1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
DS23H Pallas van Ted:restauration
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 06 februari 2009 02:00 AM

Nieuw draadje voor de nieuwe opbouw van mijn DS. Ik zal jullie hulp regelmatig nodig hebben want ik ga voor het totaal strippen en weer opbouwen op een ander chassis.
Serge en Paul zijn zo vriendelijk geweest mij te helpen met een chassis dat een goede basis vormt voor de wederopbouw. Dat chassis heb ik inmiddels opgehaald en staat nu in de garage van een buurman.
Mijn eigen chassis is inmiddels helemaal gestript en dat ga ik gedeeltelijk gebruiken om het andere chassis helemaal in orde te brengen.
Ik heb inmiddels mijn lascapaciteiten op een acceptabel niveau gebracht door afgelopen woensdag een lascursus bij Rustbuster gevolgd te hebben: zeer aan te bevelen! Jammer dat de door de club georganiseerde cursussen bij Rustbuster te ver weg lagen voor mij. Ik wil nl z.s.m. beginnen met restaureren. Inmiddels een vracht aan speciaal gereedschap aangeschaft waaronder een MIG/MAG apparaat van Cebora met gasfles (de Bravo 155), lamellenschijven, slijpschijven, puntlasboren, ponstang, verzettang, etc. etc.
Morgen ga ik de motor eruit takelen en in het weekend zal ik het chassis verder ontmantelen.

Gisteren weer een grote tegenvaller: troebele olie aan mijn peilstok en een te hoog niveau. Water in mijn olie Evil or Very Mad

Heel vreemd is dat ik de oliepeilstok er een 3-4 weken geleden nog uit had gehaald en er niets aan de hand was: heldere olie op juiste niveau.

Sinds die tijd heb ik wel de radiateur afgetapt en de verdamper verwijderd.

Omdat de auto (uiteraard) alleen maar stil heeft gestaan sluit ik de koppakking uit. Zou het een lekke voetpakking kunnen zijn? Nou, dan ben ik het bokje.

Hoe kan het nou dat zoiets gebeurt terwijl auto stilstaat?

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 06 februari 2009 09:28 AM
  [ # 1 ]

Lekke voetpakking Crying or Very sad , heb ik vermoedelijk ook in Eva.
Zou het besmettelijk zijn?

Bij mijn motor verdenk ik de vorst: heb er probleemloos 15.000km mee gereden, wel vanaf het begin beetje koelwaterverlies. Na de eerste nachtvorst werd het verlies steeds meer, totdat er nu chocolademelk in het carter zit Twisted Evil

Nu moet ik voor de tweede keer binnen een jaar motor er weer uit takelen…

Misschien heeft in jouw geval de aanrijding het laatste zetje gegeven?

Succes ermee!

knuffel

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 06 februari 2009 09:44 AM
  [ # 2 ]

Suc6 Ted, ik ben erg benieuwd naar he restauratieverhaal en de bijbehorende plaatjes. Wat ik tot nu toe van je gezien heb zag er namelijk erg netjes uit.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11896
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 februari 2009 04:14 PM
  [ # 3 ]

Ha Ted, dat chassis had ik nog bijna opgehaald… Maar spijt? Neu. Jij heb ‘m veel harder nodig. Ik wist vantevoren dat er een Erge lasklus aan zou komen, jou hebben ze het opgelegd…

Het dak van je chassis komt op mijn DSupertje - daar zit dan straks wel afstand tussen Laughing

Hoe dan ook: ik ben weer vreselijk benieuwd naar het verloop hiervan!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 07 februari 2009 12:11 AM
  [ # 4 ]

Ted, je bent een echte held!  Van mij mag je een plaatsje krijgen in de vaderlandse geschiedenisboekjes!  Very Happy

Ik ben de forummer met ‘t minste verstand van de DS en kan je dan ook niet met raad en daad bijstaan, maar ik zal je vorderingen met grote interesse volgen!

Sterkte en ook veel geluk gewenst met de restauratie!

Groeten,
Fem

Profiel  
 
Dick Kampen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008

- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Gepost: 07 februari 2009 03:29 PM
  [ # 5 ]

Foto’s….?

Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 07 februari 2009 07:01 PM
  [ # 6 ]

Goed plan Ted.

Het zal wel even duren voor alles weer rijdend is, maar volgens mij gaat je dat helemaal lukken.

En vergeet vooral niet om af en toe iets over je vorderingen op het forum te zetten. Ik lees net dat je broer de foto’s gaat maken.  Wink

Profiel  
 
Dick Kampen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008

- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Gepost: 07 februari 2009 07:50 PM
  [ # 7 ]
Erict schreef:

Ik lees net dat je broer de foto’s gaat maken.  Wink

blehh

Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 17 maart 2009 11:12 PM
  [ # 8 ]

Ik heb de afgelopen twee zaterdagen de Cursus Hydraulique van de DS Club gevolgd. Dit is dus een absolute aanrader!
Herman Huis in ‘t Veld legt op een bijzonder onderhoudende manier de materie uit en weet perfect de taaie theorie om te zetten in begrijpbare praktijk! De twee dagen zijn voorbij gevlogen en ik heb er ontzettend veel van opgestoken. De “eye-openers” volgden elkaar in rap tempo op!
De door Herman zelf ontwikkelde en gebouwde modellen zijn werkelijk heel bijzonder. Ook de organisatie is uitstekend geregeld: perfecte lunch en vele versnaperingen tussendoor.
Kortom: onmisbaar voor degenen die de DS willen begrijpen.

Met deze bagage ben ik klaar om aan mijn project te beginnen. Ben nu nog e.e.a. aan het plannen, maar ik ga zeker snel een begin maken.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 28 maart 2009 03:05 AM
  [ # 9 ]

Even een update met wat foto’s: kijk en huiver!

Eerst de schade auto gestript, wat sfeerfoto’s:


Uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en begonnen.
Ik wilde de motor niet in de mayonaise laten staan dus ik ben maar begonnen met het blok uit elkaar te trekken.

Carter afgetapt: één grote baggertoestand:

Oliepomp:

Kop eraf:

Demonteren drijfstanglagerkappen, vantevoren gemerkt. Vreemd is dat de kant waar de nummers op de kap en de stang staan van de nokkenas af stonden terwijl in het WPHB staat dat deze juist naar de nokkenas toe moeten staan. Rolling Eyes

Krukas, zuigers, bussen: zag er allemaal nog goed uit, behalve midden krukaslager dat iets slijtage vertoonde. Alle oliekanalen nog netjes open. Veren waren heel. Hoonsporen zijn in bussen niet meer te zien op werkafstand zuigers. 4e cilinder zag er iets nat uit tov andere cilinders. Dus toch een voetpakking lekgeslagen? Jammer genoeg is dat moeilijk na te gaan.

Woekeren met de ruimte…, chassis staat te wachten om opgeknapt te worden.


Ik ga nu krukas en de andere delen na laten kijken/meten en dan bepalen wat er nieuw in de motor komt. Ik denk dat het een nieuwe set zuigers en bussen wordt. Adviezen over de kwaliteit die in de markt verkrijgbaar is zijn welkom (eventueel per PB).
Verder ga ik kop schoonmaken, kleppen polijsten, klepseals vervangen, eventueel laten vlakken. Kijken of de zittingen nog goed zijn. Is het wijs om de klepveren ook te vervangen?

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 28 maart 2009 04:16 PM
  [ # 10 ]

Hey Ted

bij deze wil je nog een hart onder de riem steken, das pas een hele klus!
wel raar van die mayonnaise ? is dit op hetzelfde moment gebeurd als je aanrijding ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 28 maart 2009 06:58 PM
  [ # 11 ]

bel eens met citroclasiqeu in borculo,
daaar heb ik mijn hele handel voor de motoren revisie van een 2300 gehaald.

zuigers bussen, lagers ketting tandwielen, hebben ze op voorraad, en van zeer goede kwaliteit,

ik heb de kop niet gevlakt, wel heb ik de krukas laten balanceren,
en dat scheelt een bak!!! je kan zowat een pen recht op de motor zetten…

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 28 maart 2009 09:52 PM
  [ # 12 ]
Mr. Smith schreef:

Hey Ted

bij deze wil je nog een hart onder de riem steken, das pas een hele klus!
wel raar van die mayonnaise ? is dit op hetzelfde moment gebeurd als je aanrijding ?

Bedankt.
Niet op het zelfde moment, pas een paar weken daarna toen ze weer terugkwam van de specialist. Waarschijnlijk brakke voetpakking. Zo zie je maar: stilstaan is nooit goed voor een motor.
Ik zag dat jouw DS alweer helemaal tiptop is, dat wordt rijden… Cool

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 28 maart 2009 09:54 PM
  [ # 13 ]
sloopkogel schreef:

bel eens met citroclasiqeu in borculo,
daaar heb ik mijn hele handel voor de motoren revisie van een 2300 gehaald.

zuigers bussen, lagers ketting tandwielen, hebben ze op voorraad, en van zeer goede kwaliteit,

ik heb de kop niet gevlakt, wel heb ik de krukas laten balanceren,
en dat scheelt een bak!!! je kan zowat een pen recht op de motor zetten…

Okay Sloopkogel, goede adviezen! Ga ik zeker wat mee doen.
Ik hoop dat je ook nog op dit forum rondwaart als ik aan mijn lasklus ga beginnen. Zag dat je professioneel lasser bent. Heb je ervaring met het lassen tussen de C-stijl/hoedenplank en de wielkast? Schijnt niet simpel te zijn…

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 28 maart 2009 10:05 PM
  [ # 14 ]
ted.kampen schreef:
Mr. Smith schreef:

Hey Ted

bij deze wil je nog een hart onder de riem steken, das pas een hele klus!
wel raar van die mayonnaise ? is dit op hetzelfde moment gebeurd als je aanrijding ?

Bedankt.
Niet op het zelfde moment, pas een paar weken daarna toen ze weer terugkwam van de specialist. Waarschijnlijk brakke voetpakking. Zo zie je maar: stilstaan is nooit goed voor een motor.
Ik zag dat jouw DS alweer helemaal tiptop is, dat wordt rijden… Cool

denk je dat het door ‘stilstaan’ is ?

mijn DS is klaar voor de zomer ja, ma ze is verre van tip top hoor

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 maart 2009 10:16 PM
  [ # 15 ]

Hallo Ted,
Zorg er voor dat voor montage van de bussen de pasvlakken in het blok brandschoon zijn. Gaat heel goed met een stukje scotchbrite, na eventuele ketelsteen met een houtbeitel verwijderd te hebben.
Succes!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook