Totaal aantal Berichten: 5514
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat is baalen !
Daarom heb ik altijd een hekel aan om de radio uit de dashboard te halen. ik ben altijd bang dat ik iets meetrek, waardoor je dit gedoe krijg….
Nouja, dus achter de zekeringpaneel zit nog een zekering bij de BSI dus…
Nooit geweten, staat volgens mij ook niet in het instructie boekje?
Wat van radio heb je nu trouwens?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

Totaal aantal Berichten: 1014
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Nee dit staat niet in het instructieboekje daarom kwam ik er zelf ook niet achter! Maar hier zit nog een zekering dus hou er rekening meer als je ooit hebt dat je radio en je tellers en je tellerverlichting en je knipperlichten enzo als dat niet meer werkt en hij niet start dan moet je daar zoeken haha;)
Maar ik had leuker nieuws beloofd:
Om te beginnen heb ik begin Feb de 90000 km gehaald zonder problemen haha
En toen ik net naar huis reed heb ik dit kiekje nog kunnen maken
En dit is mijn nieuwe radio die ben ik algelopen donderdag in badhoevedorp en heb hem vrijdag ingebouwd hij bevalt echt goed en de muziek klinkt ook zeker wel heel goed
Hier nog een link hier kun je hem goed zien en hier staan alle details: http://www.pimtensen.nl/shop_details.php?grp_id=1&sub_id=47&cur_id=3957
En ik heb een nieuwe speakergrill in de rechtse deur hier waren wat pinnetjes afgebroken en ik heb vanmiddag de nieuwe opgehaald bij de dealer.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Totaal aantal Berichten: 5514
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Kijk eens aan! Dat is een mooie radio. Met onder andere direct subdrive besturing! (Dat is handig! Zit bij mij er ook op)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

Ja het is zeker een goede radio maar ik wou nou wel een keer een goede radio en niet weer zoon goedkoop k’tding! En die apparte subuitgang heb ik gewoon nodig anders kan ik mijn installatie niet laten draaien zoals ik wil!
PH1 C5 2.0 uit 2003

Zo ik heb vandaag maar weer eens een bezoekje gebracht aan de dealer.
Ik heb nou ook van die mooie dorpelbeschermers in bestelling staan maar die moeten uit frankrijk komen dus dat duurt nog wel ff! En ik heb ook die heldere knipperlichten besteld dat vind ik toch een stuk mooier ogen.
En ik zit er eigenlijk over na te denken om er achter hulpveren onder te laten zetten, want ik heb voor mij werk altijd veel gereedschap nodig en als ik al da gereedschap ik de kofferbak heb liggen dan zakt hij zo ver door achter en veert hij totaal niet fijn meer!. En als er 2 of 3 man achterin zitten is het helemaal hopeloos.
Ik heb bij de dealer gevraagd wat dit zou gaan kosten dus ik ben nieuwsgierig. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En is die vering bij jullie ook zo zacht achter?
PH1 C5 2.0 uit 2003

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mafkeessss schreef:En is die vering bij jullie ook zo zacht achter?
Tja, dat ligt eraan waarmee je het vergelijkt
Vergeleken met een Xsara break is de achtervering bij mij juist heel soepel, deze hebben een andere achter as/vering waardoor ze harder zijn. Uiteraard kunnen ze wel meer gewicht hebben.
Vergeleken met een HP geveerde Citroën is het natuurlijk wat harder.
Maar over het algemeen vind ik de mijne ivm andere staalgeveerde auto’s juist niet hard

Nee ik vind die van mij ook niet te hard! De vering is juist te zacht hij zakt veel te ver door! daarom wil ik eigenlijk hulpveren maar ik weet niet of dit veel tenkoste gaat van het comfort?
PH1 C5 2.0 uit 2003

- CX 25 GTi Turbo 2
Tja ik kan me eigenlijk niet anders voorstellen dat het comfort gaat kosten.
Verder geen ervaring mee

Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
wij hebben dat ooit gehad op een picaso, natuurlijk niet helemaal het zelfde maar toch, normaal liggen die ook lekker op de weg, de citroen vering zeg maar, en was ineens weg,
als je achterin zat, en je ging over een drempel, kwam je los uit je bank.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

Totaal aantal Berichten: 7867
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hulpveren kosten ongeveer 150 euro en zijn goed zelf te monteren. Reken anders op ongeveer een uurtje werk voor een garage om ze eronder te laten zetten.
Goede hulpveren beperken de veerweg zonder verder heel stug te worden.
Zo was het in ieder geval wel met de MAD veren die ik onder mijn 1.8i16V had vanwege de LPG-tank. De auto bleef beter op hoogte, ook met volle belading. Het comfort werd er zeker niet slechter op, wel heb ik het idee dat de achtervering bij geringe belasting wat springeriger wordt, en dat is niet echt wat je wil bij een Xsara, zeker niet bij een PhI.
Gelukkig was ik tegen die tijd mijn wilde haren al verloren, één zo’n ding om een boom vouwen is al meer dan genoeg.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ik denk dat je schokbrekers op hun eind lopen
ze hoeven niet perse lek te zijn om vervangen te moeten worden, alhoewel dat de apk eis is.
schokbrekers kunnen ook op zijn zonder te lekken.
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Totaal aantal Berichten: 7867
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Schokbrekers hebben niets met de wagenhoogte van doen. Dat is puur de veer, in dit geval de torsiestaaf. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat slechte dempers zorgen dat de auto verder inveert dan normaal.
Inzakkende achterveren zijn een typische Xsarakwaal. Het is op te lossen door hulpveren toe te passen of de torsie een tandje omhoog te stellen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 15738
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
DigiDaan schreef:Het comfort werd er zeker niet slechter op, wel heb ik het idee dat de achtervering bij geringe belasting wat springeriger wordt, en dat is niet echt wat je wil bij een Xsara, zeker niet bij een PhI.
Aangezien die bult gereedschap er waarschijnlijk bijna altijd in zal liggen, zal dit waarschijnlijk niet zoveel uitmaken…

Nou het lijkt me sterk dat de schokbrekers ofzo kapot zijn er staat net 93000 km op de teller! En plus ik denk dat ik met mijn gereedschap en geluidsinstallatie toch gauw rond de 150 kg kom wat er in de kofferbak ligt! Dus met die soepele citroen vering wil ie wel doorzakken! Maarja als het echt tenkoste gaat van de wegliggen als ie leeg is de kofferbak dan ga ik toch wel een beetje twijfelen. Want ik zal niet zeggen dat ie altijd hard rij maar ik vind het wel leuk om hem af en toe een keer met een flink tempo door de bocht te gooien!
ps, Ik heb een PH2 geen PH1 dus ik weet niet of dat nog verschil maakt!
PH1 C5 2.0 uit 2003

- CX 25 GTi Turbo 2
mafkeessss schreef:ps, Ik heb een PH2 geen PH1 dus ik weet niet of dat nog verschil maakt!
1 groot verschil zijn natuurlijk al de banden. Bij type 2 15” ipv 14”.
Ook zijn ze 195 breed tov 185.
Dit geeft natuurlijk al een ander weggedrag.
Volgens mij zit er nog wel iets meer verschil aan, maar dat weet ik niet zeker hoe of wat.