Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is dit niks?
Goedkope 2400 GTi belastingvrij

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
par eXeMple! schreef:Okay, ik heb a.s. zaterdag een afspraak met de verkoper van de GTI bij Keulen.
![]()
![]()
Vertrek 10:30 en 2,5 uur rijden vanaf Soest.
Zijn jullie al terug, dan?
Ennudan?
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- CX 25 GTi Turbo 2
Ree schreef:par eXeMple! schreef:Okay, ik heb a.s. zaterdag een afspraak met de verkoper van de GTI bij Keulen.
![]()
![]()
Vertrek 10:30 en 2,5 uur rijden vanaf Soest.Zijn jullie al terug, dan?
Ennudan?
Ree
Ze zijn er pas over 5 minuten

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Wij waren er vorige week ook bijna twee uur eerder dan verwacht. Dat betekent dat ze om 11 uur aankomen.
Mijn gok: ze kopen hem niet omdat de liefde voor de Blue Romantique te diep zit
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zijn ze al op de terugweg?

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ze zullen toch niet ergens stil zijn komen te vallen met de nieuwe aanwinst?

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
garagestmarien schreef:Zijn ze al op de terugweg?
Haha, om 13.00 uur waren we nog niet op de terugweg!
We waren er om 12 uur precies, Laurens, Tjerk en ik.
De auto stond bij de man die auto’s uit Frankrijk haalt en van wie de eigenaar deze CX had gekocht. Eigenaar woont daar in de buurt en zou iets later ook komen.
Eerst even rondgekeken, de man heeft diverse hele mooie auto’s staan, een DS, 5 a 6 CX’en, een aantal (bestel)eenden, een Ami, een GS, een HY, een Jag XJ, een Renault Alpine A310 en nog meer. Allemaal in kwijlstaat.
“Onze” CX stond ook in de schuur, en wilde om te beginnen niet starten. Inderdaad draaide de startmotor veel te langzaam rond. Dus eerst naar buiten geduwd, andere accu erbij en daarmee sloeg ze wel aan. Kwam mooi omhoog, vering gedroeg zich prima, groene LHM, maar wel te laag niveau.
Inspectie rond en onder de auto gaf het beeld van een vrijwel roestvrije CX. Alleen aan de onderkant van het kofferbakdeksel anderhalve cm roeststreepje. Goed te behandelen. Bodem, ski’s, dorpels, lasnaden, subframes, hydrauliekleidingen, alles roestvrij. Helaas wel een aantal deukjes in de zijkanten.
Interieur ziet er goed uit, bruine ribstof. Bestuurderdeurpaneel een beetje krom. Het hemeltje hangt los en er is een knullige, lelijke lijmpoging geweest. Ook de bekleding op de stijlen laat hier en daar los.
Dan de proefrit. Vering, remmen en koppeling gedroegen zich goed. Auto neigt naar links als het stuur wordt losgelaten, maar niet veel. Op een bepaald moment nam Laurens het stuur over en heeft nauwelijks 300 m gereden of de motor slaat af. Niet meer aan de praat te krijgen. Waarschijnlijk zonder benzine, dus benzine aan laten rukken, maar daarna nog steeds niet starten. De XM van de eigenaar ervoor om terug te slepen, maar bij het slepen sloeg ze meteen aan. Terug gereden en even met multimeter gekeken of de accu wel geladen wordt. Niet dus, 11,9 V bij draaiende motor. De dynamo werkt dus niet, hoewel er een hagelnieuwe dynamo in zit.
Nou goed, deze auto ging ik dus niet meenemen in deze staat.
Afgesproken dat zij een monteur laten kijken naar de startmotor, de dynamo en de accu. Halverwege volgende week ga ik nog eens informeren hoe de zaak ervoor staat. Dat geeft mij ook wat bedenktijd. Mooi was dat de eigenaar tegen mij zei dat hij de vraagprijs te hoog vond. Nou dat spreek ik niet tegen…
En inderdaad moet ik bekennen dat een zekere dame uit Bordeaux in de kleur Bleu Romantique nog steeds een enorme aantrekkingskracht op mij uitoefent…
We waren om half 7 weer thuis, zonder CX!
Foto’s volgen, ik denk dat Tjerk wel e.e.a. post…

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Wat is het ongelofelijk suf van een verkoper dat ie er niet voor zorgt dat de wagen in orde is. Het lijken wel fransen, die duitsers . Anyway, het is een goed verhaal!
De auto komt over als een schoonheid. Dit zijn dingen die stuk gaan en prima te repareren zijn. Als dat op zijn kosten gebeurt en er kan ook nog wat van de prijs af…
Nu nog die andere uit je hoofd zetten
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat zal ik zeggen? Niets maar. Je bent gaan kijken en hebt niet gezien wat je nou precies wilde zien. Of misschien juist wel. Een dame met nukken. Tja, gut. Wacht maar even af wat ze met deze dame gaan doen.

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Morgen volgt een fotoreportage.
Ik kan alvast zeggen dat het erg gezellig was!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Totaal aantal Berichten: 2511
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Mooi verhaal.
En hier voor tussendoor nog een leuke: http://www.leboncoin.fr/vi/42459413.htm?ca=12_s

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
mkatgert schreef:Mooi verhaal.
En hier voor tussendoor nog een leuke: http://www.leboncoin.fr/vi/42459413.htm?ca=12_s
Hee, thanks! Grijs, maar ik ga toch even bellen. Leuke prijs…

- CX 25 GTi Turbo 2
Arjan Verkade schreef:Is dit niks?
Goedkope 2400 GTi belastingvrij
Deze staat dichterbij
Misschien ook een belletje waard?

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Zo hier dan maar het fotoverslag van de reis. Alle foto’s zijn klikbaar!
‘S ochtends om ongeveer 10 uur kwam Laurens aanzetten met zijn zeer mooie, licht getunede 22 TRS.
Laurens had er zin in!
En toen stond er opeens een CX op onze oprit… Jammer genoeg maar voor 1 dag…
Na een kop koffie maar op weg gegaan in de XM. De heenreis verliep prima en het was erg gezellig.
Eenmaal aangekomen in het dorpje vlakbij Keulen konden we terecht bij Stefan. Niet de eigenaar van de betreffende CX, en dus stond de dame daar ook niet. Maar hij had wel een hoop moois bij zijn huis staan. Waaronder een rode DS Type 1 met zwart leer, en een Ford Granada Station in oogverblindend mooie staat. Ook had hij veel leuke onderdelen aan de muur hangen.
Vlnr: Laurens, Stefan, Peter:
Nog een paar foto’s van wat er bij Stefans huis stond:
Toen maar vertrokken richting de CX. Het was een paar minuten lopen door het leuke dorpje. De foto’s van de CX zeggen genoeg:
Auw! Uitkijken Laurens, een motorkap is geen zacht stootkussen he!
Shit hee, stoot Peter nou ook al zijn hoofd?!
Verder nog wat foto’s van de dame:
Het smerige, hangende hemeltje:
Genoeg gekeken, er moest een testrit gemaakt worden! Snel tijdelijke kentekenplaten erop en rijden maar! Met Peter achter het stuur:
Onderweg nog een C6 met gruwelijke wieldoppen tegengekomen:
Daarna mocht Laurens een stukje rijden. En toen sloeg het noodlot toe. Hij had amper 300 meter gereden of de motor viel uit. Geen spoor van leven. We dachten dat de benzine op was en dat was ook het geval. Toen kwam de eigenaar van de CX (Manfred) met zijn XM naar ons toe, met een jerrycan vol benzine. De volgende foto’s zijn met mijn kleine camera gemaakt, vandaar de mindere kwaliteit.
Toen de nieuwe benzine in de CX gegooid was sloeg de motor nog steeds niet aan. Bleek dat de startmotor en accu zo goed als dood waren. Toen met de XM de CX aangesleept, en wonderwel sloeg ze aan!! Toen rustig teruggereden naar de stalling.
In die stalling stonden trouwens een hele hoop mooie klassiekers, waaronder veel CX’jes, een HY, een paar besteleenden, een paar Peugeots, een GS, een Ami Break, een Jaguar XJ, en een Renault Espace Quadra. Sommigen stonden er wat langer dan de rest De foto’s zijn met de flitser gemaakt, dat moest wel, gezien de beroerde belichting daar…
Toen we eindelijk uitgekwijlt waren, was het tijd om een beslissing te nemen. Doen we het of doen we het niet? Uiteindelijk maar besloten om het niet te doen. Komende week gaan ze kijken naar de problemen en dat geeft ons bedenktijd. Maar nu hebben we eigenlijk al besloten dat we toch maar doorzoeken naar een andere dame. Hier nog wat laatste plaatjes voor we weggingen.
Daarna nog een kop koffie gedronken bij Stefan, die in zijn achtertuin ook nog heel erg veel onderdelen had liggen. Daarna werd het zachtjes aan tijd om te vertrekken. De terugreis verliep ook zeer goed, ondanks een lange file.
Na een lekkere hamburger bij de Burger King nam Laurens het stuur van de XM over:
Hehe dat was het verslag dan. Wat een werk zeg om al die foto’s zo te plaatsen!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3