1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Met de DS op reis….
joskefox
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

Gepost: 14 maart 2009 08:25 PM

Een 2de ‘droom’ gaat deze zomer van start Smile

Ik rij nu al 3 jaar vrolijk rond in mijn citroen DSuper, en het leek met altijd super een roadtrip op goed gevoel te ‘plannen’  doorheen het land waar ze is geboren Smile

Samen met een kameraad en 2 collegas, gaat de DS zomertrip begint augustus van start voor ongeveer 2 weken.

Het plan is ongeveer de N7 te volgen naar het zuiden van frankrijk….
Dit is echter nog maar een idee, want de nodige research moet nog worden gedaan van supermooie afgelegen streken en weet ik veel Smile

Nu schoot me plots te binnen dat ik niet de enige zal zijn die dit al heeft gedaan.
Zou leuk zijn om leuke tips te krijgen van plekjes of garages of dergelijke die zeker bezocht moeten worden die betrekking hebben met onze Godin:)

Ik ontvang allerhande reistips met open armen, en verzeker jullie een mooie fotoreportage aan te beiden bij terugkomst Smile

i life my live one DS at a time…

Profiel  

BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 14 maart 2009 09:18 PM
  [ # 1 ]

In CitroExpert is er een serie reportages over de N7 aan de gang.

Profiel  

joskefox
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 14 maart 2009 09:56 PM
  [ # 2 ]

ben ik niet op geabonneerd of zo Smile

kheb wel een boekje over de n7…‘traag door vfrankrijk’

de N7 wordt in verschillende etappes uit de doeken gedaan met elke keer bezienswaardigheden, leuke plekjes en restos enzomeer Smile

maar je weet nooit genoeg natuurlijk Smile

Profiel  

Gepost: 15 maart 2009 12:18 AM
  [ # 3 ]

Die serie in CitroExpert is volgens mij op dat boekje geinspireerd.

Profiel  

BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 15 maart 2009 12:29 AM
  [ # 4 ]

Als je interesse hebt mag je gerust de CitroExperts eens komen lenen (Waregem).

Profiel  

Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 777

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 15 maart 2009 12:23 PM
  [ # 5 ]

Realiseer je wel dat de N7 natuurlijk ook in de loop van de tijd niet heeft stilgestaan. Op veel plekken zie je nog de oude charme (zie ook http://www.nationale7.com) maar er zijn ook eindeloos veel nieuwe meerbaans stukken en rotondes ingezet tegenwoordig. Als het de nostalgie is waar je voor wilt gaan, kijk dan ook eens naar een route over D-wegen. Niet zo snel, wel zo fraai!

Profiel  

JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 606

Gepost: 15 maart 2009 01:35 PM
  [ # 6 ]

Wij zijn hetzelfde van plan in juni, in onze DS 21, maar dan richting Normandië en Bretagne, Vendée…....
Even naar het dorp waar de 2de eigenaar van onze DS tussen 1974 en 2001 heeft rondgezweefd; wij kiezen vooral voor D- en N-wegen.
Wij maken o.a. gebruik van het boekwerk “Un beau Voyage” van Rob en Wouter Jansen (ISBN 978-90-807679-3-5), een Frankrijkgids voor Citroënrijders (240 pagina’s).
‘Een reisgids die dat eigenlijk niet is. Zo kan Un Beau Voyage wellicht het best getypeerd worden. De beschrijvingen zoals hier worden aangetroffen gaan namelijk over een Frankrijk uit vervlogen dagen: dat van de jaren dertig uit de vorige eeuw. De lezer krijgt in vogelvlucht de historie, toenmalige bezienswaardigheden alsmede culinaire hoogtepunten voorgeschoteld. En alles vermengd met een royale hoeveelheid Auto, waarbij cultmerk Citroën de boventoon voert’

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)

(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi en Xsara Picasso)

Profiel  

Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184

Gepost: 15 maart 2009 01:43 PM
  [ # 7 ]
Kees-Jan Smit schreef:

Realiseer je wel dat de N7 natuurlijk ook in de loop van de tijd niet heeft stilgestaan. Op veel plekken zie je nog de oude charme (zie ook http://www.nationale7.com) maar er zijn ook eindeloos veel nieuwe meerbaans stukken en rotondes ingezet tegenwoordig. Als het de nostalgie is waar je voor wilt gaan, kijk dan ook eens naar een route over D-wegen. Niet zo snel, wel zo fraai!

Prachtig! Deze link is wel goed gedocumenteerd.
heeft de citroen id ds club ooit geen initiatief genomen voor een road trip ?
zou tof zijn..

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  

Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184

Gepost: 15 maart 2009 02:26 PM
  [ # 8 ]

Kijk ook eens de geposte pics in de forum van ‘la nationale 7’..adembenemend!

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  

joskefox
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 15 maart 2009 04:32 PM
  [ # 9 ]

het boekje is best wel intressant dus als de artikels in citroexpert daar op gebasseerd zijn dan lukt het me wel zonder :p

maar toch bedankt voor het aanbod…

de fotos van de la nationale 7 vind ik hier niet direct terug…

het zal wat research worden vooraleer te vertrekken en welke nostalgische routes het meest aanspreken Smile

snel hoeft het zeker niet te gaan!!

met een ds reizen is zien en gezien worden Wink

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 15 maart 2009 04:35 PM
  [ # 10 ]

Is er eigenlijk al eens iemand in de zomer met zijn Citroën naar Spanje gereden (of het zuiden van Frankrijk voor mijn part)?

Want ik wil het deze zomer doen met de BX maar papa zit maar te zeggen dat ik dat beter niet doe omdat het daar te warm is om zonder Airco te rijden, dat mijn auto daar niet op voorzien is enzovoort . Maar volgens mij heeft hij gewoon geen vertrouwen in mijn BX (en ik te veel waarschijnlijk Rolling Eyes ).

Profiel  

joskefox
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 15 maart 2009 04:50 PM
  [ # 11 ]

ik krijg ook vaak zulke reacties hoor!!  Smile

wat als wat dit…...

das net het leuke eraan!!!  ruitjes of en wind in de haren!!

airco is toch maar ongezond!!

gewoon doen

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 15 maart 2009 04:58 PM
  [ # 12 ]

Dat ben ik ook nog steeds van plan. En met een wegenwacht-pas bij de hand komt het ook wel in orde (zeg ik mezelf toch).

En inderdaad, afzien zullen we Cool  . Zeker in een zwarte zal het lekker warm zijn Wink

Profiel  

marcus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 15 maart 2009 06:30 PM
  [ # 13 ]

zijn 2jaar geleden na aubenas gereden en daar de buurt onveilig gemaakt,nadien via autostrades en binnenwegen terug na belgenland gereden
geen problems ,juist ne platte tube
en der kunnen we mee leven…
vorige jaar na kanten van chautillion sur sei gereden,de thuishaven van men ds en daar de 1tse eigenaar nog kunnen ontmoeten,man was 81 al geworden—o,
maar ook geen probelms gehad,gewoon starten en rijden maar

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10299

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 maart 2009 06:48 PM
  [ # 14 ]
BunnY schreef:

Is er eigenlijk al eens iemand in de zomer met zijn Citroën naar Spanje gereden (of het zuiden van Frankrijk voor mijn part)?

Een keer ‘s zomers met de DS naar Portugal en een keer met de DS rond de Zwarte Zee, ook in de zomer. Verder niet…

Citroen!

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 15 maart 2009 06:56 PM
  [ # 15 ]

En jij bent blijkbaar terug geraakt en dus niet verschroeid terug gekomen Wink . Want ze zitten mij hier ‘bang’ te maken en te zeggen dat ik het stuur niet meer zal kunnen vast nemen van de hitte, en dat de koeling dat niet trekt en dat ik gewoon ga uitdrogen en bla bla bla.

Ook helemaal binnen door? Want hoe zijn de binnenwegen in Frankrijk tegenwoordig? Want zou het graag in 1 keer doen (maar vooral geen tol betalen, want dan wordt de vakantie me wel duur Confused ), maar er is mij verteld dat ze overal ronde punten en flitspalen hebben gezet?

En als ik je topic te veel kaap moet je het maar zeggen Wink .

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook