33 van de 38
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
De Femme Fatale van Wolfman (Verkocht)
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 februari 2009 02:05 PM
  [ # 481 ]
DriverD schreef:

Hoe zijn de bobine, verdelerkap, bougies en -kabels? Ontstekingstijdstip?

Bobine weet ik niet.
Verdelerkap bougies en kabels zijn al vervangen.
De bougies vonken redelijk maar wanneer ik de vonk check direct vanaf de kabel dus zonder bougie dan heb ik een hele dikke vette vonk.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 februari 2009 02:08 PM
  [ # 482 ]

Wat voor bougies zitten er in?

Citroen!

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 februari 2009 03:02 PM
  [ # 483 ]

BPR6HS deze.
Uit de tiplijst gehaald.  Very Happy

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 februari 2009 03:22 PM
  [ # 484 ]

Dit net niet aanslaan op lpg is bekend. Als je de schakelaar vervolgens in middenstand zet moet je starten tot ze een plofje geeft /aanslaat en ONMIDDELIJK de schakelaar weer op lpg.
Dat al geprobeerd?

Klokje en dashverlichting kan op de zelfde zekering zitten. Checken! contacten opschuren.

Klokjes houden er door spanningsverlies spontaan mee op(doordat je de accu leegstart bijvoorbeeld.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 428
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 09 februari 2009 03:25 PM
  [ # 485 ]

femme fatale wolfman

condensator?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 februari 2009 03:26 PM
  [ # 486 ]
Wolfman schreef:

Wanneer ik er een auto naast zet en startkabels gebruik start ze wel. Niet vlot maar ze doet het.
Vervolgens loopt ze goed. Rageerd goed op het gas en voelt goed sterk aan. Daarna start ze de hele dag.
.

dus…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Pierre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 09 februari 2009 03:33 PM
  [ # 487 ]

Controleer ook eens of er voldoende spanning staat op de +- aansluiting van de bobine.  Het kan zijn dat door een matige accu, niet optimale bedrading, of een startmotor in matige staat, de spanning tijdens het starten op de bobine te ver weg zakt.
Heeft de motor voldoende compressie?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 februari 2009 03:40 PM
  [ # 488 ]

Zou goed moeten zijn, maken de kabels goed contact op de bougies?

Citroen!

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 februari 2009 05:05 PM
  [ # 489 ]
bogaard77 schreef:

Dit net niet aanslaan op lpg is bekend. Als je de schakelaar vervolgens in middenstand zet moet je starten tot ze een plofje geeft /aanslaat en ONMIDDELIJK de schakelaar weer op lpg.
Dat al geprobeerd?

Klokje en dashverlichting kan op de zelfde zekering zitten. Checken! contacten opschuren.

Klokjes houden er door spanningsverlies spontaan mee op(doordat je de accu leegstart bijvoorbeeld.

Ja heb ik geprobeerd maar ook dan niet aanslaan.

repelsteeltje schreef:

condensator?

Vervalt die niet bij een 123?

Pierre schreef:

Controleer ook eens of er voldoende spanning staat op de +- aansluiting van de bobine.  Het kan zijn dat door een matige accu, niet optimale bedrading, of een startmotor in matige staat, de spanning tijdens het starten op de bobine te ver weg zakt.
Heeft de motor voldoende compressie?

Ik heb gemeten met het contact aan. 12,3 volt.
Nog niet gemeten tijdens starten. Ga ik doen, maar moet ik even een hulpje regelen. Mijn armen zijn niet lang genoeg.  Laughing

DriverD schreef:

Zou goed moeten zijn, maken de kabels goed contact op de bougies?

Ik heb ze schoon gemaakt en licht opgeschuurd. De uiteinde van de kabels ook een beetje ingeknepen zodat ze lekker stark zitten.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 februari 2009 05:13 PM
  [ # 490 ]

Dan denk ik aan brakke accu en/of een brakker startmotor. Tijdens starten flikkert de spanning in elkaar waardoor geen ontsteking en daardoor verzuipen.

Of brakke kabels naar startmotor.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 februari 2009 05:22 PM
  [ # 491 ]

Het feit dat de startmotor loei heet wordt duid dat niet op een brakke startmotor?
Of kan deze ook zo heet worden door slechte kabels?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 februari 2009 05:32 PM
  [ # 492 ]

Ik zet mijn geld op de startmotor als schuldige…

Citroen!

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 februari 2009 05:35 PM
  [ # 493 ]

Ja dat denk ik zelf ook. (voor wat dat waard is dan… Surprisedops: )

Maar het is wel gelijk een goede reden om een Valeo te kopen. Ik heb nu nog de orginele die erg traag rond gaat.
Is de 9 tands het type wat ik moet hebben? DY3 blok.
Deze is op vooraad bij het clubmagezijn zag ik.

Wel weer een hoop geld, maar wel gelijk weer een verbetering.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 februari 2009 06:33 PM
  [ # 494 ]

Die Valeo’s zijn het overwegen waard: Slingeren de motor snel rond bij relatief laag stroomverbruik. Helaas hebben ze ook niet het eeuwige leven (blijkt na een aantal jaren gebruik).

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 februari 2009 06:42 PM
  [ # 495 ]
DriverD schreef:

Die Valeo’s zijn het overwegen waard: Slingeren de motor snel rond bij relatief laag stroomverbruik. Helaas hebben ze ook niet het eeuwige leven (blijkt na een aantal jaren gebruik).

dat klopt ja. mijne zit er nu al een aantal jaar in en gaat al niet meer zo goed rond.. Wellicht eens de koolborstels checken!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
33 van de 38
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook