freddyonderstal schreef:
Het trillen op hoge snelheid, wat dus 1 seconde duurt en zich telkens herhaalt met korte tussenpauzes van 1 seconde door de auto zal wel kwestie van balanceren zijn. Gebeurt ook alleen bij snelheden boven de 100km/u. maar dat doe ik die man niet meer aan, dat laat ik morgen wel ff snel bij kwikfit doen.
voel je onbalans ook als je remt toevallig?? want ook dan is een lichte trilling onder de stoel merkbaar.
Vanavond vanaf mijn werk nog ff opgelet;
het trillen is voelbaar bij snelheden vanaf de 120 km/u.
Als ik op de snelweg een bocht maak, is het eigenlijk de hele tijd aanwezig.
Nogmaals, het is geen continue getril, maar korte tijdjes achter elkaar.
dus je voelt een korte tril, ff niks erna, en dan weer een korte tril in vrijwel de hele auto. Voel dit het meest onder mijn stoel, en in het stuur ook een beetje.
Ik hoop niet dat dit iets ernstigs weer is? Ik ga hem morgen wel ff laten balanceren. Of is hier iemand die dit zo 1…2…3 weet te vertellen dat het iets anders is??
p.s. weet iemand wat dat bij Kwikfit kost? balanceren en uitlijnen eventueel???
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Je wilt een professionele oplossing, en vraagt prijzen van de kwikfit???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Ik heb mijn vraagtekens bij je intentie.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Weet je zeker dat je naar de Kwik-flop wilt? Voor 2 jaar terug heb ik er €35 of €40 voor neergeteld. Maar goed, volgens mij kan je beter naar een goed bekend garagebedrijf gaan.
Kan Jan Wolven dit ook niet even fixen?
PS, wat kan zo’n rel-topic snel groeien zeg!














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
freddyonderstal schreef:
Vanavond vanaf mijn werk nog ff opgelet;
het trillen is voelbaar bij snelheden vanaf de 120 km/u.
Als ik op de snelweg een bocht maak, is het eigenlijk de hele tijd aanwezig.
Nogmaals, het is geen continue getril, maar korte tijdjes achter elkaar.
dus je voelt een korte tril, ff niks erna, en dan weer een korte tril in vrijwel de hele auto. Voel dit het meest onder mijn stoel, en in het stuur ook een beetje.
Ik hoop niet dat dit iets ernstigs weer is? Ik ga hem morgen wel ff laten balanceren. Of is hier iemand die dit zo 1…2…3 weet te vertellen dat het iets anders is??
Lijkt volgens mij op een aandrijfas die niet zo fris meer is.
Maar kan ook iets anders zijn ben geen Xsara specialist
Is er verschil bij een bocht naar links of rechts ?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Heren, ik denk dat ik die vraag van de prijzen maar laat zitten dan… Ik wil dan alleen een antwoord op de rest van de vraag die ik stelde…
Omdat ik overal lees dat balanceren de oplossing is indien de auto de hele tijd aan een stuk door trilt bij een snelheid.
En dat doet de mijne niet, dat is met stukjes ertussen….
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
trxke schreef:Lijkt volgens mij op een aandrijfas die niet zo fris meer is.
Daar dacht ik ook al aan.
Bram schreef:trxke schreef:Lijkt volgens mij op een aandrijfas die niet zo fris meer is.
Daar dacht ik ook al aan.
balanceren lust dit dus niet op??
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Als ik je klacht over het trillen zo nalees is het geen onbalans in de wielen want die trilling zou je redelijk konstant in je stuur moeten voelen.
Deze onregelmatige onbalans die jij beschrijft zou best de lange aandrijfas kunnen zijn, oftewel de rechtse as. Als je van je gas afgaat zou de onbalans weg moeten zijn. Het Lijkt mij dus op een as.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
hoe kan ik dat controleren??
wat gaat dat kosten?? pfff alweer een grote reparatie?
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998







Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ja en vooral in de bocht
als je op een rotonde rijdt en je geeft dan flink gas en je stuurt ook flink hoor je dan misschien een ratel?
dat had ik altijd met de zx 19d,
nee hoor totaal niets. Is echt alleen op hoge snelheid te merken.
Net voor mijn werk ff gratis laten balanceren bij kwikfit.
heeft alleen de 2 voorwielen gedaan. rechter achterband zat een bobbel op, dus die moet ik nog een keer vervangen.
Tevens heeft de beste man aan de voorste assen gevoeld, maar daar zat geen speling op. Dus ik weet niet of ik het probleem in de aandrijfassen moet zoeken dan.
rechtervoorband kwam een waarde uit van 27. Wat dat inhoudt weet ik niet, maar misschien jullie.
Zou dit het probleem kunnen zijn geweest?
of is het alsnog de aandrijfas? of misschien wel die achreband met die bobbel???
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Speling voel je niet 1,2,3
Ga naar een stille parkeerplaats.
Alle ramen open en venitlator uit
Draai je stuur helemaal linksom en een klein stukje terug (geen geruis stuurbekrachtiging) hoor je bij liangzaam rijden “tok…tok…tok” dan is je rechter homokineet overleden….
Dit die je ook andersom voor de andere kant.
rechter achterband zat een bobbel op, dus die moet ik nog een keer vervangen.
Een keer??????????????? Als de bliksem laten doen! Of ben je levensmoe??
Heb je nog steeds spijt van de aankoop?
Zo nee, pas in je eerste bericht de titel even aan,,,staat wat netter..
Hulp nodig?
oldenhage schreef:Je trekt die man door het slijk….. op een oneerlijke manier, dat heeft ie na 25 jaar werken niet verdiend aan iemand die volgens mij nog geen eens 25 is…
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
En ik ben het eens met Patje… je moet uitkijken wat je hier op het forum zegt. MAAR ik snap de reactie van Freddy ook zeker wel. Je voelt je flink genaaid. Je koopt een auto en je wilt dat die goed is. Dat mag je ook verwachten. Dat jij bepaalde zaken aan de auto niet ziet is geen vrijwaring dat hij dat ook maar niet moet zien. Je mag toch echt wel verwachten dat de verkoper verstand heeft van auto’s en bepaalde zaken nakijkt. Dus op dat punt ben ik het zeker niet met jullie eens! En als hij de auto niet nakijkt/ wil nakijken moet hij hem verkopen als “meeneemprijs”. Dan weet je dat de prijs die je betaald niet de prijs is die de auto zal kosten!!
Overigens moet wel opgemerkt worden is dat Jan Wolven het heel goed oplost. Dat zie je ook weer niet bij iedere garage!
En wat betreft de zinloosheid van dit onderwerp Oldenhage…. mag ik je er op wijzen dat jij er ook steeds op reageert? Net als iedereen in dit topic! Als je dan niet wilt dat er steeds weer nieuwe dingen gezegd worden reageer dan ook niet!! Dan bloed het topic het snelst dood! En nu…. verwijderen die hap! Laten we het forum leuk houden!!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi