2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
op naar de APK: remblokken, remcylinder en remleidingen
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 maart 2005 06:11 PM
  [ # 16 ]

Heb je hem nu uiteindelijk wel gehouden Erwt?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 12 maart 2005 06:45 PM
  [ # 17 ]

Re: op naar de APK: remblokken, remcylinder en remleidingen

erwt schreef:

je haalt alles door elkaar. Schurend geluid heeft er niets mee te maken. Remcylinder rechtsachter is vervangen en de remklauw is schoongemaakt.

Dan is het verslag gewoon wat warrig geweest van wat er nu allemaal mis was (en blijkbaar het een na het ander of zo). Het begon met een schurend geluid… daar is verder nooit meer op gereageerd.

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 13 maart 2005 12:04 AM
  [ # 18 ]
sans-pareil schreef:

Heb je hem nu uiteindelijk wel gehouden Erwt?

daar zijn we nog niet over uit. Ik wil hem eigenlijk wel verkopen. Heb al een mooie 92’er BX chic gezien. zag er nog gaaf uit en niet heel veel km’ers. Maar eerst ff het vrouwtje over de streep heen slepen want die zit een bx niet zo zitten. Die vindt het maar een familiebak terwijl ze wel een Xantia wil hebben. Alsof dat geen familiebak is.

Handjes schreef:

Dan is het verslag gewoon wat warrig geweest van wat er nu allemaal mis was (en blijkbaar het een na het ander of zo). Het begon met een schurend geluid… daar is verder nooit meer op gereageerd.

Klopt want we zijn nooit achter de oorzaak gekomen. Daarna moest de auto voor de APK en is ie op de remblokken en remleidingen afgekeurd. Toen heb ik die vervangen en nog een paar mankementen gevonden.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 maart 2005 02:20 PM
  [ # 19 ]

Ah, een BX, wel lekker HP geveerd natuurlijk. Het gaat toch kriebelen, de drang naar een HP geveerde citroen kan niet onderdrukt worden Smile.

Sukses naar de zoektocht. Ik geef ook wel een gil als ik iets zie.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 13 maart 2005 03:29 PM
  [ # 20 ]
sans-pareil schreef:

Ah, een BX, wel lekker HP geveerd natuurlijk. Het gaat toch kriebelen, de drang naar een HP geveerde citroen kan niet onderdrukt worden Smile.

Sukses naar de zoektocht. Ik geef ook wel een gil als ik iets zie.

Ik moet ook wel een BX hebben want ik heb nu een AX, straks dus een BX en dan moet ik na de BX wel een CX hebben anders klopt het rijtje niet meer (AX, BX, CX) hehe Very Happy

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 maart 2005 03:35 PM
  [ # 21 ]

Waar je tochw el niet allemaal rekening mee moet houden in de citroen liefhebberij nietwaar Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 221
Geregistreerd: 23-01-2005

Gepost: 13 maart 2005 04:20 PM
  [ # 22 ]

Dus als ik het goed begrijp, kom je uiteindelijk op een ZX uit Laughing

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 13 maart 2005 04:21 PM
  [ # 23 ]
erwt schreef:

Klopt want we zijn nooit achter de oorzaak gekomen. Daarna moest de auto voor de APK en is ie op de remblokken en remleidingen afgekeurd. Toen heb ik die vervangen en nog een paar mankementen gevonden.

Als het alleen remmerij is en de AX is verder goed, dan lijkt het me een prima investering. Onderdelen kosten niks bij een AX namelijk (misschien wel een van de goedkoopste wagens qua onderdelen). Je kunt hem ook wegdoen vanwege deze kosten, maar bij een groter type kom je gegarandeerd voor duurdere verrassing te staan.

Profiel  
 
ewwie
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 27-12-2004

Gepost: 13 maart 2005 09:36 PM
  [ # 24 ]
Handjes schreef:
erwt schreef:

Klopt want we zijn nooit achter de oorzaak gekomen. Daarna moest de auto voor de APK en is ie op de remblokken en remleidingen afgekeurd. Toen heb ik die vervangen en nog een paar mankementen gevonden.

Als het alleen remmerij is en de AX is verder goed, dan lijkt het me een prima investering. Onderdelen kosten niks bij een AX namelijk (misschien wel een van de goedkoopste wagens qua onderdelen). Je kunt hem ook wegdoen vanwege deze kosten, maar bij een groter type kom je gegarandeerd voor duurdere verrassing te staan.

IK vind de onderdelen van de AX niet echt goedkoop, en zeker niet nix!! Maar.. we hopen dat onze AX deze week herkeurd zal worden.. En dat we er dan nog even in mogen rijden (ritje op weg naar een andere auto Wink )

We gaan voor de goede sfeer op dit forum!

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 21 maart 2005 07:25 PM
  [ # 25 ]

&@#&@@$%
de ax is afgekeurd

de volgende punten[list]
- remleidingen zitten overal tegenaan: kwestie van nieuwe klemmen
- lekt remvloeistof: kwestie van iets aandraaien
- nog een remleiding vervangen: ik kan daar niet bij!
- massa achterlicht is niet goed: geen flauw idee hoe dat te fixen
- linkervoorlamp knippert: kwestie van stekkertje aanduwen
- busjes in de remklauw moeten vervangen: andere remklauw[/list:u]

Ik moet nog ff overleggen met mn vrouw maar ik ben bang dat dit een enkeltje doe-het-zelver wordt of een enkeltje sloop.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 maart 2005 08:26 PM
  [ # 26 ]

Da’s vervelend. Het zijn allemaal weer van die kleine dingen… gewoon irritant. Massa achterlicht zal een kwestie zijn van een draadje trekken naar de carosserie. Maar je blijft zo wel flink bezig ja.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 221
Geregistreerd: 23-01-2005

Gepost: 21 maart 2005 08:44 PM
  [ # 27 ]

Da’s inderdaad flink balen. V.w.b. die massa wil het ook wel eens helpen om even een draadje naar de massa van je andere achterlicht te trekken, maar het is zoals Sans-pareil al zegt, je blijft bezig.  Sad
Succes iig

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 23 maart 2005 10:28 PM
  [ # 28 ]
erwt schreef:

&@#&@@$%
de ax is afgekeurd

de volgende punten[list]
- remleidingen zitten overal tegenaan: kwestie van nieuwe klemmen
- lekt remvloeistof: kwestie van iets aandraaien
- nog een remleiding vervangen: ik kan daar niet bij!
- massa achterlicht is niet goed: geen flauw idee hoe dat te fixen
- linkervoorlamp knippert: kwestie van stekkertje aanduwen
- busjes in de remklauw moeten vervangen: andere remklauw[/list:u]

Ik moet nog ff overleggen met mn vrouw maar ik ben bang dat dit een enkeltje doe-het-zelver wordt of een enkeltje sloop.

Dit is voor de geoefende beun / doe-het-zelvert een kwestie van een paar uur. Geen goede reden om een Citroen weg te doen. Ook ik ken het gevoel van, we hebben al zoveel gedaan, en nog is het niet goed, maar nog even door de zure appel (citroen?) hen bijten, en dan is er weer een belangerijk stukje cultuur behouden gebleven, SUCCES!!!!

Test

Profiel  
 
Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 04-01-2005

Gepost: 24 maart 2005 12:14 AM
  [ # 29 ]

Hier heb ik ook een leuk verhaaltje over bij mijn AX diesel;

Afgelopen week tijdens de keuring bleek dat de linker achterrem niet goed was begon ik vol goede moed om deze even te vervangen. Voor de zekerheid wou ik de complete ankerplaat vervangen met die van mijn sloopautotje 1.1 k-way. (dus waar alle remonderdelen zoals remcilinder, mechanisme en handremkabel aan hangen). De achteremmen van de k-way waren immers vorig jaar nog vernieuwd.

Probleem 1: De ankerplaat op de diesel zit muurvast op de veerpoot. M’n torx bitje brak er op af en met de hartstalen versie draaide alle bouten dol. kl*te dus. En dat terwijl die van de k-way met wat vloeken zo los ging. (k-way is 4 jaar ouder!!!).
Enfin, de ankerplaat maar houden zitten en alleen de remcilinder overzetten. OOK VASTGEROEST Met het losdraaien brak zelfd de koperen remleiding Evil or Very Mad  . Nieuwe remleiding laten fabrieken en deze er ook onder gefrutst. Met veel moeite kreeg ik de ouwe er toch nog af, en de nieuwe ging samen met liters kruipolie weer terug.
Nouja remcilinder ook maar laten zitten. Deze doet het immers nog. Toen dus maar het mechanisme en remschoenen overgezet. Dat ging wel.

Remtrommel en wiel er weer op en ontluchten maar.
rechtsachter: prima ontlucht
linksachter: onluchtingsboutje ging met veel moeite en tijd toch los, en prima ontlucht
rechtsvoor: Onluchtingsnippel breekt bij het minste gelijk glad af!
linksvoor: ging wel goed.

Uitboren van de remklauw rechtsvoor was een kl*te werk, en na 2 uur bleek het geen reet uit te maken omdat het toch niet ging. Ook brak de rubber remleiding nog af bij het losdraaien. De dag erna een andere remklauw gehaald van een ZX EN een nieuwe remslang en deze allebei gemonteerd rechtsvoor.
Toen weer ontluchten en dat ging allemaal goed. JIPPIE!!

Even op de handrem zetten. KNAK de handremkabel brak af aaarhg…. Weer linksachter de trommel open om de oude kabel eruit te vrotten. Brak ook nog de handremkabel geleider af in de ankerplaat van de achterrem. Zo rottig vastgeroes allemaal. Kon ik ook deze nog uit gaan boren, en met de dremel bijschuren. Dit duurde een hele avond. Uiteindelijk de nieuwe kabel weer door het gat gevrot, bleek dat door het geschuur de kabel te lang was geworden zodat de handremkabel niet goed gespannen kon worden. Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen om de handrem te spannen en nu was tie dus klaar. Dacht ik.

Toen ik kwam aanrijden bij m’n garage en het even snel liet zien voor ze aan de herkeuring begonnen zeiden ze namelijk al dat het niet goed was. De handrem remde wel linksachter, maar blokkeerde niet volledig. Bleek dus dat de tandjes van het stelnokje glad waren gesleten.
Uit frustratie dus de dealer gebeld voor een compleet nieuw binnenwerk maar dat bleek 182euro te kosten. (inclusief remcilinder). Weer op naar de sloop dus. En daar stond een sloop ax van 1997 op me te wachten. Daar dus het binnenwerk uit gehaald en dat overgezet. Dat ging zeer vlug omdat ik er ondertussen in geoefend ben geraakt.

Weer terug naar de garage en daar is mij mondeling toegezegd dat het goed is. Morgen de officiele herkeuring. Smile

Al met al werd ik er niet vrolijk van, zoveel tegenslag. ALLES maar dan ook ALLES zit muurvast aan die auto. Maar inderdaad; doorbijten.

Ik heb Citroën wat vervloekt afgelopen week Surprisedops:
Maar ik morgen dus dat vervloekte keuringsrapport in handen heb mag ik er wel trots op zijn dacht ik zo.

Groeten Rob

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 05 juli 2005 03:12 PM
  [ # 30 ]

Aandrijfas

Wat kost dan ongeveer een nieuwe andrijfas voor een 1100 94’er AX? En lastig te vervangen? Ook 2 assen nodig als bij de ZX?

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook