is dat niet Jagdmeister? of ben ik nu abuis…...
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 1423
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Nou ik heb een leuk Jaeger weekendje achter de rug. Nadat iedereen had af geraden zelf de randen van de klokken af te halen en te wisselen voor mooier enz het toch gedaan….
Het randje eraf halen is veel werk, daarna het glaasje schoonmaken dan een ander randje van een ander metertje wat ik niet ga gebruiken erafhalen en dan het randje er terug op krijgen is nog veel meer werk…
Uiteindelijk zijn de klokjes echt weer als nieuw. Zeker nu het glaasje aan de binnekant ook weer helemaal schoon is is echt een verschil.
Ik heb ook het originele DS jaegertableau klokje wat het niet deed met verroest randje open gemaakt, en het mooie renault klokje wat het wel deed ook. Heel het binnewerkje van het renault klokje overgezet, wijzertjes en wijzerplaatje van het DS klokje overgezet, het randje van het renault klokje ook gebruikt en ik heb een origineel werkend DS jaeger tableau klokje nu!
Ik zal binnekort wel wat foto’s maken.

Totaal aantal Berichten: 11879
- Xantia TD SX
Asjemenou… En welke gunsten is je Godin je straks verschuldigd voor zo’n juwelensetje??
Maar: respect! Ik heb dit werkje al eens gedaan op een VDO-tellertje van een Puchie, en dat was voor mij meer dan genoeg zenuwenklus!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ook van mij diep respect.
Ik heb dit ooit eens bij een toerenteller van een Kawasakie willen doen.
Resultaat een gebarsten glas en teller in de prullenbak. ops:
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

- 2CV 6 Club
Het 69 tableau is zowat af! De rechthoekige knoppen en het rode lampje naast het tijdklokje haal ik uit het dashboard wat nu in de auto zit, die zitten er nu dus nog niet in.
Eerst moet m’n DS overgespoten worden omdat de spuiter niet goed z’n best heeft gedaan, als tie terug komt van de spuiter gaat het tableau erin!

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Prachtig!
Citroen!
goldfishie schreef:... zie dat op mijn klokken (ook dat kleine vierkante klokkie) Jaeger staat. Fabriceerde Jaeger nu alle klokken,toerentellers,kilometertellers e.d. voor de DS? ...
In het algemeen zijn idd alle ID-DS instrumenten gemaakt door Jaeger, behalve voor ID19’s en Breaks voor model jaar 1965, welke ED Veglia instrumenten hadden.
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
DriverD schreef:Jaeger. Oer-Frans bedrijf met een Duitse naam….
dit is een beetje een bizar verhaal.
Jaeger is idd frans, maar de mechaniek van het klokje (dat, zoals steeds bij de DS ongewoon is: slinger boven een magneet), komt uit Zwitserland. Het geheel werd dan gemonteerd bij Citroen, niet bij Jaeger.
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Van de website van Jaeger-LeCoultre:
Citroen!
Wat ik me wél afvraag op een jaeger dashboard: welke kleurtjes waar?
hoe moet het met het waarschuwingslampje voor de remblokken-slijtage?
Zit dat rechts onder? oranjekleurig?
je hebt een lichtje voor pinkers (groen), grote lichten (blauw), gewone lichten (?), hydraulische olie (geel), watertemp (rood)...
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Meestal: gewone lichten rood, temperatuur heeft een metertje, olietemperatuur rood
Je hebt natuurtlijk 2 watertemp. opnemers: onder de inlaatcollector en onder de waterpomp. Die eerste voor de meter, tweede voor het lichtje; dat veronderstel ik rood van kleur?
De grote kegelvormige rode knop is oliedruk, zoals bij alle auto. Dan een oliedruk meter (contact ook onder inlaatspruitstuk)
groen en blauw lichtje als altijd: pinkers/grote lichten
Blijft een geel en oranje lichtje…?mss kruislichten en remslijtage?
Bestaat er trouwens zo iets als een LHMdruk-lichtje? Iets dat brand bij het starten en uitgaat als ie op druk is? Ik dacht van niet.
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Dynamo, acherruitverwarming, remvoeringslijtage, aanjager, kan allemaal met oranje lampje gaan.
Rood is voor waarschuwing van bedrijfssituatie, dus watertemp, motoroliedruk, LHM-druk, alarmlichten, geen gordels om bij draaiende motor(?), handrem aangetrokken (?)
Groen voor normale functies, verlichting, richtingaanwijzers.

- 2CV 6 Club
Een 69 jaeger tableau heeft 6 lampjes; 4 rode, 1 groene en 1 blauwe.
Groen, knipperlichten
Blauw, groot licht
Rood 1, LHM
Rood 2, Oliedruk
Rood 3, Accu
Rood 4, Remslijtage
Een 67 jaeger tableau heeft 4 lampjes; en daarvan weet ik het niet zeker, maar ik denk;
Groen, knipperlichten
Blauw, groot licht
Rood 1, LHM
Rood 2, Oliedruk

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hoe zit het trouwens met de verticale spijl bij de kachelbediening links. Ik zie die op sommige foto’s wel en sommige niet. Mist er wat als die er niet op zit?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!