Ik ben door 2 personen aangesproken die mijn xm wilde overnemen (reden was de kleur van de wagen).
Maar zijn er dingen die specifiek de waarde van een XM bepalen ?, is originaliteti b.v. een ding.
En weet iemand of de XM club nog bestaad trouwens, heb een vraag aan de technische afdeling gesteld en nog niets van gehoord (dik 2 week geleden).
Ik hoop wel dat de club nog bestaat want ik ben net lid geworden.
volgens mij valt de xm onder de catogerie “wat de gek er voor geeft”
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Ja, en vooral hoeveel er ook op MP staan.. als je de enige bent kan je natuurlijk meer vragen dan dat je met 4 andere XM"s van hetzelfde type moet concureren.. dan kan jeje prijs laten afhangen van jouw staat t.o.v. de andere XM’s staten.
Onderhouds geschiedenis wil nog wel eens wat opleveren. GA niet af op mensen die zeggen “ik heb laatst voor een vriendje een TD gekocht voor 500e”. Dat maakt niet automatisch alle TD’s 500e maar hem gewoon een mazzelaar
Ouwe mopperkont
Standaard geldt dat primair de waarde van een auto wordt bepaald door het aantal dat wordt aangeboden op internet, de staat van onderhoud, bouwjaar en km-stand. Secundaire waarde wordt bepaald door accesoires, kleur en bijvoorbeeld velgen en extra’s (denk aan onderdelen oid).
Voor een xm komt daar een emotionele waarde bij. Kleur, uitvoering, interieur en onderhoud wegen hier zwaarder dan bouwjaar en accesoires.
Algemene tips voor het goed kunnen verkopen (anders gezegd, beinvloeden van de marktwaarde van je auto) zijn aantoonbaar onderhoud hebben gepleegd, geen of weinig schade hebben, een schone auto van binnen en bij voorkeur een gepoetste auto van buiten te koop zetten. Maak mooie foto’s. Een poetsbeurt levert je vaak al 250e extra op.
En tot slot, als je gevraagd wordt wat je auto moet kosten, maak dan eens een vergelijking met de vraagprijzen van de auto’s op marktplaats, speurders etcetc, vergelijk wel bouwjaar en km-stand, uitvoering en schades etc. Bepaal wat de staat van jouw xm in vergelijking daarmee is, en stel zo de vraagprjis vast.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
ok dank jullie wel, was nog niet van plan om de auto te vekopen. Ze zweeft met nog even te lekker daarvoo .
Ik vind het wel een nuttig topic want nu mn diesel bijna klaar is gaat mn TCT eruit en die prijzen varieren ook ontzettend
Ouwe mopperkont














































Totaal aantal Berichten: 43405
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Matthijs309 schreef:GA niet af op mensen die zeggen “ik heb laatst voor een vriendje een TD gekocht voor 500e”. Dat maakt niet automatisch alle TD’s 500e maar hem gewoon een mazzelaar
Eens, maar zeg zelf, bv 1800 euro voor een diesel met 425k op de teller is erg veel geld. Helemaal als je weet dat een gelijkwaardige 2.0 16v met 3 ton voor rond de 700 gaat…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
maar een 2.016v is qua waarde niet te vergelijken met een diesel, beetje appel-peren verhaal. Diesels zijn altijd meer waard dan benzine versies. (vraag me niet waarom, dat is beejte buiten de scope van het topic).
1800e is misschien iets aan de prijs maar niet geheel onredelijk. Mijn 2.1TD heb ik gehaald voor 2200e met 350k op de teller. Later ook genoeg gezeik mee gehad maar dat was mn eigen onwetendheid en dosis pech.
Met de ervaring ide ik nu heb zou ik bij een XM onderhoudsgeschiedenis zeker mee laten tellen in het budget dat ik wil vrijmaken.
Bij mn 309’s juist weer niet. Die moeten gewoon zo goedkoop mogelijk, de rest fix ik zelf wel Die verbouw ik toch helemaal tot mn eigen smaak.
Dus het is ook weer persoonlijk wat jij vind meetellen in de waarde als koper. Ik zie ook wel verkopers die gehecht zijn aan hun 1e autootje en dan absurde prijzen vragen. Zet hem dan niet te koop
Ouwe mopperkont
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Een auto die net zijn beurt en APK heeft gehad is ook een paar honderd euro extra waard.
€1800 is veel geld, maar hij kan uiteindelijk - vooral voor iemand met twee linker handen - een stuk goedkoper uitpakken dan een XM van €500. Als je dit als verkoper aannemelijk kan maken moet je het vooral vragen!
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Re: Wat bepaald de waarde van een xm
ArieVisker schreef:En weet iemand of de XM club nog bestaad trouwens, heb een vraag aan de technische afdeling gesteld en nog niets van gehoord (dik 2 week geleden).
Dat heb ik ook een paar keer gehad. Erg slecht zijn zulke dingen.
Heb inmiddels het lidmaatschap opgezegd o.a. daardoor.























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Tja , wat is veel geld voor de XM , wat al gezegd is “wat de gek ervoor over heeft”.
Een goedkope kan heel goed bevallen en een dure kan je veel pech mee hebben. Het bedrag zegt niet vaak hoe de auto technisch is.
was een van de gedachtengangen die de vorige eigenaar van mijn XM ook bezighield (Guido voor ingewijden ) wat de prijs van de XM zou gaan doen op termijn. Gaat ie de “cultstatus” krijgen en collectors-item worden met als direct gevolg hiervan een stijgende prijs?
Ik hoop van wel natuurlijk maar ben er nog niet helemaal over uit.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
De XM club bestaat weldegelijk hoor! Is alive & kicking met zo’n 400 leden en een prachtig clubblad. Stuur de vraag anders even per pb aan mij. Dan stuur ik het wel door naar de technische commissie. Weet uiteraard niet of zij je vraag kunnen beantwoorden…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Matthijs309 schreef:maar een 2.016v is qua waarde niet te vergelijken met een diesel, beetje appel-peren verhaal. Diesels zijn altijd meer waard dan benzine versies. (vraag me niet waarom, dat is beejte buiten de scope van het topic).
Lijkt me momenteel niet waar. Het zijn relatief zware auto’s en daarom alleen interessant wanneer de XM zoeker veel rijdt. Ben zelf ook een XM aan het zoeken en met 10k per jaar wordt het geen diesel. Ook de handel en garages zijn momenteel goed ziek van grote diesels.Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Dat is helemaal afhankelijk van hoeveel km’s je rijdt. Maar diesels zijn over het algemeen degelijker en kunnen ouder worden. Daarom zijn ze vaak duurder.
Ik rij ruim genoeg om mn 2.1TD eruit te krijgen, zeker als je er een TCT naast zet
Ouwe mopperkont