oliepeilstok afgebroken
MrProper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 18-06-2007

Gepost: 12 juni 2008 03:39 PM

hallo

Mijn oliepeilstok is tijdje geleden afgebroken (enfin het meetgedeelte)

nu wou ik nieuwe bestellen en er zou volgens die garagist 99 kansen op 100 zijn dat het stukje vastzit in die oliebuis ?en dat hiervoor het carter zou moeten worden afgenomen…
terwijl die eerder aan telefoon zei dat dit geen kwaad kon en het normaal gewoon in carter zou liggen

Hoe kan ik dit te weten komen dat het effectief vastzit in oliebuis ?
eens met andere peilstok proberen of ?

betreft oliepeilstok zelf….Is deze bij elke wagen anders van lengte of is dit standaard lengte

thx

6de Citroën…...niet altijd even goede ervaringen maar Picasso 1600 Hdi met 110 Péékaatjes in Exclusive-uitvoering heeft toch ons hart gestolen

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 13 juni 2008 02:02 PM
  [ # 1 ]

Re: oliepeilstok afgebroken

Als je de nieuwe peilstok er niet in krijgt, ben je zeker dat het afgebroken stukje van de oude vast zit in de buis. In het andere geval kan het stukje nog steeds ergens dieper vastzitten of in het carter liggen ...
Peilstok is inderdaad afhankelijk van het type wagen, en meerbepaald van het type motor.

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 13 juni 2008 03:59 PM
  [ # 2 ]

Het lijkt me niet echt handig als het stukje in het carter ligt. Dit zou betekenen dat er een mogelijkheid bestaat dat dit stukje metaal contact gaat maken met de krukas, cellinder kop, cilider wand, etc. En wanneer ik er aan denk met welke energie de motor tekeer gaat…  Shocked
Wellicht toch het nakijken waard?

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 15 juni 2008 11:06 PM
  [ # 3 ]

het gaat waarschijnlijk om het laatste stukje plastic van je peilstok.
dat kan je wel door duwen als het onderin zit maar waarschijnlijk ligt het al in de olie.
En als het daar ligt gaat het echt nergens meer heen hoor, het komt niet in je pomp en het springt ook niet als een dolfijn omhoog tussen je krukas ofzoiets.
lekker laten zitten en gewoon een nieuwe bestellen.
suc6

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 19-01-2006

- Xsara 1,9 D
Gepost: 09 maart 2009 05:57 PM
  [ # 4 ]

Ik merkte onlangs ook dat m’n peilstok niet meer was wat ie was Smile
Het onderste stukje was afgebroken!
Ik heb het één week voor ik op onderhoud moest opgemerkt, dus ik ben er niet speciaal voor naar m’n dealer geweest.
Toen ik de auto wegbracht was het druk in de garage en ik ben het vergeten te zeggen. Op zich geen ramp want ze moeten toch eventjes peilen na de oliewissel. Ik ging de auto ophalen in de namiddag, en de dealer zei er niets van… vreemd.
Aangezien de communicatie tussen de verkoper nooit echt ‘het van het’ was, besloot ik om thuis maar is effe te kijken of er iets aan gedaan werd. Niet dus.

De enige reden waarom ik nog steeds klant was bij die dealer was de fijne mekanieker. Een zeer secure man, altijd alles piekfijn in orde brengen.

Liep nu ook de communicatie tussen de garage en de verkoper mank?
Wie zal het weten (enfin, wie wil het uberhaupt weten?)

Ik zat dus nog met de kapotte peilstok.

Passeer ik vandaag bij de hoofdverdeler (waar mijn dealer van afhankelijk is) en ik stop daar ff.

Vraag daar om een nieuwe peilstok te bestellen, en terwijl de dame in kwestie opzoekt wat voor type ik nodig heb, vraagt een mekanieker die het gesprek hoorde: ‘Is het voor die grijze Picasso?’
Ik zeg hem ja.

Ah,  wat kleur heeft die peilstok?

‘k Zeg hem dat het een gele is.

Ah,  dat gebeurt wel vaker. Er zou een oranje exemplaar inmoeten. Hij loopt naar het magazijn en haalt er eentje (hadden ze op voorraad) en hij loopt ff met me mee.
Is een gekend probleem meneer. De man vervangt de peilstok en hij zegt me dat het afgebroken stukje nog in de buis zit en dat dit niet zo erg is. Hij zei me ook dat indien ze dit stukje willen wegnemen m’n carter los moet (zoals MrProper al zegt in z’n eerste post) doch dat ze dit niet doen daar het niet nodig is.


Kijk,  als men daar al meteen weet te zeggen dat het een gekend probleem is, dan vraag ik me af waarom mijn dealer, waar ik toch al meer dan 10jr klant ben hier geen woord over rept.

Samen met enkele andere akkefietjes stemt dit me tot nadenken, ik heb zo’n vermoeden dat ik straks voor alles naar die hoofdverdeler ga….
(ga geen namen noemen van één van beide garages)

_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook