2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Met de DS op reis….
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 15 maart 2009 07:50 PM
  [ # 16 ]

20 jaar geleden reden we toch allemaal zonder airco, ook in Spanje en Frankrijk. Ja, het is wel heel lekker met airco en we zijn er allemaal erg gewend aan geraakt. Maar zonder kan nog steeds hoor.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

renater6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93

- CX 2.0 RE
Gepost: 15 maart 2009 08:04 PM
  [ # 17 ]

Wij zijn in 2007 met een Mercedes uit 1972 een week door Frankrijk getrokken (2000km) probleemloos, in 2008 met een CX uit 1983 een soortgelijke trip ook 2000km probleemloos, en wat jullie natuurlijk willen horen, het was een groter feest dan het jaar ervoor. Wink

Verder trekken we al 3 jaar in totaal 5 weken per zomer met een Luchtgekoelde VW bus door Frankrijk en Spanje, elk jaar weer zo’n 5000 a 6000KM.

Dus als je het mij zou vragen? Is de staat van onderhoud van je klassieker ok? Dan gaan met dat ding.

Over de route kan ik nog wel een tipje geven. De Route Nationales zijn veelal niet meer wat ze waren en je wordt niet goed van alle rotondes die er tegenwoordig in zitten. Wij nemen hoofdzakelijk de “Departementale Routes” D wegen dus, die lopen vaak de route van de oude N wegen en gaan vaak nog door de dorpjes heen zoals vroeger de N wegen.
Vaak ook zijn stukken N wegen omgedoopt tot D wegen en hebben een ander nummer gekregen vaak 3 cijfers, en het orginele nummer van de N wegen dan meestal een rondweg of een 4 baans geworden.

Hier is overigens wel een verklaring voor.
De naam zegt het eigenlijk al de N wegen zijn van de overheid en hebben daar ook de (financiele) verantwoordelijkheid voor, daarom worden ze vaak overgedragen aan de plaatselijke overheid. Wat een voordeel is voor die lokale overheid want als het D wegen zijn mogen ze er drempels en 30km zones op aangebracht worden wat op een N weg dus weer niet is toegestaan.

Goed, lang verhaal maar misschien heeft iemand er iets aan. Surprised

Greetzz Renate, die in het najaar met een Renault Dauphine uit 1967 richting Frankrijk gaat.

Profiel  

joskefox
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

Gepost: 15 maart 2009 08:23 PM
  [ # 18 ]

goed om weten ivm die wegen….bij mij gaat het vooral om niet snel te rijden maar te genieten van het land Smile

dorpjes doorkruisen en al wat maar nostalgisch van aard is:)

als er iemand leuke “Citroën-bone-yards” of dergelijke weet zijn hoor ik het ook graag Smile

dit topic is niet van mij hoor bunny :p
er valt niks in te pikken!

hoe meer er hier wordt medegedeeld des teleuker ik het vind!!

nu maar wachten op die zon

i life my live one DS at a time…

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 15 maart 2009 08:26 PM
  [ # 19 ]

Bij mij zou het de bedoeling zijn om wel door te rijden. Als het kan zou ik het liefst op 1 dag tot in de Estramadura rijden (in Spanje dus, want de schrijfwijze zal wel verkeerd zijn).

En dus is het dan weer wél ‘belangrijk’ dat ik niet te veel rotondes en 30km/u wegen passeer.

En dank u dat ik je topic mag lenen/gebruiken Wink

En ik ga wachten op de zon en mijn gelijkvormigheidsattest Wink

Profiel  

id20driver
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93

- ID/DS ID 20 D super
- 2CV AZU B
Gepost: 15 maart 2009 11:12 PM
  [ # 20 ]

Wij gaan, met onze DSuper, ieder jaar naar Frankrijk. Of het nou Normandië is of de Hautes Alpes. De Elzas of de Mont Ventoux.
Dit jaar staan de Pyreneën op het programma.

Zo’n drie jaar geleden hebben we op de terugweg van de Provence, de RN 7 gevolgd, vanaf Lyon richting Parijs. Van de originele weg was al veel verdwenen. Toch kom je nog wel verlaten tankstations uit de 50er jaren tegen. En reclames die op de muren van huizen geschilderd werden. Wel is er bijna bij iedere stad een rondweg aangelegd terwijl de oude weg vaak dwars door de stad ging. Het volgen van de originele N7 wordt daardoor bemoeilijkt. Het feit dat de weg is overgedragen aan de departementen, waardoor de nummering is gewijzigd, (per departement andere nummers) draagt daar aan bij.
Tip: Neem wat overjarige wegenkaarten mee

Mijn dagelijkse auto heeft airco,welke zeer comfortabel is. In de DSuper mis ik hem niet. Je kan heel goed met de ramen naar beneden rijden. Het wind geruis valt erg mee.  Zeker als je over de D-wegen rijdt.

Voor een DS Techniek cursus ga je naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  

Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184

Gepost: 16 maart 2009 01:03 AM
  [ # 21 ]
joskefox schreef:

de fotos van de la nationale 7 vind ik hier niet direct terug…

De site staat er vol van..heb je wel op de link ’ national 7’ geklikt ?
er staat zelfs etappes in van hoe je van Parijs naar lyon rijdt enzo..

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  

patri
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 207

Gepost: 16 maart 2009 01:07 AM
  [ # 22 ]

Ik ben met mijn acadiana. Naar griekenland geweest. In hartje zomer. Dus ook zonder airco. Maar de raamco deed een hoop goed. Ik had alleen onderweg een As hoes gescheurd. Dit toepaselijk gerpareerd met DUCK TAPE. Zijn we van griekenland af weer mee thuis gekomen.

We zijn via duitsland oostenrijk italy met de boot over naar griekenland athene gegaan. Terug met de boot via italy monaco frankrijk luxemburg weer terug een ruime 5000 kilometer gereden. in 4 weken tijd.

Profiel  

Mr DS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 401

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 16 maart 2009 10:36 AM
  [ # 23 ]

BunnY schreef:

Is er eigenlijk al eens iemand in de zomer met zijn Citroën naar Spanje gereden (of het zuiden van Frankrijk voor mijn part)?

Want ik wil het deze zomer doen met de BX maar papa zit maar te zeggen dat ik dat beter niet doe omdat het daar te warm is om zonder Airco te rijden, dat mijn auto daar niet op voorzien is enzovoort . Maar volgens mij heeft hij gewoon geen vertrouwen in mijn BX (en ik te veel waarschijnlijk

Twee achtereenvolgende jaren heb ik zeer lange reizen gemaakt met mijnDS 23 ie o.a. naar Zuid Spanje en Italië met redelijk warm weer, ik heb gebruik gemaakt van de regeling die “arko” heet, oftewel alle ramen kunnen open.
Niets mis mee. De koeling trekt het prima mits geheel in orde.
En met een goed onderhouden DS hoef je het avontuur niet uit de weg te gaan, de ene reis 9200km en de andere bijna 7000 km.

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  

Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 963

Gepost: 16 maart 2009 06:16 PM
  [ # 24 ]

Vandaag met mn barrel naar koblenz gereden. Met een internationale anwb pas op zak is dat geen punt.

Let wel even op dat er niet overal gas te tanken is. Wink.

ze is gemaakt om te rijden, remember. :0.

.komma

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 16 maart 2009 09:53 PM
  [ # 25 ]

We hebben onze DS nu zo’n 6 jaar. In de eerste anderhalf jaar veel problemen gehad, daarna niets noemenswaardigs meer. We hebben toen d in drie achtereenvolgende jaren vakanties gedaan naar de Elzas (2500 km, 1300 m hoogte), Provence (4200 km, 1918 m hoogte), Zwitserland (1500 km, 2386 m hoogte) en Ile ‘d Oleron (2500 kilometer, geen bergen).
Op geen enkele vakanties hebben we problemen gehad onderweg.

Zoals al eerder op dit topic gezegd, kweek eerst vertrouwen, weet welke onderdelen er vaak verslijten en/of moeilijk aan te komen zijn, neem die zelf mee (behalve een complete motor natuurlijk Laughing ) en gaan met die banaan.
Bij mij krijg ik alleen m’n vrouw niet meer overtuigd aangezien onze Xantia climate control heeft en een stuk stiller is. De laatste vakantie hebben we de heenweg daarom oom ‘s nachts gedaan. De terugweg was in Hollandse verwelkomings-stijl in de regen, dus ook geen warmte problemen.

‘s Nachts rijden is een tip als je ook niet zo van die warmte houdt en geen gezeur wilt van medepassagiers.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10635

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 maart 2009 01:57 AM
  [ # 26 ]

Ben met mijn 21IE/LPG in de Provence (Drome) geweest ten tijde van de beruchte hittegolf van 2003. Passen tot 1300m genomen; geen enkel probleem met de koeling. Die hele vakantie (alle dagen 40+ in de schaduw) is de elektrische fan maar 2x aangeslagen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 17 maart 2009 06:17 PM
  [ # 27 ]

Als jullie dat met jullie DS’en doen dan zal het met mijn BX ook wel geen probleem zijn zeker Wink Ik heb meteen weer moed gekregen om op stap te gaan naar Spanje met de BX.

Kan al niet meer wachten tot het zomer is Very Happy Very Happy

Profiel  

joskefox
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

Gepost: 17 maart 2009 11:56 PM
  [ # 28 ]

maar ik wacht nog vol spanning op mensen die aanraders hebben van plekjes die door het grote publiek niet gekend zijn Smile

waar je per toeval beland zou zijn en denk van hmmmmm…daar moet je is geweest zijn :d

of op leuke fotos enzo meer Smile

de discussie of je al dan niet met je ds of andere oudere wagen zon reis maakt hoeft voor mij niet is discussie worden getrokken :p

gewoon doen! Wink

i life my live one DS at a time…

Profiel  

ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 794

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 18 maart 2009 12:33 AM
  [ # 29 ]

Van Briançon naar Sestriere (Italie) en in Sestriere links af naar achtereenvolgens de Colle Blegier, Testa dell’Assieta, Colle delle Finestre. Uiteindelijk kom je in Susa uit en dan links af weer La Douce France in naar de Col de Mont Cenis.

Prachtige route met verlaten kloosters etc. Je moet wel tegen wat stukken onverharde weg kunnen. De snoek kan het wel hebben.

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 18 maart 2009 02:01 PM
  [ # 30 ]
ted.kampen schreef:

Je moet wel tegen wat stukken onverharde weg kunnen. De snoek kan het wel hebben.

Heb wel ooit een gesprongen/gescheurde/verrotte veerleiding aan de achterzijde gehad toen ik wat wild over een zandweggetje karde en de hele koets meer ging bewegen dan op asfalt Surprisedops:

Lekkend thuis gekomen, maar toch…

knuffel

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook