Bizar ja Hoeveel zou zo’n Jeager Tableau toen gekost hebben??

Totaal aantal Berichten: 7608
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Speciaal hoor - ik had er nog nooit van gehoord en zeker nog nooit gezien. Helemaal bizar is het natuurlijk ook weer niet - ooit gold de ID door de handbak en kalere (lees lichtere) uitvoering als sportiever dan de DS. Een ID met zo’n Jeagertableau is natuurlijk het summum van sportief D-rijden
Dat jaegertableau op ebay mist de rondjes op de pijlen, ziet gelijk een stuk slechter uit,

Totaal aantal Berichten: 1423
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Inderdaad Citrev!
Weet jij niet wat de nieuwprijzen destijds waren als je een Jaeger tableau bij een nieuwe DS bestelde?
En werd deze dan in de fabriek ingebouwd?
Voor wie het nog niet wisten, Citrev heeft aan mij het 69 tableau geleverd! (zie foto!)
He Martin,
Wanneer kan dit fraaie tableau geplaatst worden in je DS :
Oftewel is er al zicht op de opleverdatum? Het is inmiddels al een tijdje november…...

- 2CV 6 Club
De spuiter neemt er de tijd voor, en dat is niet erg, hoe langer de plameur in kan klinken hoe beter lijkt mij!
Volgens AR is de DS dit jaar nog klaar, maar ik moet ook het nieuwe tableau (de plaat waar de gaten in zitten) nog binnen krijgen voor ik het tableau weer in elkaar kan zetten en bij AR af kan leveren…..
cll Martin zei, “hoe langer de plameur in kan klinken”...Moderne plameur is eigenlijk vrij snel klaar met uitharden, tenzij ze misschien alla-bastine gebruikt hebben, dat klinkt nl wel in.

- 2CV 6 Club
Ik kan me toch wel voorstellen dat als het allemaal wat meer tijd krijgt uit te harden het dat echt niet slechter maakt

Totaal aantal Berichten: 794
- ID/DS DS23H Pallas
Hoe meer uitgehard, hoe slechter de hechting van de volgende laag is….

- 2CV 6 Club
Spuiter gesproken, meestal wordt er toch te snel gespoten (tijd is geld), het is zeker beter plamuur enkele dagen in te laten klinken. Nee geen maanden, maar zelfs dat is niet slecht, de verf hecht aan het “ruwe” oppervlak door het schuren.

Totaal aantal Berichten: 794
- ID/DS DS23H Pallas
Ja, dan praat je puur over mechanische hechting. Het ligt er maar net aan wat voor crosslinksysteem je grondlak heeft…
Ook ik ben erg aangestoken door het tableau !
Maar probeer mijn er nu wat in te gaan verdiepen, heb zelf een derde type dashboard maar wil dan een tweede gaan gebruiken ..
met dezelfde tableau die Martin heeft, hierbij even zijn foto gepikt
Mijn vraag dan ook is of iemand ervaring heeft over orgineel / namaak ?
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
niemand?
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD

- 2CV 6 Club
Een 2de type dashboard in een injectie bouwen is wat lastig heb ik gehoord.
Een replica tableau is een zelfgemaakte plaat met originele Jaeger klokken. Die klokken worden niet meer gemaakt. Uiteindelijk zal je dus even duur uit zijn want de snelheidsmeter en de toeren teller zitten al rond de 350 euro per stuk, als je ze al kan vinden…
Citrev die hier boven af en toe reageerd maakt die replaca tableau’s. Ik heb bij hem een origineel kunnen kopen voor een 69-er, maar hij zou ook een nieuwe plaat voor me laten maken met een 60 mm gat aan de rechter kant omdat ik daar een klokje in wil en geen voltmeter.
Die plaat laten lasersnijden is al 2 keer fout gegaan en momenteel ontbreekt elk spoor van deze man. Balen is dat ik het al wel betaald heb, inclusief een klokje wat hij me nog op moet sturen, maar wat ik ook mail of probeer te bellen om gewoon een oplossing te vinden, ik krijg geen reactie.
Wellicht is die duitse handelaar wat die altijd op de citromobiele in utrecht staat (helemaal achterin tegen de muur). deze heeft achterop de planken altijd een paar tableau’s staan kun je een prijs afspreken en het GELIJK meenemen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.