Ik heb het rijden in de regen met een CX nooit echt een feest gevonden, zeker niet in het donker. Als het wisserblad nieuw is gaat het nog wel maar dat wordt heel snel minder. Het lijkt erop dat die ene wisser het gewoon niet aan kan.
De oplossing hiervoor wil ik jullie niet onthouden: koop een flesje RainX en wrijf je ruit ermee in. Het is onvoorstelbaar, maar bij het rijden op de snelweg tijdens regen heb je dan je ruitenwisser niet eens meer nodig. Het zicht blijft perfect omdat de druppeltjes er direct afwaaien. Een heel veilig gevoel.
Overigens: ik moest gisteren heel Nederland doorcrossen en heb 800 km gereden met de gtit2. Nou dat was geen straf: wat hebben wij toch geweldige auto’s, zeker als alles klopt en niets hapert. Het comfort, de kracht, de soeplesse: ruim 20 jaar geleden bestond de perfecte auto al! Het enige minpuntje is het windgeruis, vermoedelijk door de regengootjes.

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Dit klinkt interessant! Ga ik zeker eens proberen…
Wbt het windgeruis, dit kan ook zitten in het juist afhangen van je portieren… Maw, deze sluiten dan niet helemaal goed af en laten dus een miniem beetje wind door waardoor je bij grotere/hogere snelheden windgeruis krijgt.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
regen
Sorry dat ik dat niet eerder vermeld heb hier ,maar gebruik dat altijd bij een CX , werkt inderdaad perfect,zelfs vrachtwagens inhalen tijdens erge regen zonder ruitenwisser aan

Totaal aantal Berichten: 347
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Werkt idd ook op mijn motorhelmvizier erg goed.
Bij donker krijg je soms wel een waasje…
Ik heb ooit ergens een tip gelezen voor als je ruitenwissers er (helemaal) mee stoppen. Je ruit insmeren met een een halve appel of aardappel. Heeft zelfde effect als rain X. Maar wel goedkoper!
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl
ik ga er vanuit dat RainX wat bestendiger is dan wat fruit.

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb eens zo’n potje gekocht toen mijn HY-ruitenwissermotor de geest gaf, net toen ik een uurtje onderweg was richting Frankrijk. Ik heb de ruitenwissers niet gemist, een prima goedje!
Werkt inderdaad SUPER dat ding (wij gebruiken het op ons busje).

Totaal aantal Berichten: 9071
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hmm, ga ik ook eens halen! Bij regen op de snelweg heeft zo’n enkele wisser het inderdaad maar moeilijk.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Waar kan je het goedje allemaal halen? Staat het ook bij het tankstation om de hoek?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
Het onze kwam van een soort Brezan . En wij hadden wel een alternatief denk ik. Maar werkte ook goed.
PS: als je het gebruikt dan gebruik je liefst je ruitenwissers zo weinig mogelijk, want dan gaat het goedje er sneller af.

Totaal aantal Berichten: 27954
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
RainX werk zeker prima, maar na tijdje moet je het wel herhalen want dan is het effect beetje weg.
Ik gebruik het ook aan de binnenkant, het lijkt erop dat de auto iets minder snel beslaat. Maar dit kan ik niet hard maken
Voordeel is dat het vaak bij het tankstation te krijgen is. Geloof voor nog geen 10 euro en dat is goed voor aardig aantal keren ruit behandelen

Totaal aantal Berichten: 243
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Het is ook handig bij achterruiten die geen ruitenwisser hebben, zoals mijn saab die er nu uit gaat. Lijkt me dat het ook zeer goed zijn dienst kan bewijzen op de achterruiten van de C5 en C6 die ook niet gedesigned zijn voor een ruitenwisser.
mvg

- CX 25 GTi Turbo 2
En uiteraard de CX waar we het hier vooral over hebben
Maar zeker een goed punt!
met een klimrek heb je wel goed zicht in je achterruit, ook zonder rainX
CX GTi Turbo 2 - All Black

- CX 25 GTi Turbo 2
Daar hoopte ik al op

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
En voor diegenen die graag voor een dubbeltje ......enz zitten, zoals ik, De Action heeft ook een “rainX” en werkt ook prima. Paar euro meen ik.