6 van de 11
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

Dinges zijn Roetmobiel (Hoera! Eindelijk weer netjes APK! .......)
Venom
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 143

Gepost: 22 maart 2009 11:46 PM
  [ # 76 ]

Hey,

Ik zal ook maar ‘s reageren Surprisedops: al 3 weken niet achter de comp gezeten ontdekte ik net…..

Voor de draden boel wil ik wel ff langskomen hoor, met de vraagbaak erbij kom ik meestal wel een heel end zolang het om originele bedrading gaat.

Wordt waarskijnlijk wel weer volgend weekend gezien het nu weer zondagavond is.
Bel van de week wel effies.

Groët

Ride to live, live to ride

Profiel  

Dinges
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182

Gepost: 29 maart 2009 04:56 PM
  [ # 77 ]
Venom schreef:

Bel van de week wel effies.

Groët

Jou kennende had ik beter moeten weten Very Happy

Als in: O ja, ik had hier nog een topicje lopen, sorry voor de tweeweekse afwezigheid, ik had vorig weekend echt ff geen zin iets aan de auto te doen dus ook niks te melden, vandaar…

Gisteren een spoedvergadering bij de baas, verplicht aanwezig zijn, wat in het licht van de huidige malaise in de transportwereld ook enige stress met zich mee gebracht heeft maar we bestaan nog als bedrijf zijnde dus ik heb nog altijd werk clap

Ik ga nu eerst maar eens op zoek naar het verlichtings stokje van de Chic en die in de Roetmobiel knutselen want ik kwam er achter dat het grootlicht niet meer werkt en de claxon heeft ook vakantie (dan zelf maar heel hard “Toeoet” roepen dus)

En dan maar eens kijken in het potje puf of ik nog verder ga met de Chic uit elkaar halen.

Groet Dennis

PS: zojuist de contibutie van de BX club ook maar overgemaakt, er is dus een lid bij

Edit:  Surprisedops:  O ja, als iemand toevallig nog een goed werkend koudstart waselement heeft liggen houd ik me sterk aanbevolen, stationairloop is nu nogal aan de hoge kant, maar dat is nu ff nodig om hem kou aan te laten slaan

Mooie wagen buurman….

Profiel  

Dinges
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 10 april 2009 07:12 PM
  [ # 78 ]

Hee zeg, heel mijn topic al op de tweede pagina Shocked
Moet ik hier toch maar vaker wat neerpennen denk ik, maar er is ook niet altijd iets te melden natuurlijk.

Zojuist mijn achterklep maar eens van bedrading voorzien.
In het topic van Timo had ik gezien dat in principe alle bedrading er zou moeten zijn, nou mooi niet dus! Dus de betreffende draadboom uit de achterklep van de Chic gepulkt en in de Roetmobiel geprutst, meteen van de gelegenheid gebruik makend om het slotmechaniek over te zetten met cpv motortje.

Nu ik daar toch was en de achterklep bloot lag ook maar even een paar gaatjes geboord om de spoiler van de Chic op de Roetmobiel te prakken.
Helaas was er 1 bout zodanig vastgerot dat hij na 1 slagje al afbrak, dus heb ik de 2 boutjes maar alle 2 afgeslepen. De spoiler zit nu alleen vast met de 2 lange parkers aan de bovenzijde, dat zal waarschijnlijk wel niet genoeg zijn dus ik denk dat ik er in de toekomst maar wat kit tussen doe of zoiets.

De (nog) blauwe Roetmobiel is nu dus voorzien van een witte parafan en een grijze spoiler (met een schot hagel, de bekende cavitatie)  Very Happy

Ook heb ik de kachelfan maar even vervangen, die deed het eigenlijk alleen als hij er zelf zin in had (was ik al voor gewaarschuwd). Het leek niet op een kapot moduul, want dan doet hij het alleen op 1 stand voor zover ik weet en deze doet het op elke stand, mits hij er zin in heeft (meestal niet als ik hem nodig heb dus)
Was het niet zo dat je zo’n module kon repareren?

Tot zover dus de huidige stand van zaken, heb nu ff geen zin meer dus hoop op goed weer morgen, kan ik misschien nog wat zin vinden Laughing

Groeten Dennis

Mooie wagen buurman….

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9071

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 april 2009 07:18 PM
  [ # 79 ]

Goed bezig hoor! Cool

Dat witte stekkertje rechts naast de WD40 fles, met die grijze draden had je niet liggen voor de achterklep? Shocked

Apart. De ene BX wel en de andere niet? Vreemd.

Verder zou ik zo ie zo kit tussen je spoiler doen om nare lekkage’s te voorkomen.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

Dinges
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 10 april 2009 07:24 PM
  [ # 80 ]

Er ligt alleen bedrading voor de kentekenverlichting en de achterruit verwarming (die loopt langs de linkerkant), de rest zou langs de rechterzijde moeten lopen maar daar lag helemaal niks, ook de bedrading naar de achterbak lijkt er niet te liggen.
Moet de bekleding er nog uittrekken maar denk zomaar van niet.
Misschien omdat het een kaler dan kale uitvoering betreft?

En wat die kit betreft, lekkage had ik nog niet eens aan gedacht, dan moest die kit er maar tussen binnenkort, overdekt zwembad op wielen was de bedoeling eigenlijk niet

Mooie wagen buurman….

Profiel  

Dinges
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 12 april 2009 08:01 PM
  [ # 81 ]

En inderdaad, de extra bedrading lag er niet!

Gisteren en vandaag weer even lekker rustig aan verder geprutst.
Stand van zaken: Tot aan de B-stijl is het interieur nu stemmig zwart en de draadboom ligt tot onder de voorstoelen (ben achterin begonnen en werk naar voren toe namelijk). Ook de achterdeuren zijn voorzien van bedrading en cpv-motoren dus daar hoef ik voorlopig niet meer te zijn.

Ook de voorstoelen zijn nu de stoelen uit de Chic, waarbij de bestuurdersstoel een mix is geworden van wat al in de Roetmobiel zat (het frame) en wat uit de Chic komt (de bekleding dus), dit omdat het Chic-stoelframe gebroken was. Waarschijnlijk heb ik de zittingen links-rechts verwisseld want het zit steviger als ik me herinner maar dat is alleen maar goed, wat een verandeming die sportstoelen als je rug net ingesteld is op de (imo waardeloze) zitzakken zeg, heerlijk gewoon!

Over het zwarte velours interieur in een metallic blauwe diesel gesproken, toen ik het zag ontstaan kwam het me eigenlijk verdacht bekend voor…

Had niet even iemand me kunnen waarschuwen dat ik gewoon een Biaritz aan het maken ben Evil or Very Mad  ?

Ach ja, vind het eigenlijk wel mooi worden, misschien blijft hij toch gewoon blauw, niets zo veranderlijk als een mens zullen we maar zeggen Very Happy

O en bij de weg, de Open Deur Indicator word voor alsnog niet aangesloten, heb nog ff geen zin de sluitmechanieken van alle deuren over te bouwen ivm een microschakelaartje voor een lampje. Ga ze wel bewaren want de kans bestaat dat ik het later toch werkend wil hebben (kan slecht tegen lampjes die niet werken terwijl ze het wel zouden moeten doen namelijk)

Eeh, nog meer te zeuren? Nee dacht het eigenlijk ff niet voor het moment.

Nou fijne paasdagen iedereen dan,

Dinges gaat nu eerst familiaal massaal wokken Very Happy

Groet Ikke

Mooie wagen buurman….

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
Gepost: 12 april 2009 08:28 PM
  [ # 82 ]

Geen foto’s van je vorderingen? Lekker bezig hoor! Cool

BX 16 TZI 1991 wit

Profiel  

Dinges
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 13 april 2009 11:38 AM
  [ # 83 ]

Bedenk me nu dat ik eigenlijk niet eens “voor” foto’s heb met het standaard interieur Surprisedops:

Maar nee dus, was zo lekker bezig dat ik daar dus niet aan gedacht heb.
Als ik er aan denk zal ik vandaag even een paar fotootjes maken van halfweg, achterin mooi, voorin een lichtgrijs afgekloven dashboard met grijze vloerbedekking Very Happy

Misschien ga ik ook nog wel verder met de voorzijde vandaag, het schijnt wel weer mooi weer te worden…....

Mooie wagen buurman….

Profiel  

Dinges
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 02 mei 2009 11:42 AM
  [ # 84 ]

Weer een paar dagen vrij, en aangezien de auto zichzelf niet afmaakt…...
Wat meer vrije tijd zou af en toe best fijn zijn maar ach, we komen er wel.

Ook zie ik dat ik nog had beloofd een paar foto’s te maken, bij deze dan.
Zover was ik gebleven, achterin:

en voorin natuurlijk:

Toch knap dat ik mijn vinger altijd net voor het kleine lensje van mijn telefoon weet te houden Surprisedops:
Hoop dat het een beetje te zien is, achterin is dus al mooi “Chic” zwart, voorin nog niet.
Dus gisteren vrolijk de stoelen er weer uit (werkruimte moeten we hebben) en het oude dashboard eruit gehaald, samen met de grijze vloerbedekking aan de voorzijde.
Daarna de draadboom verder getrokken naar in de deuren.
Tot zover het “makkelijke” deel, vervolgens het “welk stekkertje gaat waar” deel. Nou ben ik best gek op goeie spaghetti maar zoals die Fransen het maken…....

En dat is dan de bundel van de eenvoudige, kale diesel, in de Chic is het nog veel erger!

Dan kom je er ook achter dat de berichten over de standaard draadboom toch niet helemaal opgaan, tenminste niet voor een zo kale versie als ik heb. Dus fijn nog een stukje draadboom uit de Chic pulken om ook aan de rechterzijde een binnenlichtje te hebben, uitpluizen welke draadjes de ODI voeden (verweven in de radiodraadboom) en intussen een heel woordenboek achterstevoren opzeggen aan het adres van de Franse sadist die het nodig vond al die draadjes door elkaar heen te weven ipv gewoon netjes naast elkaar!

En als je daar dan uit bent (ongeveer dan) en je het fraaie zwarte dashboard er in hebt zitten samen met de zwarte vloerbedekking ziet het er ongeveer zo uit:

Dan kom je er dus achter dat je wel een massa hebt voor het lampje in de dashboardkast, maar geen voeding! Dus de bewuste stekkertjes gezocht in de Chic, en die maar even aan een draadje + na contact geknoopt, net zoals een draadje om de radio over contact te schakelen.

Klokkenspel in de mooie zwarte koepel gesleuteld, ff checke en verrek, alles lijkt nog te werken ook! Zelfs op de ODI brand een lampje dat de achterklep open staat, en dat gaat uit als ik hem dicht doe!

Nu ben ik dus alleen wel het stekkertje kwijt dat het digitale klokje moet voeden, als iemand me zou willen zeggen wat op welk pootje van die stekker moet staan kan ik dat ook wel weer oplossen want de stationsklok kan ik sinds gisteren niet meer goed zetten (draait door) en die gaat op termijn ook vervangen worden voor een toerenteller.

Vandaag nog de cpv motoren in de voordeuren monteren en de raammechanieken overzetten, dan kunnen de deurkaarten er ook weer op want volgens mij zou alles dan weer moeten werken…..

Zou ook wel mogen want momenteel is het de enige rijdende auto hier (van de 3 dus) omdat mijn lief gistermiddag het beruchtte plastic koppelstukje op de kop van het koppelingspedaal in 2 trapte. Helaas had Groenewoud het niet op voorraad, Den Helder ook niet dus hoop ik dat het vandaag met de post bij ze binnenkomt zodat mijn lief volgende week weer een rijdende auto heeft. Geen fijn klusje (prutsen op de vierkante milimeter) maar moet toch gebeuren…..

Groet tot zover,

Dennis

Mooie wagen buurman….

Profiel  

Dinges
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 02 mei 2009 10:46 PM
  [ # 85 ]

Het werkt!

Nu alleen nog ff kijken naar de sterkte van de zekering van de ramen, want die schiet er op de “Brise” stand steeds uit, mss wel iets te licht nu omdat op dat circuit natuurlijk geen elektrische ramen zaten in de eerste instantie.

En de tellerkabel vervangen, die had ik verkeerd gemonteerd met als gevolg na 5 km een hard “tok” geluid achter de klokken en een teller die er mee stopte.
Toen ik even mijn hand achter de klokken friemelde om te kijken of ik hem er zonder de klokken te demonteren weer op kreeg vond ik achter de tellers alleen het uiteinde van de kabel, finaal gebroken dus.

O ja, en Groenewoud Schagen was zo vriendelijk naast het koppelstukje voor de Xantia ook een was-element voor mijn koudstart te vinden, lag daar zomaar op de plank.

Mooie wagen buurman….

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 03 mei 2009 12:11 AM
  [ # 86 ]

Goed bezig zeg, restecp!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 03 mei 2009 01:06 AM
  [ # 87 ]

Even hier mijn vraag stellen. Bij het opzetten van het contact gaan bij mij niet alle lampjes branden. Ik veronderstel dus dat er een aantal kapot zijn.

Nu wil ik deze zomer de lampjes dus vervangen van het dashboard, maar hoe demonteren jullie dat? Met de befaamde Haynes (waar alles stap voor stap in staat?) of gewoon op goed gevoel?  Confused: .

Vraag het maar zodat ik weet of ik ergens hulp moet zoeken of niet Smile

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
Gepost: 03 mei 2009 01:07 AM
  [ # 88 ]

Hier staat het heel duidelijk uitgelegd: http://www.techniek.citroenbx.nl/Dashboard-7.html

BX 16 TZI 1991 wit

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 03 mei 2009 01:12 AM
  [ # 89 ]

Fieuw, wordt al min of meer duizelig als ik dat zo zie Shocked .

Profiel  

Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1161

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 03 mei 2009 01:37 AM
  [ # 90 ]
BunnY schreef:

Fieuw, wordt al min of meer duizelig als ik dat zo zie Shocked .

Valt erg mee bunny,het klokkenspel is binnen 10 min. gedemonteerd.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  

6 van de 11
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook