Autoradio van de C4 Grande picasso
van Beenen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 19 maart 2009 06:57 PM

Goedendag,

Ik heb in de C4 Grande picasso, nu een standaard radio cd speler zitten, zonder MP3. Nu wil ik er een kopen (zo’n zelfde) maar dan mét MP3. Ik baal dat het niet in die van mij zit… Heeft iemand ervaring met deze radio cd speler met MP3? Is het zo dat je gemakkelijk met MP3 door mapjes heen kunt scrollen en dan de juiste cd kunt uikiezen?

Bijvoorbeeld:

map: De Dijk
————————(map: cd de Dijk) “Muzikanten dansen niet”
—————————————————-Start cd nr. 1
——————————————————————-nr. 2
——————————————————————-etc.
————————-map: cd de Dijk) “Beste van de dijk”
——————————————————Start cd nr. 1
———————————————————————nr. 2
———————————————————————etc.
           
map: Ilse de Lange etc.

Etc.  Ik hoop dat dit duidelijk maakt, wat ik wil. Maar weet iemand of dat kan?

Freek

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 19 maart 2009 08:38 PM
  [ # 1 ]

bedoel je niet een radio met USB ? met MP3 is puur met MP3 format onderstuening hier kun je echt niet in bladeren ...


met USB moet je een aftermarket radio nemen of een ander dashboard met RT5

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 19 maart 2009 09:37 PM
  [ # 2 ]

Ik heb de radio met mp3 en daar kun je inderdaad zo doorheen scrollen.
Dat kan overigens ook door de map van m’n gewone CD maar er zijn maar weinig CD’s die zo gemaakt zijn dat de titel etc zichtbaar is. (Toevallig wel de laatste van De DIjk) Dan zie je slechts track 1, track 2 etc.

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 19 maart 2009 09:39 PM
  [ # 3 ]

Je moet natuurlijk wel zelf de indeling op de MP3-cd zo maken als jouw voorbeeld…....

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
van Beenen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 19 maart 2009 10:02 PM
  [ # 4 ]

Dank voor jullie snelle reacties…  De moeite waard dus.

Met ...(Toevallig wel de laatste van De DIjk) Dan zie je slechts track 1, track 2 etc. (Gerrit)? 

Bedoel je dan een gewone cd of een MP3 cd, want dat begreep ik niet helemaal?

(heeft iemand deze radio MP3 speler toevallig op de plank in de schuur of zo liggen)?

Freek.

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 19 maart 2009 11:50 PM
  [ # 5 ]

Dat is met een gewone CD. Brussel laat (op de “gewone” CD) wel de naam van de track zien.

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 19 maart 2009 11:51 PM
  [ # 6 ]

Ik denk wel dat een aantal forumleden ‘m in de garage hebben liggen, alleen zit daar dan wel een GC4P omheenn Laughing  Laughing  Laughing  Laughing


Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 20 maart 2009 03:42 AM
  [ # 7 ]

Waarom niet met je dealer contact opnemen die heeft wellicht een radio die hij vervangen heeft voor een andere ?

Wil je nog een suggestie geven.

Heb in mijn privé auto een JVC waarin niet alleen MP3/WMA CD’s in gespeeld kunnen worden maar waar je je Ipod ook gewoon op kunt aansluiten. Ik heb hem daarvoor niet gekocht, ik heb hem gekocht omdat ik een geheugen stick kan aansluiten op deze radio en kan op een 8GB stickje ongeveer 130 albums kwijt, een zeer luxe jukebox mag ik wel zeggen. De 2e reden waarom ik deze kocht is het feit dat ik ook in mijn prive auto graag handsfree wil bellen en dat kan dat ding ook.

Nadeel ? Boordcomputer schijnt alleen in combinatie met de standaard radio te werken.

Voordeel ? Goedkoper, uitgebreider, mooier, betere versterker, perfect geluid.

Ik kan je dit echt heel erg aanraden

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
van Beenen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 20 maart 2009 12:15 PM
  [ # 8 ]
hbeck schreef:

Waarom niet met je dealer contact opnemen die heeft wellicht een radio die hij vervangen heeft voor een andere ?

Wil je nog een suggestie geven.

Heb in mijn privé auto een JVC waarin niet alleen MP3/WMA CD’s in gespeeld kunnen worden maar waar je je Ipod ook gewoon op kunt aansluiten. Ik heb hem daarvoor niet gekocht, ik heb hem gekocht omdat ik een geheugen stick kan aansluiten op deze radio en kan op een 8GB stickje ongeveer 130 albums kwijt, een zeer luxe jukebox mag ik wel zeggen. De 2e reden waarom ik deze kocht is het feit dat ik ook in mijn prive auto graag handsfree wil bellen en dat kan dat ding ook.

Nadeel ? Boordcomputer schijnt alleen in combinatie met de standaard radio te werken.

Voordeel ? Goedkoper, uitgebreider, mooier, betere versterker, perfect geluid.

Ik kan je dit echt heel erg aanraden

Dank voor de suggestie…
Is het dan zo dat je de besturing van deze radio ook niet meer via het stuur kan doen, en dat het klepje van de radio ook niet meer dicht kan tijdens het gebruik van de radio? Ik heb hier nl ook al over nagedacht.

Freek.

Profiel  
 
mctend
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 14-09-2003

Gepost: 20 maart 2009 12:55 PM
  [ # 9 ]

Ik heb een standaard radio mét MP3 mogelijkheid. Echter van CD’s met MP3 liedjes krijg je niet de titel te zien. Terwijl dit op de MP3 speler in de auto van mijn vrouw wel te zien is.

Orienteer je dus goed.

McTenD

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 20 maart 2009 01:18 PM
  [ # 10 ]

De weergave van MP3 titels is een instelling die de dealer voor je kan aanzetten. (weergave CD text in het radio menu). Bij mijn standaard radio was het eerst ook niet zichtbaar.

Vreemd trouwens dat je wel de radiotext (voor de fm zenders) zelf aan en uit kan zetten, maar niet de cd-text.

JL

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 20 maart 2009 02:15 PM
  [ # 11 ]

Er schijnen wel blokjes te koop te zijn die de stuurbediening kunnen regelen maar ik weet niet of dat werkt. Ik heb zelf ook wat minder behoefte aan suurbediening. Wel zit er gewoon een afstandsbediening bij die het gemis aan stuurbediening wellicht kan op lossen.
Volgens mij kan het klepje ook gewoon dicht.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
van Beenen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 20 maart 2009 09:30 PM
  [ # 12 ]
JLFME schreef:

De weergave van MP3 titels is een instelling die de dealer voor je kan aanzetten. (weergave CD text in het radio menu). Bij mijn standaard radio was het eerst ook niet zichtbaar.

Vreemd trouwens dat je wel de radiotext (voor de fm zenders) zelf aan en uit kan zetten, maar niet de cd-text.

JL

Dat weet ik nou net wel… Als het goed is,

Zet autoradio aan, Houdt de PTY tenminste 2 sec. ingedrukt om de functie PTY/document te activeren. Scrol omlaag in de lijst, selecteer DOCUMENT en druk op OK. (hier moet het inzitten geloof ik) Als test kreeg ik een Ipod aansluiting in de auto waarmee ook de titels eerst niet werden weergegeven, maar na het lezen van de handleiding en deze handeling, ging het goed en kwamen de titels. (ze werden nl al wel verzonden met de radio uitzendingen. Probeer maar even,

Succes

Freek

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook