15 van de 40
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Gespot & gepost CX (Deel 5)
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 februari 2009 05:37 PM
  [ # 211 ]
baroen schreef:

Neu, een prestige is duidelijk luxer dan een limousine. Of een limousine te vergelijken is met een pallas? Ik vemroed dat die qua luxe daar zelfs onder staat.

Een Limousine is echt gewoon een Prestige diesel… de verschillen in luxe hangen meer af van de motorisatie en opties.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 06 februari 2009 09:06 PM
  [ # 212 ]

er is idd geen verschil in (mogelijke) luxe tussen een prestige en een limousine.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 februari 2009 09:23 PM
  [ # 213 ]

Het grootste verschil zal denk ik tussen serie 1 en 2 zitten Wink

Serie 1 limo zal ook erg zeldzaam zijn…

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 06 februari 2009 09:45 PM
  [ # 214 ]

Citroën CX 25 Prestige
Kenteken: NX-75-LB
Brandstof: Benzine
Vervaldatum APK: 22-08-2009
Eerste toelating: 06-12-1985
Eerste afgifte in Nederland: 06-12-1985
Laatste tenaamstelling: 20-06-2001
 

 
Locatie foto: Amersfoort

Damn.. WAT EEN PLAATJE! love1 Reed me in de verte tegemoed. Opeens sloeg ze af! En natuurlijk springt het stoplicht dan op rood. Groen, ik als een speer er achteraan, maar ik kon haar niet meer vinden. Na veel rondjes rijden (hoezo milieuvervuiling?! Laughing ) kwam ik haar eindelijk tegen bij een sportschool o.i.d. die aan het verbouwen is. Wat heb ik staan kwijlen zeg.. Maar ik kan wel weer de auto wassen. Evil or Very Mad  Alle foto’s zijn uitteraard klikbaar voor een vergroting.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 februari 2009 09:49 PM
  [ # 215 ]

Een rode Prestige, dat zie je niet elke dag Wink

Zo te zien ook nog helemaal orgineel Cool
TRXen, ABS, Turbo alles erop en eraan.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 06 februari 2009 10:12 PM
  [ # 216 ]

WAUW

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 06 februari 2009 10:37 PM
  [ # 217 ]
Arjan Verkade schreef:

Serie 1 limo zal ook erg zeldzaam zijn…

Als je een bedrag met 4 nullen (vóór de komma Cool  ) meeneemt, is alles te koop Twisted Evil

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 februari 2009 10:39 PM
  [ # 218 ]
25trd schreef:
Arjan Verkade schreef:

Serie 1 limo zal ook erg zeldzaam zijn…

Als je een bedrag met 4 nullen (vóór de komma Cool  ) meeneemt, is alles te koop Twisted Evil

Ik ben blij met mijn eigen CX, die gaat ook niet zomaar weg Wink

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 07 februari 2009 12:40 AM
  [ # 219 ]
Arjan Verkade schreef:

Serie 1 limo zal ook erg zeldzaam zijn…

wat ik begreep is dat die limo’s veelal als echte gebruikswagen zijn ingezet, waaronder als taxi. er zullen er niet meer veel zijn in die versie. prestiges zie je nogal eens aangeboden, maar in diesel/limousine…... ik denk dat de meeste op/kapot zijn gereden, en bij enige/significante roest of schade meestal voortijdig bij de casse (Fr. voor sloperij) zijn geparkeerd.

ik weet eigenlijk de productieaantallen niet van die uitvoering, in verhouding tot de prestige.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 februari 2009 11:35 AM
  [ # 220 ]

Laatste CX Club blad niet gelezen? Wink
Daar staat alles voor de aantallen in.

De diesel is ook minder verkocht dan de Prestige, ik denk dat voor 1985 diesel helemaal niet zo populair was.

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 07 februari 2009 01:48 PM
  [ # 221 ]

Wat een bak Timo gimme love1 Een Rouge Florentin Prestige Turbo, met leer, kortom de ultieme CX! Very Happy

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 07 februari 2009 04:58 PM
  [ # 222 ]

Er stond vandaag een zilvergrijze serie I op de parking bij het FBK stadion in Hengelo (t.o. de visboer).
Kweetnie welke uitvoering en kenteken was oud-blauw, maar ik ben het effe kwijt…

Iemand van hier?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 08 februari 2009 12:14 AM
  [ # 223 ]
Arjan Verkade schreef:

Laatste CX Club blad niet gelezen? Wink
Daar staat alles voor de aantallen in.

De diesel is ook minder verkocht dan de Prestige, ik denk dat voor 1985 diesel helemaal niet zo populair was.

heb die er even bijgepakt.
5100 cx-en beschreven als actueel bestand in NL
prestige 7% - dus mogelijk 357 in NL
limousine 2%  - dus mogelijk 102 stuks in NL ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 08 februari 2009 02:00 AM
  [ # 224 ]
PHoskam schreef:

er is idd geen verschil in (mogelijke) luxe tussen een prestige en een limousine.

Dat kunnen jullie nu wel stellen maar het klopt niet. Een limousine is een verlengde CX met een diesel. Qua luxe-niveau zit de prestige daar standaard en qua opties ver boven.
Even uit de folder 1985: De CX limousine wordt aangedreven door de sterke 2,5liter TD motor maar heeft een iets minder luxueus interieur.

Brochure 1987: de volgende standaard op een prestige heeft een limousine niet:
*Airco (alleen als extra) ,boordcomputer(niet leverbaar), Electrsche buitenspeigel met ontdooiing, geen optie met leren bekleding, niet standaard lichtmetalen wielen,  geen lussen a/d middenstijlen (!!), niet stnadaard metallic lak, geen spots voor en achter, geen verlichting motorruimte.

Ze werden niet voor niks veel als taxi gebruikt, niet te overdreven luxe.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 08 februari 2009 02:17 AM
  [ # 225 ]
cx25gtit2 schreef:
Arjan Verkade schreef:

Laatste CX Club blad niet gelezen? Wink
Daar staat alles voor de aantallen in.

De diesel is ook minder verkocht dan de Prestige, ik denk dat voor 1985 diesel helemaal niet zo populair was.

heb die er even bijgepakt.
5100 cx-en beschreven als actueel bestand in NL
prestige 7% - dus mogelijk 357 in NL
limousine 2%  - dus mogelijk 102 stuks in NL ??

2% is afgerond, om precies te zijn, zijn er 122 Limousines bekend, waarvan slechts 29 actief (niet-geschorst) zijn!

Profiel  
 
 
15 van de 40
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook