrendelen van de cv met de ab een seconde of 10 voordat het licht aangaat.

bedienen met de schakelaar in het dak geeft het zelfde resultaat en dit heeft niets met de duerschakelaars te maken

De km teeler werkt weer normaal inmiddels, heb een ander tandwieltje op de splitter gezet

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 19 juni 2005 03:01 AM
  [ # 7 ]

oliepijl en tankmeter

Het komt regelmatig voor dat de meters versleten zijn.
Je kunt ze er samen uithalen,ik monteer alleen meters waar nog demping inzit.
Als je de meters handmatig heen en weer doet moet er wat weerstand zijn,misschien een sloopdashboard scoren?.
Je kunt ook de flotter controleren daar zitten contacten op die vaak verweerd zijn( kunnen zelfs gaan smeulen!),kun je vinden onder die zwarte plastic deksels op de bodem van je kofferbak.
Misschien is je oliepeilsensor defekt of de stekker verweerd ,zit achter op de motor net boven de carterpan.
Mochten deze tips niets uithalen,gewoon contact opnemen met een cx-specialist die helpen je nog verder op weg.
Succes ermee,de cx ziet er in ieder geval weer top uit!. Gr Raymond.

Het was een cx of niks

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook