Welke Torx voor remklauwen
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 03 december 2004 02:20 PM

Omdat ik binnenkort aan de remklauwen van mijn AX ga werken moet ik de Torx-maten van die twee bouten hebben. Het zijn een grote en een kleine, weet iemand dat?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 december 2004 03:08 AM
  [ # 1 ]

Ik heb niet echt de maten voor je, maar het beste is dat je gewoon een setje Torx bitjes koopt die je in een ratel kan zetten. Een setje hoeft niet duur te kosten, iets van €10 a €20 bij de Praxis van het merk Luxtools, dat is best goed spul.

Sucses met de klus.

Profiel  
 
donssie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 19-01-2005

Gepost: 30 mei 2005 08:04 PM
  [ # 2 ]

meestal is het torx t55. of 6kant dop 16/17.

wil nog wel eens verschillen.

Speed is Nothing Whitout Control!

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 30 mei 2005 08:11 PM
  [ # 3 ]

Tis een grote maat torx iig… zal ffe thuis moeten kijken voor de maat…

Profiel  
 
ex0dus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 18-10-2004

Gepost: 30 mei 2005 09:12 PM
  [ # 4 ]

Bij mijn Xantia was het Torx 100 (1cm). Ik kwam daar achter toen ik mijn remblokken wilde vervangen en in de veronderstelling was dat heel mijn klauw er af moest, dus ben ik naar de winkel gefietst en heb zo’n Torx 1cm bit gekocht voor € 15,15 (duuuur)...

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 07 juni 2005 08:59 PM
  [ # 5 ]

dat bitje heet niet “torx 100” maar T55… vraag niet waarom maar van de xantia weet ik het toevallig Smile

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 07 juni 2005 09:11 PM
  [ # 6 ]

ha! daar heb ik ook mee gezeten. Natuurlijk was er geen een doehetzelf zaak die precies dat bitje had. Moest dus naar een echte gereedschapzaak. Kost iets van 6 euro maar dan heb je ook wat!

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 09 juni 2005 11:25 PM
  [ # 7 ]

Automaterialenzaken zijn vaak ook ruim gesorteerd in gereedschap.

Brezan heeft een vrij goed Torx bitten setje. Merk Mannesmann. De 1/2 en 3/8 duims doppen die erbij zitten als bithouders zijn troep maar als je een gewone dop 10 gebruikt blijken de bits onverwoestbaar. Het zijn dan ook 10mm bits, niet de gebruikelijke 1/4”.

Er zit torx, inbus en 12punts in allerlei maten in, en van elk bitje is een lange en een korte versie. Volgens mij van T20 t/m T55 zit alles erin. Set kost iets meer dan 20 euro.

Een aanrader voor wie serieus aan Franse auto’s sleutelt. 20, 30, 40 en 55 gebruik ik het meest, naast een aantal inbus maten. De 12-punts heb ik nog nooit gebruikt…

Sommige doppenset koffers van mannesmann bevatten ook een deel van deze inbus set (ik dacht alleen de korte torx/inbus bits). Mooi spul.

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 juni 2005 09:49 PM
  [ # 8 ]

Heb gisteren de remschijven+blokken van een AX1.1i uit 1994 vervangen, bij deze auto was het inbus 10mm.
Was een makkelijk klusje moet ik zeggen, dit systeem zit beter inelkaar dan de remmen in mijn vorige auto, een ZX uit 1992.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 juni 2005 09:58 PM
  [ # 9 ]

Toch effe een vraagje, het remlampje op het dashbord van de AX gaat branden als je remt, eergisteren deed de auto dat niet, de auto remt verder prima, alsof je een anker uitgooit.

Kan het draadje van de slijtage indicator gebroken zijn en maakt deze nu contact met het chassis?? iemand enig idee wat het kan zijn??

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 01 juli 2005 02:26 PM
  [ # 10 ]

Kan… ff de slijtdraden nalopen dus

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 01 juli 2005 03:01 PM
  [ # 11 ]

zitten daar wel slijtdraden op? om mijn oude 1.1 TE ‘89 zaten die er niet op! WS om dat die ouder is.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 juli 2005 03:04 PM
  [ # 12 ]
erwt schreef:

zitten daar wel slijtdraden op? om mijn oude 1.1 TE ‘89 zaten die er niet op! WS om dat die ouder is.

Als dat lampje kan gaan branden zal ie toch echt die slijtdraden moeten hebben. Ff op korte termijn checken of de remblokken echt tot de draad versleten zijn of dat die stomme draden gewoon kortsluiting maken is het devies.

gr,
Marten

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 juli 2005 03:25 AM
  [ # 13 ]
mpostma schreef:
erwt schreef:

zitten daar wel slijtdraden op? om mijn oude 1.1 TE ‘89 zaten die er niet op! WS om dat die ouder is.

Als dat lampje kan gaan branden zal ie toch echt die slijtdraden moeten hebben. Ff op korte termijn checken of de remblokken echt tot de draad versleten zijn of dat die stomme draden gewoon kortsluiting maken is het devies.

Die draden zitten erop en zijn aangesloten, een 1-polige stekker van elk remblok. Kortsluiting lijkt me het meest voor de hand liggende, wellicht heb ik ze te strak of verkeer laten lopen. Ik heb namelijk de Schijven+Remblokken vervangen, de auto heeft daarna een proefritje gemaakt van nog geen 5km en toen brandde er nog niets, de volgende dag is het lampje gaan branden, maar alleen als je remt.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook