2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
De DSuper 5 van Scarabee
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 september 2008 02:28 AM
  [ # 16 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
Scarabee
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 27-06-2008

Gepost: 29 oktober 2008 11:30 AM
  [ # 17 ]

Inmiddels 2500 km gereden…

* Vorige week wilde ze niet starten: eerst gekeken naar de contactpuntjes/ condensator, maar nu viel me pas op dat er Lumenition op zit. Toen nieuwe bobine erin en starten maar!
Welk onderhoud heeft zo’n Lumenition eigenlijk nodig?

* En er zit dus ook een radiator met expansievat en extra ventilator in. Is het dus een zgn. 3-rijen ventilator?

* Gisteren een afspraak bij LeenApk in Gouda, waar de DSuper (met één aandachtspunt voor de fusee) is GOEDGEKEURD tot 2010. Eerlijke vent trouwens, die zo’n auto op waarde weet te schatten.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 oktober 2008 08:17 PM
  [ # 18 ]

Wederom goed bezig!

Een radiateur met een apart expansievat is normaal gesproken altijd een 3-rijige. Theoretisch is het mogelijk dat er een 2-rijig blok in gesleuteld is.
Heb je een themperatuurmeter?

Citroen!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11896
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 29 oktober 2008 10:25 PM
  [ # 19 ]
Scarabee schreef:

Welk onderhoud heeft zo’n Lumenition eigenlijk nodig?

Weggooien.

Ik heb er ook zo 1 op. Lumenition ZUIGT. Plus, als iemand hem verkeerd heeft aangesloten zoals op mijn Dame, poft telkens je zekering. Geen binnenverlichting bij het instappen = geen vonk: groene circuit op je zekeringkast. Dan liever contactpunten… Cool

Is dus een irritatiefactortje, zeg maar.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Scarabee
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 27-06-2008

Gepost: 10 februari 2009 05:25 PM
  [ # 20 ]

Inmiddels 7000km gereden…

Een grote beurt gehad bij Konijnendijk, waarbij ook gelijk de lekzakken achter vervangen zijn. Gelijk een andere (betere) achterbank meegekregen! Binnenkort weer’s langs voor een ander achterscherm (wie heeft er nog een goed linker achterscherm?).

Zo ziet mijn contactslot ‘met uitwendige schroefdraad eruit:
 
Wie heeft hier zo’n ring met schroefdraad voor liggen?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 februari 2009 05:30 PM
  [ # 21 ]

http://www.huubintzandt.nl
Bellen, niet mailen.
Stuurt ook op.

Citroen!

Profiel  
 
Scarabee
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 27-06-2008

Gepost: 18 februari 2009 02:47 PM
  [ # 22 ]

Onlangs een Rijvaardigheidstraining gevolgd bij Prodrive op de RDW-testbaan. En dat was leerzaam en hard werken zonder 3-letterige veiligheidssystemen. Smile Wel wat overstuur, misschien door Vredesteins achter en Michelin voor?




Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 februari 2009 02:54 PM
  [ # 23 ]

Overstuur? Op een DS? Wederom het bewijs dat Vredesteins niet op een DS thuis horen…

Citroen!

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 18 februari 2009 03:04 PM
  [ # 24 ]

wellicht een ietwat domme vraag, maar gezien het overhellen bij die bocht…..Komt er dan nog wel een beetje olie bovenin? of krijgt de pomp met een beetje pech even geen benzine aangezogen?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 februari 2009 03:38 PM
  [ # 25 ]

Dat is inderdaad een domme vraag.  Laughing

Nee door de middelpuntvliedende kracht staat je olie keurig recht tov blok!
Je kan je stuur zelfs loslaten. je rijdt dan zonder te sturen de bocht door!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 18 februari 2009 07:46 PM
  [ # 26 ]

Idd bogaard, zo is die dom gesteld. Maar eigenlijk was de achterliggende vraag, helemaal niet op te maken uit de eerdere post, in hoeverre een DS bij helling (zowel links/rechts-voor/achter) in stilstand weliswaar nog olie aangezogen kan krijgen. Is dit al vlug een probleem,  of zit de oliepomp dermate diep (of oliepeil in de carter hoog) dat dit eigenlijk niet een probleem is.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 18 februari 2009 08:25 PM
  [ # 27 ]
bogaard77 schreef:

Dat is inderdaad een domme vraag.  Laughing

Nee door de middelpuntvliedende kracht staat je olie keurig recht tov blok!
Je kan je stuur zelfs loslaten. je rijdt dan zonder te sturen de bocht door!

Sorry hoor…

Draai een emmer met water aan een touw in de rondte, dan blijft het wateroppervlak in de emmer vlak.
Maakt niet uit hoe hard je draait.

Zet een bak met water in je DS op de vloer en ga de hoek om, dan stroomt het water toch echt over je vloer!

Om deze reden hebben snelle auto’s dry-sump carters.

Rolling Eyes

Toch?

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 februari 2009 08:58 PM
  [ # 28 ]

Het verschil is, dat de DSuper5 op deze foto in een VERKANTE bocht rijdt (ofwel een bocht waarvan de baan hellend is). Als snelheid en verkanting of elkaar zijn afgestemd, is de resultante van zwaartekracht en middelpuntvliedende kracht nul. Idea

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 18 februari 2009 10:02 PM
  [ # 29 ]

Eens, onduidelijkheid in vraag, snelle antwoorden leiden tot misverstanden…

knuffel

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 18 februari 2009 10:37 PM
  [ # 30 ]

gezien de vorm van het carter, het is een gigantische bak, maak ik mij in elk geval weinig zorgen. Eerder ben ik bang dat de olie op is dan dat ik te scheef rij of sta.

Ik had ooit een ford (jajajaja), en die kreeg in lange snelweg bochten, op en afritten geen diesel meer. Dat was altijd spannend, en echt sportief rijden was duidelijk geen optie.

De tank van de DS is wel een gigantische bak, maar ik geloof dat ik op de restanten in de carburaeur al een minuut kan door rijden. Dus dat wordt een hele lange bocht.

groet!

.komma

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook