Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ze ziet er zo op de foto’s best goed uit Ree.
Heeft ze ook airco? Als ik het goed lees is het systeem net weer gevuld.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 755
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
par eXeMple! schreef:Ree schreef:
ernst23 schreef:Zou er niet over de prijs te onderhandelen zijn dan?
Natuurlijk. Ik weet alleen niet hoe er gereageerd kan worden
Ree
Er zijn wel de nodige onderhandelpunten zou ik zeggen:
Stoel kapot,
Voorbanden bijna op (2 TRX’en kosten al gauw 600 euro),
Diverse deukjes; de achterklep wil je sowieso vervangen of uitdeuken/spuiten,
en wat je verder nog meer ziet als je naast de auto staat.Maar ja, hoe ontvankelijk is een Fransman daarvoor?
Blijf bij je eigen prijsidee zou ik zeggen. Natuurlijk staan de prijzen in Frankrijk ook niet vast maar wel onder druk. Onderhandelen zal door de taalbarierre moeilijk zijn maar niet onmogelijk. Deze man wil die CX verkopen en wie weet heeft hij de centen hard nodig. Nu gaat het er om hoe mooi jij hem vindt en hoeveel JIJ er aan kwijt wil. En dan is het loven en bieden, desnoods op papier. Het is een kopersmarkt, ook in Frankrijk. Ik geloof niet in de mythe van de Fransman met wie niet te onderhandelen valt. Dat kan voorkomen net als in Nederland maar dan is de uiteindelijke keuze toch aan jou.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
“Charge circuit clim nouveau gaz” staat bij de negatieve puntjes. Gas bijvullen betekent gewoon airco kapot. Als het zo makkelijk is als bijvullen, dan doet de verkoper het wel.
Mijn prijsidee is €3000 euro voor deze auto in goede staat. Alles in mindere staat gaat er wat mij betreft vanaf. Wat de verkoper betreft natuurlijk niet, hij stuurt de foto’s niet voor niets. Het is best een rijtje. Lassen roest binnenkant deur, vervangen plastic kentekenplaat, reparatie bestuurdersstoel, bijna versleten voorbanden, airco, achterklep (roest onder slot?), en dan moeten de motor en de bodem goed zijn… Op zich is onderhouden door zijn vader die monteur is bij Citroen een goed verhaal. Hopelijk is dat terug te zien.
Als de indruk is zoals op de foto’s correct is, en de motor en bodem zijn goed, en er zijn geen verdere APK puntjes, heb ik denk ik niets te klagen als ie uiteindelijk voor €2500 mee mag. Met €250 benzinekosten, €100 voor de RDW en €100 voor de APK blijf ik dan binnen budget.
En onderhandelen is lastig. Voor €100 laat je zo’n auto niet staan als je van zo ver komt, en dat weet de verkoper ook. Als koper moet je gewoon reeel zijn en als de verkoper dat ook is, gaat het goedkomen!
Ree
ps, om misverstanden te voorkomen, ik ben niet in de veronderstelling dat er geen verdere kosten aan de auto zitten.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ecusez moi! verkeerd gelezen.
Het rijtje gefixte zaken is natuurlijk ook prettig om te lezen. Koppeling, uitlaat, diverse afstellingen.
We hebben het er wel over binnenkort.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De auto is alvast 8, 9 en 10 maart op mijn naam verzekerd
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gaat het er eindelijk van komen?

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Geen idee, ik heb de auto nog niet gezien
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Datum eerste toelating is trouwens 24/04/1984. Dan moet ik met een beetje pech toch nog 6 weken belasting betalen
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kan de rest van het geld in de CX stoppen

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Voorlopig kan ik de rest van het geld nog in de wegenbelasting van de XM stoppen
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ree schreef:De auto is alvast 8, 9 en 10 maart op mijn naam verzekerd
Ree
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het was binnen een paar tellen geregeld bij CitroKlassiek ops:
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb het RDW gebeld om te vragen wat de regels zijn mbt de import.
Zij zeggen dat zij een eendagskenteken afgeven voor de directe rit van de stalling naar het RDW kantoor. Dat snap ik. Ik moet de rit echter over twee verschillende dagen verdelen. De ene dag kom ik aan, de volgende dag ga ik naar het RDW.
Hoe ik nederland in kom, dat is hun probleem niet. Zij leveren een exportkenteken dat twee weken geldig is voor buitenlanders die een auto uit NL willen rijden. Hij verwacht dat het in FR net zo gaat en dat ik dus bij de Franse zustervereniging van het RDW moet zijn.
Mijn vraag is als volgt: komt het Franse kenteken formeel op mijn naam te staan zodat ik er gebruik van kan/mag maken? Mag dat ook in NL? Gebeurt dat aan de hand van deze formulieren waarvan Wendela de link heeft gestuurd ? Of moet ik een exportkenteken aanvragen?
Verzekering staat hier natuurlijk los van en is geregeld.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ree,
Gewoon verzekeren op chassisnummer en je kenteken aanmelden voor BPM vrijstelling.
De vrijstelling geldt voor een motorrijtuig dat is geregistreerd buiten Nederland en wordt gebruikt door een Nederlandse ingezetene.
Zie: https://mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/welkom.do
Voor zover ik weet rijd je dan legaal rond.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dat dacht ik ook, dat was ook de eerdere conclusie uit dit draadje, maar als een man bij de RDW je dan weer wat anders vertelt
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
T(h)ijs schreef:aanmelden voor BPM vrijstelling.
Is inmiddels geregeld.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi