6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Jaeger tableaus
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 11 maart 2009 05:40 PM
  [ # 76 ]

68 en ouder hebben zo’n spijl.
69-ers hebben die spijl niet. Die knoppen zijn breder.

Zie foto’s: Eerste 67-er standaard dash, 2de 67-er dash met jaeger tableau.
3de foto 69-er standaard dash (ook zonder spijltje) 4de 69-er met jaeger tableau (zonder spijltje dus)


Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 maart 2009 08:09 PM
  [ # 77 ]

Hee bedankt voor het uitsluitsel, ik had hier nogal een discussie over met iemand.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 12 maart 2009 01:30 AM
  [ # 78 ]
CLL Martin schreef:

...Rood 1, LHM
Rood 2, Oliedruk…

nu ben ik ff in de war: is er een waarschuwingslampje voor LHMdruk? Waar zit die sensor dan?

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
Gepost: 12 maart 2009 01:32 AM
  [ # 79 ]

Zoals die in elke DS zit zeker??

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 maart 2009 01:32 AM
  [ # 80 ]
walther259 schreef:
CLL Martin schreef:

...Rood 1, LHM
Rood 2, Oliedruk…

nu ben ik ff in de war: is er een waarschuwingslampje voor LHMdruk? Waar zit die sensor dan?

Ja, natuurlijk is er een lampje voor LHM-druk. De sensor zit achter het schot bij het linker voorwiel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 12 maart 2009 02:30 AM
  [ # 81 ]

Of bij DS’en aan de remkrachtverdeler (onder remknop).

Profiel  
 
citrev
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 14-09-2008

Gepost: 12 maart 2009 01:51 PM
  [ # 82 ]

In het franse nummer van “Pallas”, nummer 9 staat het volgende over de voyants:

1966
links, groen voor knipperlichten
midden, rood voor oliedruk
rechts, blauw voor groot licht
rechts naast klokje oranje voor LHM
in 1967 is er links van het klokje een 2e oranje geplaatst voor remslijtage

1969
Zoals door Martin beschreven, echter voor accu en remslijtage werd origineel oranje gebruikt

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 12 maart 2009 05:36 PM
  [ # 83 ]
citrev schreef:

1969
Zoals door Martin beschreven, echter voor accu en remslijtage werd origineel oranje gebruikt

Dat zou best wel eens kunnen, maar wel gek dat ze in een origineel 69 dash wel rood voor remslijtage en accu gebruiken.

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dan er eigenlijk geen vaste gegevens zijn voor die lampjes, het is maar net hoe degene het aansloot die het inbouwde…

Profiel  
 
citrev
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 14-09-2008

Gepost: 12 maart 2009 05:37 PM
  [ # 84 ]

Normaal gesproken moet een auto ook een groen waarschuwingslampje hebben om aan te geven dat stads- of dimlicht is ingeschakeld. Ik ben daarvoor een keer niet door de APK gekomen met mijn 70er DS. Weet iemand hoe dat zit bij een jaren zestig auto.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 maart 2009 05:39 PM
  [ # 85 ]

Dat is onzin.

Mijn Bmw heeft zo’n lampje ook niet en die komt al jaren door de apk. Bouwjaar 1983…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 12 maart 2009 05:46 PM
  [ # 86 ]

Voor de APK is alleen een blauw lampje voor grootlicht vereist.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Pierre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 12 maart 2009 06:50 PM
  [ # 87 ]

In mijn beleving volgden de voyants van de Jaeger-tableau’s de waarschuwingslampjes van het standaard dashbord ( modellen vanaf september 1965).

blauw grootlicht
groen knipperlicht
rood druk hydraulische olie
oranje remvoeringslijtage

Tot mei 1967 was er op de DS-motoren geen oliedruksensor gemonteerd, daarna kwam het bijbehorende oliedrukwaarschuwingslampje bij het laadstroomwaarschuwingslampje (vulkaanvorm werd cilindervorm). Zoals zowel op het tableau als op het dashbord gemonteerd tot september 1968.

In zowel de Jaeger-folder over tableau’s als in het magazine Pallas (nr.9)
staan geen foto’s met een lampje extra links van het klokje. (DS-modellen). 
In Pallas wordt het wel genoemd maar dat kan een misvatting zijn.

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 12 maart 2009 08:26 PM
  [ # 88 ]

Beste Jaegermeisters en andere liefhebbers. Is er een vaste plek waar de toerenteller en kilomterteller thuishoort in een Jaegertableau? Ik zie de toeren meestal links en de kilometers rechts, maar andersom zie ik ook weer een keer op een van de foto’s verschijnen.

Wie weet het verlossende antwoord?

Profiel  
 
citrev
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 14-09-2008

Gepost: 12 maart 2009 08:38 PM
  [ # 89 ]

In de brochures van Jaeger staan ze inderdaad zo. Maar een toerenteller met 7000 tr/m heeft een dikkere rand en die past beter rechts.

Profiel  
 
Pierre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 12 maart 2009 09:38 PM
  [ # 90 ]

Toerentellers tot 7000 tr/min zijn gemonteerd op de modellen met lange slagmotor dus tot 9/65 . Daarna de tot 8000 tr/min -tellers op de korte slagmotoren.

In het magazine Pallas wordt als verklaring gegeven dat Jaeger de snelheidsmeter/kmteller links monteerde en de toerenteller rechts, Chapron zou om eea een sportiever uiterlijk te geven juist de toerenteller links monteren en de snelheidsmeter/kmteller rechts.
Een andere verklaring die wel eens wordt gegeven is dat de toerenteller bij een mecanique rechts zit en bij een hydraulique links.  Dit omdat de kmtellerkabel bij een mecanique en een hydraulique op een verschillende plaats door het schutbord gaat en zo beter op de snelheidsmeter/kmteller aansluit.

Overigens vind ik beide grote klokken niet bepaald netjes passen in het tableau, in het meest gunstige geval schampt de teller/meterring de rand
van het dashbord, maar meestal valt ie er lelijk iets overheen.

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook