2 van de 33
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Het grote klaag-/pluimtopic over garages
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 04 februari 2005 01:10 PM
  [ # 16 ]

Abbenes, heeft idd slecht OV, net als Lisserbroek, dat ligt er vlak bij, heb ik 9 jaar van mijn leventje gewoont Smile

K ken die garage nie goed, doen ze ook BX en ? of alleen oude cit’s ?

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 04 februari 2005 01:37 PM
  [ # 17 ]

Nee hoor, met BX-en kunnen ze ook prima overweg! Ik weet alleen niet in hoeverre ze voorzien zijn van diagnoseapparatuur voor modern spul als recente Xantia’s en C5-en… Maar met mijn turbodieseltje wisten ze wel raad!  Wink

Ze zitten aan het begin van het dorp, als je van de A44 komt binnenrijden aan de noordoever. Er staan een hoop oude citroens voor de deur, waaronder een paar SM’s. Verder valt de garage niet zo heel erg op, maar met die oude cit’s kun je ze eigenlijk niet missen.

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 04 februari 2005 01:47 PM
  [ # 18 ]

Ik weet het… heb er vlakbij gewoont….

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 februari 2005 02:04 PM
  [ # 19 ]
winnetou schreef:

Ben nu een paar keer bij Garage van der Laan in Abbenes geweest na een tip van Bogaard77 hier op het forum. En inderdaad, het is een prima garage! Waar mogelijk gebruiken ze 2e hands onderdelen, dat drukt de kosten weer een beetje, en je krijgt een leenauto mee (moet ook wel, Abbenes is slecht met het OV te bereiken).
Ze houden je ook zoveel mogelijk op de hoogte van de voortgang aan je voiture, en de prijzen zijn gewoon redelijk. Nu waren mijn rekeningen tot nu toe wel vrij gepeperd, maar dat lag aan de auto, niet aan de garage. En datgene wat ze hebben gedaan aan mijn BX is tot nu toe altijd gewoon goed gebeurd.

Een nadeeltje: ze zijn inmiddels wel heel populair bij (klassieke) Citroen-liefhebbers, waardoor je ruim op tijd een afspraak moet maken voor een beurt of zo. Hoeveel ze waard zijn als je met een accuut probleem zit weet ik niet, daar heb ik (gelukkig) nog niet mee te maken gehad.
:thumbsup

Heb ik in mijn beginperiode van CX’en weleens gehad. Ze hebben al diverse van mijn autos gered…. ik denk wel een keer of vier in totaal. Heb zelfs verhalen gehoord dat ze klanten in zuid frankrijk zijn gaan redden. Le Garage heeft dat soort dingen ook al wel eens voor me gedaan toen de koppakking van m’n xant zo lek was dat ik hem echt niet meer gestart kreeg.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 07 februari 2005 01:06 PM
  [ # 20 ]

Wow.. goede service hoor!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 08 februari 2005 10:22 PM
  [ # 21 ]

Iemand ervaring met Halbe de Meer in Harkema?

Ik hou voor mijn pa een beetje de Xantia/Xm Diesels in de gaten maar wat die gasten voor hun auto’s vragen Shocked

Een xantia die er al zeker een halfjaar staat:

1.9d x(kaler kan niet..)
306.000km
‘94
€2450

Xm 2.1td 1997
350.000km
1997(dat dan weer wel)
€4250

Beetje hoge prijzen, vinden jullie niet?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 09 februari 2005 12:02 PM
  [ # 22 ]

Pittige prijzen… Maar als de auto’s technisch gewoon 100% zijn niet onredelijk hoog. Maar dan moeten ze er ook wel echt strak bij staan. Opkalefateren kan iedere beun wel, maar als ze hun auto’s een goeie beurt geven en m.n. de hydrauliek checken voor aflevering is het wel verdiend. Een beetje goeie grote beurt ben je tegenwoordig ook al zomaar een paar honderd €€€‘s voor kwijt.

Maar persoonlijk heb ik het niet zo op autobedrijven als het op auto’s van ouder dan een jaar of 7 aankomt. Echte garantie’s krijg je dan ook niet meer, en je kunt nog altijd tegen dezelfde onverwachte problemen aanlopen als bij een auto die je particulier hebt gekocht.

Voorbeeldje:
Zo hebben vrienden van ons anderhalf jaar geleden een Twingo gekocht voor ongeveer €3000,- . En daat hebben ze toen hun oude Golf op ingeruild, waarvoor ze €1500,- terug kregen. Erg leuk… maar als je bij een gewone handelaar kijkt naar een 2e hands Twingo vragen ze er zowiezo al zo’n €3000,- voor, dus eigenlijk hebben ze hun Golf voor nop ingeleverd. En blijkt die Twingo op opgesneden bandjes te staan. En ging pas geleden ineens de kachelradiotor kapot.
Dat laatste kun je de handelaar niet direct verwijten, want het werkte nog goed toen de auto werd verkocht. Maar dat van die banden, tezamen met de prijsstelling bevestigt mijn gevoel van scepsis t.a.v. handelaren. Die zijn in mijn optiek alleen interessant bij jonge gebruikte auto’s waar garantie op zit. Trap dus maar liever niet in autoshows waar een gegarandeerde minimale inruilprijs voor je ouwe brik wordt geboden. Ze moeten er immers toch ook wat aan verdienen? Voor niets gaat de zon op… helaas.

Profiel  
 
janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 08-11-2004

Gepost: 23 juni 2005 03:14 PM
  [ # 23 ]

Citroen Cor Zwiers in Meppel is een verschrikkelijke nare tent.
Ik ben er nu meerdere malen geweest, en elke keer met een kluitje in het riet gestuurd. Het is gelukkig nooit zover gekomen dat ik er ooit geld heen gebracht heb. Wat zijn die gasten duur zeg, en zo behulpzaam als een straatsteen.


Daar snap ik dus écht niks van Shocked .

Ik heb daar afgelopen week mijn bx gekocht, en de service was helemaal top. met de proefrit al ging het goed, hij wou de auto maar al te graag verkopen, maar dat is logisch.
ik heb met hem afgesproken dat er apk opkwam, hij zou de 2 elektrische ramen die het niet deden nakijken, enzovoorts.
Nou verwacht je voor een auto van niet al te veel geld, niet dat alles helemaal netjes is, maar toen ik hem ophaalde, was de ontvangs al geweldig, inclusief een bosje bloemen voor de koper. vervolgens lekkere koffie, en waren ze heel gul in hun uitleg. het keuringsrapport uitgebreid doorgesproken. en alles kwam heel keurig over.
De auto, was compleet gewassen, van binnen en van buiten. nette banden eronder, die zo goed als nieuw zijn, maar nog wel even mooi zwart “gemaakt”. auto gezogen van binnen, het dashboard mooi glimmend gemaakt.
Het zijn eigenlijk allemaal kleine dingetjes, die al met al toch een heel goed beeld geven Exclamation

Ik vind vanuit mijn ervaring dat deze garage wel een pluim verdiend..

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 23 juni 2005 03:23 PM
  [ # 24 ]

Olthof, Tjuchem. Universele dorpsgarage maar wel met een citroen liefhebber als monteur. Gewoon doen wat nodig is, niet meer of minder. Prettig uurtarief, eerlijke prijzen. Staat ook bij noodgevallen voor je klaar.
Aanrader wat mij betreft.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 23 juni 2005 05:18 PM
  [ # 25 ]
janneman schreef:

Citroen Cor Zwiers in Meppel is een verschrikkelijke nare tent.
Ik ben er nu meerdere malen geweest, en elke keer met een kluitje in het riet gestuurd. Het is gelukkig nooit zover gekomen dat ik er ooit geld heen gebracht heb. Wat zijn die gasten duur zeg, en zo behulpzaam als een straatsteen.


Daar snap ik dus écht niks van Shocked .

Ik heb daar afgelopen week mijn bx gekocht, en de service was helemaal top.

Ik vind vanuit mijn ervaring dat deze garage wel een pluim verdiend..

NOU….vanuit MIJN ervaring met die Zwiers dus Absoluut NIET Evil or Very Mad

Die lui zetten op diverse website’s een TZD ....als een Tzd-TURBO te koop en als je dan belt en vraagt of het ECHT een turbodiesel is en ze zeggen JA…..ik kom er aan (toch niet naast de deur voor iemand uit Haarlem) en het blijkt dus een gewone TZD te zijn (er stonden er zelfs 2)....ik zeg dat tegen die verkoper….en weken later staat die BX nog steeds als een Tzd-turbo…..dan ga ik die lui verdenken van Misselijkmakende praktijken…namelijk dat ze hem, door als Turbodiesel aan te bieden…op die manier proberen kwijt te raken…..en dan, ze vragen er nog 1500 euro ook voor….. Rolling Eyes  Evil or Very Mad

Ik was dus voor de Kat z’n #@# naar Zwiers gereden…..en niet eens mij aangeboden om de brandstof iig te vergoeden en METEEN dat Turbo verhaal van de site’s weg te halen !

Voor mij dus DEFINITIEF….einde verhaal met die Zwiers !! Exclamation

Thijsvandebles heeft het gelijk dus aan zijn zijde.

Profiel  
 
janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 08-11-2004

Gepost: 23 juni 2005 05:21 PM
  [ # 26 ]

Zo zie je maar dat iedereen een andere indruk krijgt van een bedrijf.

daarom stond er ook vanuit mijn ervaring Wink  omdat een ander ook al een slechte ervaring er mee had.

Gelukkig ik niet, maar het is idd wel lullig als je voor niets helemaal uit haarlem komt rijden.. dan zou ik mij ook knap vervelend voelen.

Zo ben ik door een andere garage (waar ik eerst een bx zou kopen) weken lang aan het lijntje gehouden… dit was alleen geen citroën dealer…

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 23 juni 2005 05:24 PM
  [ # 27 ]
janneman schreef:

Zo zie je maar dat iedereen een andere indruk krijgt van een bedrijf.

daarom stond er ook vanuit mijn ervaring Wink  omdat een ander ook al een slechte ervaring er mee had.

Gelukkig ik niet, maar het is idd wel lullig als je voor niets helemaal uit haarlem komt rijden.. dan zou ik mij ook knap vervelend voelen.

Zo ben ik door een andere garage (waar ik eerst een bx zou kopen) weken lang aan het lijntje gehouden… dit was alleen geen citroën dealer…

Als door omstandigheden ik voor niks daar naartoe rijd, omdat de auto bijvoorbeeld net verkocht is, kan ik me er nog iets bij voorstellen….maar BEWUST (want NIET gecorrigeert op internet, op mijn aanraden) een gewone TZD te koop aanbieden als Turbodiesel….gaat mij een beetje op Oplichters-praktijken lijken. Evil or Very Mad  Mad

En dan…..ook daar liep men niet meteen naar je toe als (potentieele) Klant….heb 10 minuten moeten wachten en toen kwam er zo’n knulletje op mij af….*kijk maar eens achter*...daar staan ze (liep dus niet netjes met me mee)...Nee…Thijs heeft groote gelijk gehad met zijn opmerking in Februari jl over Zwiers in Meppel.

Profiel  
 
janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 08-11-2004

Gepost: 23 juni 2005 06:09 PM
  [ # 28 ]

Als door omstandigheden ik voor niks daar naartoe rijd, omdat de auto bijvoorbeeld net verkocht is, kan ik me er nog iets bij voorstellen….maar BEWUST (want NIET gecorrigeert op internet, op mijn aanraden) een gewone TZD te koop aanbieden als Turbodiesel….gaat mij een beetje op Oplichters-praktijken lijken. Evil or Very Mad Mad

En dan…..ook daar liep men niet meteen naar je toe als (potentieele) Klant….heb 10 minuten moeten wachten en toen kwam er zo’n knulletje op mij af….*kijk maar eens achter*...daar staan ze (liep dus niet netjes met me mee)...Nee…Thijs heeft groote gelijk gehad met zijn opmerking in Februari jl over Zwiers in Meppel.

Bram: ieder zijn eigen mening/ervaring, dat was wat ik net probeerde te zeggen. dat jij daar, en Thijs een andere ervaring mee hebben, dat is prima, daar zul je mij niet over horen. Ik bedoelde ook naar jou toe dat het knap vervelend is als je daar voor niks (bewust door de dealer) heenrijd. (ze staan nu overigens als gewone tzd, maar daar heb jij niets aan Wink )
Ik heb toevallig een andere ervaring met Cor Zwiers, ik hoefde niet 10 minuten te wachten.. en als een verkoper al voor je neus staat, voordat je hebt kunnen kijken, dat is ook geen pretje hr Wink  Maar iedereen zijn eigen mening/ondervinding.
Dat jij en Thijs een niet zo leuke/goeie ervaring hebben, dat is natuurlijk zeer vervelend. maar je ziet ook, dat het bij mij anders is gegaan, en ik daar een andere mening op nahoud.

(dit bericht is niet bedoeld als aanval, mocht je dat gaan denken Wink )

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 23 juni 2005 06:44 PM
  [ # 29 ]

Hegru in Veldhoven verdient m.i. ook een pluim. Qua HP systeem onderhoud heb ik daar goede ervaringen mee. Goed werk,snel en redelijk tot goedkoop in prijs.

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 29 juni 2005 07:52 PM
  [ # 30 ]
winnetou schreef:

Een nadeeltje: ze zijn inmiddels wel heel populair bij (klassieke) Citroen-liefhebbers, waardoor je ruim op tijd een afspraak moet maken voor een beurt of zo. Hoeveel ze waard zijn als je met een accuut probleem zit weet ik niet, daar heb ik (gelukkig) nog niet mee te maken gehad.
:thumbsup

Yep..ik heb zojuist een afspraak gemaakt om mijn lhm lek te laten bekijken en de mevrouw aan de lijn zei al dat ze het razend druk hadden!!

Mijn verslag volgt..

Rien

Profiel  
 
 
2 van de 33
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook