34 van de 38
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
   
De Femme Fatale van Wolfman (Verkocht)
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 428
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 09 februari 2009 08:25 PM
  [ # 496 ]

femme fatale wolfman

inderdaad, 123 geen condensator, sorry

ik heb al meegemaakt dat een valeo na 5 jaar gebruik vervangen moest worden…

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 februari 2009 08:43 PM
  [ # 497 ]

Voorlopig zou ik al heel blij zijn als ik 5 jaar haal met mijn dame.
Iedere keer zie ik toch steeds meer wat gelast of vervangen moet worden.
Maar we gaan gewoon vrolijk verder. Uiteindelijk is alles te herstellen de vraag is alleen hoeveel heb je er voor over. En er is nog steeds een klein potje wat ik in mijn dame mag stoppen.
Het gaat soms hard leeg, maar vult ook steeds weer een beetje bij.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 10 februari 2009 12:00 AM
  [ # 498 ]

das klotu .. maar gelukkig zit het plezier er nog in neem ik aan ?

En de dame staat er om bekend dat ze een bodemloze put kan zijn, je blijft toch altijd in het ene op de andere vallen is mijn ervaring

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 februari 2009 04:06 PM
  [ # 499 ]

Ja hoor het plezier blijft. Al ga je na dagen lang vruchteloos zoeken wel een beetje schelden.
Maar ik weet dat het weer goed ga komen. Ik wacht met smart op beter weer en langer licht zodat ik weer met wat meer plezier kan gaan sleutelen buiten.
En het laswerk, ach, alles een voor een aanpakken en dan kom je er van zelf wel toch?

Ik heb net een nieuwe Valeo besteld bij Konijnendijk. Die er volgende week maar eens in klussen. En nu even zoeken naar een topic over het vervangen van een startmotor. Kijken wat ik allemaal verwachten kan en wat er weggehaald moet worden om er bij te komen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 10 februari 2009 06:19 PM
  [ # 500 ]

Het” versleten “zijn van een duc of paris rhone startmotor is vaak een kwestie van een uitgelopen lager in de kop van de sm. hierdoor kantelt de spoel en loopt ie erg zwaar.kun je bij een goed revisiebedrijf nieuwe lagerbusjes voor halenen erin zetten.Kun je ook alles even schoonmaken, vetten en evt. nieuwe koolborstels erin,vervolgens “au quart du tour”

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 10 februari 2009 10:11 PM
  [ # 501 ]
f.rockefeller schreef:

Het” versleten “zijn van een duc of paris rhone startmotor is vaak een kwestie van een uitgelopen lager in de kop van de sm. hierdoor kantelt de spoel en loopt ie erg zwaar.kun je bij een goed revisiebedrijf nieuwe lagerbusjes voor halenen erin zetten.Kun je ook alles even schoonmaken, vetten en evt. nieuwe koolborstels erin,vervolgens “au quart du tour”

Zoiets verklaart wel waarom ie erg heet wordt. Maar gaat de startmotor snel genoeg rond ? As je er startkabels aan hangt, gaat de startmotor dan harder rond ?
Startkabels klem je op de accuklemmen, en je zegt dat ie dan wel start. Misschien is het de moeite waard om de accupolen eens te reinigen / op te ruwen en hetzelfde met de klemmen te doen ?

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 februari 2009 01:44 PM
  [ # 502 ]

Ik heb dat allemaal geprobeerd maar zonder verbetering. Maar bedankt voor je tip.

Ik heb besloten een nieuwe startmotor te plaatsen. Het zal zowiezo een verbetering zijn ten opzichte van de orginele die er nog in zit.
Ik heb de nieuwe startmotor net opgehaald bij Konijnendijk.

Ik wacht nu nog even op de zon. Cool
Mijn dame staat nog helemaal wit gevroren voor de deur. Maar over een uurtje staat ze in het zonnetje en dat sleuteld toch wel wat fijner.

Hitteschild verwijderen, metaalblok om trillingen te verminderen verwijderen en dan zou je er bij moeten kunnen.
Iemand nog snel wat tips?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 14 februari 2009 02:24 PM
  [ # 503 ]

Als je er nu nog geen Valeo in hebt zitten moet je je hitteschild aanpassen.

Hoe precies weet ik niet, maar da’s volgens mij al eens langsgekomen op het forum. Ff zoeken dus.

Succes.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 februari 2009 03:28 PM
  [ # 504 ]

So far so good!

Startmotor is nu helemaal los. Dikke kabel aan de achterzijde van de startmotor los kunnen krijgen, maar nu wordt het iets lastiger. Er zit nog een dunner kabeltje vast aan de achterkant. Ik kan hier absoluut niets zien (zit onder spruitstuk) dus waar zit deze vast?

En ik heb de drie bouten los 2x sleutel 12 een keer sleutel 11, maar de startmotor zit nog muurvast. Voordat ik er met een houten hamer op durf te meppen wil ik even zeker weten of hij niet toch nog ergens vast zit?

Iemand raad?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 14 februari 2009 06:30 PM
  [ # 505 ]

Drie bouten los is genoeg.
Plakt waarschijnlijk beetje.
Kleine draadje is van startrelais, zit meestal samen met de dikke plus in een hoesje tegen de hitte. Als je de geleidingsbeugeltjes (tweemaal) in de omgeving van de waterpomp losmaakt komt de bekabeling helemaal mee (dus inclusief klem van de pluspool).

Het eruit pielen achterlangs het spruitstuk is ander verhaal, waarschijnlijk kun je het beste als de startmotor losligt het hitteschild (8mm boutjes) verwijderen, dan heb je meer bewegingsvrijheid.

Duidelijk genoeg?
Rolling Eyes

knuffel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 februari 2009 06:34 PM
  [ # 506 ]

Wacht ff, het kan zijn dat er aan de achterkant van de startmotor nog één of twee boutjes zitten maar de startmotor aan het blok vast zit. Neem beter eerst het hitte schild weg om te kijken. Wat heel goed werkt: Luchtfilter demonteren, hitteschild van uitlaatspruitstuk af halen, 2 boutjes van motorsteun-voet losmaken (14 mm) krik onder blok, blok stukkie omhoog halen. Nu heb je véél meer ruimte!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 14 februari 2009 06:52 PM
  [ # 507 ]

ikzelf zou aanraden het ijzeren blokje dat aan het schutburd weg te halen (m14). De startmotor kan er dan tussen uit als je met een houten balkje het blok iets weg duwt. Startmotor moet naar boven idd, een uitdaging. drie bouten moet genoeg zijn. kleine houten klopjes?.

is er wel weer mooi weer voor.

Groet.

.komma

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 februari 2009 07:10 PM
  [ # 508 ]

dance

Jeehaa! Het is allemaal gelukt.
Luchtfilter, hitteschild en blokje met M14 had ik al weggehaald.
Na mijzelf ervan overtuigd te hebben dat er echt niets meer vast zat. En hier op het forum de bevestiging gelezen. Achter ook gekeken maar daar zat echt niets.  Toch maar de houten hamer gepakt en de startmotor geconfronteerd met blank hout. Het was een heel gevecht maar na enkele minuten moets de startmotor de meerdere erkennen in het stuk hout. LOS!
Eruit halen was een eitje. Beetje draaien en keren en hij ging er zo tussen uit. De nieuwe erin was nog makkelijker. Deze is namelijk een stuk kleiner en past er makkelijk tussen. Vastzetten was wat lastiger. Iedere keer leek hij scheef te zitten. Maar ik denk dat dat optiesbedrog was. Mijn dorpsgenoot was ook nog langsgekomen met zijn DS. Zijn hulp was zeer welkom.
Toen het grote moment…........
very sad
Nog niet starten. Startmotor ging als een razende rond vergeleken met de oude, maar ze wilde niet aanslaan. Hier en daar nog wat massa kabels ingekort en met een schoonuiteinde vast gemaakt in zijn klem, maar nog niet starten. Uiteindelijk op benzine geprobeerd. Zodra de benzine leiding volgezogen was starte ze direct.
Ze heeft nog nooit op benzine gestart dus dit is al een hele verbetering. Nu morgen maar weer kijken. En van de week nieuwe massakabel kopen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11896
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 februari 2009 11:09 PM
  [ # 509 ]

Ik ga er vanuit dat er niet ergens nu heel duf een kabeltje van je gassysteem niet aangesloten is? Ik weet niet waar je bijvoorbeeld verdamper en gasrelais onder de kap hebt wonen… Maar simpel denken éérst Cool

Edit: Plus, zo zou het bij mij wel gaan Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 februari 2009 11:50 AM
  [ # 510 ]

Alles zit weer goed aangesloten. Ze loopt goed op gas maar start er niet op. Tenminste gisteren niet. Ik zal straks weer eens kijken.

En ik heb een nieuwe massakabel nodig omdat de oude niet voldoende contact maakte en te veel weerstand had. Dit heb ik weten te verbeteren door het uiteinde er af te knippen en deze anders onder de accupool te klemmen. Voor tijdelijk een goede oplossing maar ik wil dit wel in orde hebben.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
 
34 van de 38
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook