Jumper ervaring
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 juni 2005 03:42 AM

Ik rij nu sinds 2 dagen in een Jumper 2.0HDI voor de zaak, niet permanent hoor, alleen woon/werkverkeer en storingsdienst.

Mijn ervaring, lekker vlotte bak met een goede vering, ok het zweeft niet zoals mijn Xantia maar stuiteren en hobbelen valt reuze mee. De laadruimte is ingericht als een kleine werkplaats, erg handig als ik weer eens aan mijn eigen auto ga sleutelen Razz

Heb net even onder de motorkap gekeken, ik verwachtte een kleppendeksel met “HDI” erop, maar er zit alleen een witte sticker met gebrabbel in het Italiaans erop???

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 12 juni 2005 06:41 PM
  [ # 1 ]

Er zit bij een Jumper zowieso geen beschermplaat over de motor met HDI erop. De 2.0 HDi en 2.2 HDI hebben helemaal geen afschermplaat op de motor.
Alleen de 2.8HDI heeft een soort van afschermkap. Weet je zeker dat je dus een 2.0 HDi hebt?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 juni 2005 11:35 PM
  [ # 2 ]

Ik heb effe de gegeven erbij gezocht via de RDW en wat zie ik Shocked

“JUMPER 33LH 2.8HDI”

Ik had gisteren het verkeerde kenteken ingetikt op de RDW site, namelijk 45-BG-JB, ipv 48-BG-JB, die eerste is een “JUMPER 29C 2.0HDI”
Echter hier zit ook geen afdekplaat op de motor Confused  Confused:

Geen idee wat 33LH en 29C betekent, maar 2.8HDI kan heel goed, het karretje is erg vlot Cool

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 juni 2005 12:49 AM
  [ # 3 ]

die code’s staan voor de carrosserie zoals bijvoorbeeld, Lang en Hoog Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 juni 2005 03:22 AM
  [ # 4 ]
Simpele Ziel schreef:

die code’s staan voor de carrosserie zoals bijvoorbeeld, Lang en Hoog Wink

Hoe hoog en lang is “33LH”  Confused:

Vanmiddag kreeg ik een oproep voor een storing, ik jump in de Jumper wilt dat ding niet schakelen, moeilijk in zijn 1 en niet meer eruit, motor uit en schakelen gaat prima, maar niet met draaiende motor. De slag van de koppeling was ook niet echt groot, ik het nr. van Citroen-Assistance zoeken, schiet mij opeens een opmerking van een collega binnen. Hij zei dat de koppeling zelfstellend?? is en dat je deze af en toe omhoog moet trekken, ik doe dit met draaiende motor en jawel de koppeling komt een stuk omhoog en schakelt weer prima Rolling Eyes

Zou dat 2.8HDI blok in mijn Xantia passen Twisted Evil

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 juni 2005 03:28 AM
  [ # 5 ]

waarom niet de 2.7 v6 hdi Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 juni 2005 03:41 AM
  [ # 6 ]

gegevens Jumper 33LH:
Gesloten bestel

Wielbasis 3.70mtr
Laadlengte 3.36mtr
Laadhoogte 1.88mtr

De L staat voor lange wielbasis en de H staat voor de 1e verhoging, de 2e verhoging heet HS. de eerste vergoging is std voor een lange wielbasis.

De 33 geegt het laadvermogen aan, in dit geval 1387kg voor de HDI2.0 en 1362kg voor de overige motorvarianten

Oftewel,

Laadvermogens:
29, 33, 35

Wielbasis:
S.W.B.  2.85 mtr
M.W.B.  3.20mtr
L.W.B.  3.70mtr

Laadhoogte:
normaal 1.56mtr
H       1.88mtr
HS       2.11mtr

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 juni 2005 03:44 AM
  [ # 7 ]
Simpele Ziel schreef:

waarom niet de 2.7 v6 hdi Wink

Daar is moeilijker aan te komen, de 2.8HDI ligt meer voor de hand Wink
(In de motorruimte van de Jumper van de zaak om precies te zijn Wink )

Goede zaak van mijn werkgever, Citroen is de huisleverancier, iedereen met een auto van de zaak rijd een Citroen, meestal een Jumpy of Jumper. De Managers rijden een Xsara, de directeur op het hoodkantoor zal wel in een C5 rondcrossen, in totaal 350 Citroenen Razz

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 juni 2005 03:58 AM
  [ # 8 ]

de sterkste 2.8HDI schopt het maar tot 147pk, de andere zelfs maar tot 127.. neem dan een 2.0 HDI gechipt tot 130…en dan een grotere intercooler, dat past ten minste nog en perst er ook+/- 150pk uit:wink:

wel leuk: de 2.8HDI is leverbaar met 4*4, doe mij zo’n bak aan de xantia Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 juni 2005 04:11 AM
  [ # 9 ]
Simpele Ziel schreef:

wel leuk: de 2.8HDI is leverbaar met 4*4, doe mij zo’n bak aan de xantia Cool

Ik zal morgen eens onder de Jumper kijke of het 4*4 is.

De sprint van 100 naar 130 is snel gedaan en zelfs de 150 is geen probleem, harder heb ik nog niet geprobeerd. Wel leuk op de snelweg, mensen verwachten niet dat een grote lompe bestelbus van Citroen snel kan zijn Laughing

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 juni 2005 05:48 AM
  [ # 10 ]

Vanavond weer effe in mijn Xantia gereden, ze stond al 4 dagen stil en vroeg heel lief om een ritje, nou vooruit dan maar Razz

Vergeleken met de Jumper? Traaaaggg, maar wel een stuk comfortabeler Cool
De eerste paar minuten zat ik steeds naar een schakelpook op het dashbord te grijpen, die zit dus niet daar bij een Xantia Exclamation

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 juni 2005 04:04 AM
  [ # 11 ]

Vandaag een aanrijdinkje gemaakt met de Jumper, wilde achteruit rijden bij het stoplicht om in een andere baan voor te sorteren en het was boem. Stond er een 406 vlak achter me welke ik absoluut niet kon zien in de spiegels, een krachtige bak hoor die Jumper, duwde zo de 406 naar achteren tegen een andere auto aan, een VW Passat.

De VW had slechts een gedeukte kentekenplaat door de trekhaak van de 406, de sacherijnige bestuurder vond het zo wel goed en reed door. De 406 had een beetje schade aan de bumper, van een afstandje niet te zien, de Jumper zelf heeft een deuk in de deur.

Vind het best wel erg voor die 406, als het nou een slOPEL was, dan had ik niet getreurd Twisted Evil

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook