Totaal aantal Berichten: 2779
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Benzine brandt ook prima in de barbeque dus daar kun je ook op koken!
Leuk autootje dit. Die kleur zie je ook niet zo veel.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Totaal aantal Berichten: 842
- Dyane 6 Commerciale
Vandaag een nieuw (!) voorscherm opgehaald in Venlo.
Op de terugweg kwam de auto ineens niet meer boven de 80 km/h uit.
Toch vreemd. Maar ik ben rustig door gereden.
Toen ging het ‘remblokslijtageindicatorlampje’ branden… Ik de vluchtstrook op, gekeken, hele wiel stond te roken
Tijdje gewacht, e.a. bekeken, viel niets te zien (en ik kreeg het wiel niet los ) dus voorzichtig aan over de vluchtstrook gereden, en het lampje brandde niet meer. Ben dus naar huis gereden, en verder helemaal nergens meer last van gehad. Wiel is ook niet warm meer geworden.
Wel trekt de auto nu behoorlijk scheef, dus ik heb het vermoeden dat de voering van het remblok is losgeraakt, en is klem komen te zitten tussen de remklauw en de schijf. Morgen bij daglicht maar eens kijken wat er van over is
Wel vervelend is nu, dat de motor nu heel erg tikt hij tikte altijd al een beetje, maar nu lijkt het wel een rammelaar. Hopelijk heeft het rem gedoe niet teveel gevraagd van het blokje…

Totaal aantal Berichten: 3223
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Als je remmen ook maar een klein beetje aanlopen en je hebt oude remvloeistof wat na verloop van tijd waterig en roestig wordt, loop je heel snel de kans dat de vloeistof begint te koken en je remmen er mee stoppen.
Bekijk eerst maar even of alle onderdelen van de remklauw nog op z`n plek zitten en ververs vervolgens de vloeistof, dan gaat het vaak wel weer goed.
Het remblokjeslampje gaat branden als de houders waar het frictiemateriaal op zitten ijzer op ijzercontact gaan maken, dwz dat ofwel de blokken op zijn of dat er iets scheef zit.
Een motorretje is overigens zo gevonden, en als je lid bent van de visaclub is het helemaal geen probleem.
Wat er ook gebeurt, overbelast zo`n 1100 motor NOOIT, daar kunnen ze gewoon niet tegen, als hij niet meer wil trekken, gelijk de auto aan de kant, dus niet door blijven/proberen te rijden, dat bekopen ze met de dood.
Is je motorolie nog wel op het goede peil??
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

- Dyane 6 Commerciale
Vanochtend de boel geinspecteerd,
remzuiger komt niet goed terug. De klauw is zo heet geworden dat het aluminium van de klauw helemaal broos geworden is. (ik brak er zo een stuk af ) Vervangen dus.
En ik heb hooguit een kilometer gereden met die rem, want ik merkte het in eerste instantie niet op, pas toen ik niet meer boven de 80 uit kwam ben ik vrijwel meteen naar de vluchtstrook gegaan. Wiel rookte helemaal.
Toen ben ik na een kwartier naar huis gereden, zonder te remmen, en heeft de auto het prima gedaan. Het wiel was ook niet meer warm bij thuiskomst.
Maar ik ben dus bang dat de motor die kilometer zwaar op z’n donder heeft gehad. Voorlopig maar niet mee rijden, remklauw vervangen voor een nieuwe, nieuwe remblokjes erop en de remolie verversen. Hij tikte altijd al een beetje, maar nu lijkt het wel een rammelaar…
Olie en koelvloeistof was helemaal in orde, niets verbruikt.

Totaal aantal Berichten: 3223
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Een kennis van mij heeft nog een 1.4 motor, past zonder aanpassingen, zou een unieke combi opleveren.
Als er dezelfde remklauwen als een visa op zitten dan kan hij je ook verder helpen, meer info kun je per PB krijgen.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

- Dyane 6 Commerciale
dankje. Ik heb in het WPH van de LNA gekeken en het blijkt een speciaal voor de LNA gemaakte klauw te zijn. Ik ben ondertussen een exemplaar van het juiste type op het spoor, dus even afwachten wat dat oplevert.
Wat betreft de motor, ik zie het nog even aan, misschien valt het nog mee.

- Dyane 6 Commerciale
De nieuwe remklauw is onderweg. Was nog een hele toer om een Citroën exemplaar te vinden. Het merendeel van het aanbod is Bosch/Bendix.
Het motortje doet het goed. Ik denk dat als de kleppen gesteld zijn het geratel een stuk minder erg moet zijn. Zo niet, dan kan ik altijd nog kijken naar een andere motor.
Maar ik denk niet dat dát dit jaar nog gebeurt.
Gefeliciteerd! Leuk een LNA. Op ebay.fr zie ik ze nog wel eens staan, maar in NL (net als de Dyane) toch zeker een zeldzaamheid. Veel plezier er mee. Maar met welke auto moet je nu op Citromobile verschijnen…?
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

- Dyane 6 Commerciale
met allebei natuurlijk Op de ene dag met de Dyane, andere dag met de LNA.

Totaal aantal Berichten: 1161
- C5 2.0 16v Comfort
Keurige LNA heb je daar,zelfs de bekleding is nog top en ook nog LM velgen!
Lijkt me sterk dat je motor het begeeft als je 1 km. met aanlopende remmen rijdt,motortje was waarschijnlijk al wat moe….maarrrr,ik heb hier een 1100 blokje met een Peug 205 er omheen voor weinig.
Succes met je LNA
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.

- Dyane 6 Commerciale
Moe is het blokje niet, slechts 90.000 km gelopen. (100% zeker, en 6 cijferige teller)
maar ze hebben wel vaker last van tikken. Komt wel goed allemaal

Totaal aantal Berichten: 1161
- C5 2.0 16v Comfort
Michiel van Ginkel schreef:Moe is het blokje niet, slechts 90.000 km gelopen. (100% zeker, en 6 cijferige teller)
maar ze hebben wel vaker last van tikken. Komt wel goed allemaal
90,000 is inderdaad niet veel,hoop dat je het kunt oplossen zonder de motor te demonteren.
Geluk,
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.

- Dyane 6 Commerciale
joeeghee!
Nieuwe remklauw gevonden, vandaag gemonteerd, ontlucht en huppa! probleem weg.
Motor tikt ook al weer zoals normaal. Ook daar weer vanaf.
Daarna de nieuwe achterbanden gemonteerd en het geheel gepoetst. Foto’s zeggen meer:

Totaal aantal Berichten: 4311
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Continental banden onder een Citroen :
Voor de rest heel erg leuk , ben jaloers , wil ook graag een LN/A , maar wel een 2 cilinder.

- Dyane 6 Commerciale
ik had qua banden de volgende keuze:
1. Michelin (verkrijgbaarheid=slecht, prijs= hoog,
De voorwielen hebben deze banden nog, en zijn beide nieuw.
nu, voor de achterkant, zie maar eens buiten die erg dure michelins een band te vinden met dezelfde zachtheid en een vergelijkbaar profiel. Keuze:
nankang, firestone, debica en andere chinese rommel. Dat wil ik niet, dus heb ik de continentals genomen. Leverbaar in de goede maat, zelfde rubberstructuur, lage prijs (lees voor 2 banden van continental had ik nog geen 3 kwart michelin.)