RT5 met BT/Dual Sim en Citroen Urgence
edkreuk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 29-01-2009

Gepost: 30 maart 2009 10:38 PM

Hallo,

Heeft iemand voor mij antwoord op de volgende vraag. Ik heb een RT5 met BT nu wil ik ook graag de Citroen Urgence geactiveerd hebben. Hiervoor moet er volgens de dealer wel een simkaart in de RT5 zitten. Dat is verder geen probleem maar welke telefoon gaat dan over die van de Sim of die van BT module. Die van de SIM moet alleen bij noodoproepen bellen en in alle andere gevallen de BT. Heeft iemand hier al ervaring mee. Ik hoor het graag.

Profiel  
 
snarf54
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 22-10-2008

Gepost: 31 maart 2009 10:58 PM
  [ # 1 ]

Beste Ed,

ik gebruik zowel dual sim als bluetooth.
maar eigenlijk altijd dual sim omdat de kwaliteit van de bluetooth zeer slecht is. Gebruikte telefoons Nokia N95 en 6230i.

door het incidenteel wisselen ben ik er achter gekomen dat de RT5 zo ingericht is dat het OF Dual Sim is OF Bluetooth is.

Nooit beiden.

Als de BT functie is ingeschakeld werkt de dual sim niet meer en andersom.

Dus als je van de Citroen Assisntance/Urgence gebruik wikt maken zal dat werken als de BT niet actief is..

Stel dat je BT aan hebt en je krijgt een beroerte of zo vrees ik dat de Urgence niet ingeroepen wordt…

Wil je eens terug posten hoe je beide functies geactiveerd hebt of gaat activeren ?

Als je vaker buiten NL bent kan het raadzaam zijn het internationale nummer te programmeren daar vanuit het buitenland 0800 niet zal werken. Volgens mij is dit +31208512218 ipv 08000222244

C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)

Profiel  
 
edkreuk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 29-01-2009

Gepost: 31 maart 2009 11:13 PM
  [ # 2 ]
snarf54 schreef:

Beste Ed,

ik gebruik zowel dual sim als bluetooth.
maar eigenlijk altijd dual sim omdat de kwaliteit van de bluetooth zeer slecht is. Gebruikte telefoons Nokia N95 en 6230i.

door het incidenteel wisselen ben ik er achter gekomen dat de RT5 zo ingericht is dat het OF Dual Sim is OF Bluetooth is.

Nooit beiden.

Als de BT functie is ingeschakeld werkt de dual sim niet meer en andersom.

Dus als je van de Citroen Assisntance/Urgence gebruik wikt maken zal dat werken als de BT niet actief is..

Stel dat je BT aan hebt en je krijgt een beroerte of zo vrees ik dat de Urgence niet ingeroepen wordt…

Wil je eens terug posten hoe je beide functies geactiveerd hebt of gaat activeren ?

Als je vaker buiten NL bent kan het raadzaam zijn het internationale nummer te programmeren daar vanuit het buitenland 0800 niet zal werken. Volgens mij is dit +31208512218 ipv 08000222244

He bedankt voor de info. Volgens mij moet het op of andere manier wel gaan werken alleen ik vraag me af welke simkaart wordt geactiveerd. Toen de dealer laatst op de sos knop drukt meldde de RT5 dat er geen simkaart in zat dus hopelijk wordt deze pas geactiveerd bij een ongeluk of bij het zelf activeren van. Ik zal je op de hoogte houden, eerst gaat de dealer er een nieuwe RT5 in plaatsen om te kijken of dan de geluidskwaliteit van de BT beter wordt en of de BT connectie minder vaak uitvalt.

Profiel  
 
snarf54
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 22-10-2008

Gepost: 31 maart 2009 11:32 PM
  [ # 3 ]

Graag gedaan.
Dacht al is er dan iemand bij wie de BT wel goed werkt ?

Op bladz 26 van de handleiding RT5 (Zie website pietcasso) staat ” als er een geldige simkaart geplaatst is…”.

Ben benieuwd of een nieuwe RT5 een verbetering geeft.
Of zou daar de nieuwe software al in ziten ? Denk het niet maar je weet het maar nooit..

C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)

Profiel  
 
ANW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 13-08-2008

Gepost: 01 april 2009 01:15 AM
  [ # 4 ]
snarf54 schreef:

Graag gedaan.
Dacht al is er dan iemand bij wie de BT wel goed werkt ?

Op bladz 26 van de handleiding RT5 (Zie website pietcasso) staat ” als er een geldige simkaart geplaatst is…”.

Ben benieuwd of een nieuwe RT5 een verbetering geeft.
Of zou daar de nieuwe software al in ziten ? Denk het niet maar je weet het maar nooit..

Bij mij werkt de BT ook knudde(telefoon is een HTC S730). Vrijdag krijg ik een software update, eens kijken of dat helpt.

groet, Ernst

Grand Space Tourer, automaat, 2019

Profiel  
 
snarf54
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 22-10-2008

Gepost: 01 april 2009 01:21 AM
  [ # 5 ]

Aangezien de meesten die de RT5 met BT gekregen hebben aln versie 8.11 hebben en toch problemen hebben met de BT zou ik er niet te veel van verwachten.

Maar goed men kan het altijd proberen…

C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)

Profiel  
 
edkreuk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 29-01-2009

Gepost: 01 april 2009 11:33 AM
  [ # 6 ]
ANW schreef:
snarf54 schreef:

Graag gedaan.
Dacht al is er dan iemand bij wie de BT wel goed werkt ?

Op bladz 26 van de handleiding RT5 (Zie website pietcasso) staat ” als er een geldige simkaart geplaatst is…”.

Ben benieuwd of een nieuwe RT5 een verbetering geeft.
Of zou daar de nieuwe software al in ziten ? Denk het niet maar je weet het maar nooit..

Bij mij werkt de BT ook knudde(telefoon is een HTC S730). Vrijdag krijg ik een software update, eens kijken of dat helpt.

groet, Ernst

Ben dan ook wel benieuw welke versie je gaat krijgen, kan je deze aan ons melden want volgens het Franse forum komt versie 8.11 pas eind april uit. Wel kan de dealer alleen de BT module upgraden maar ook dat heeft bij niet geholpen. Zelfs een nieuwe BT module helpt niet. Wordt de HTC S730 wel ondersteund door Citroen. IK krijg namelijk nu het verhaal te horen dat een BlackBerry niet wordt ondersteund.

Groet Erwin

Profiel  
 
ANW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 13-08-2008

Gepost: 02 april 2009 02:12 AM
  [ # 7 ]
edkreuk schreef:
ANW schreef:
snarf54 schreef:

Graag gedaan.
Dacht al is er dan iemand bij wie de BT wel goed werkt ?

Op bladz 26 van de handleiding RT5 (Zie website pietcasso) staat ” als er een geldige simkaart geplaatst is…”.

Ben benieuwd of een nieuwe RT5 een verbetering geeft.
Of zou daar de nieuwe software al in ziten ? Denk het niet maar je weet het maar nooit..

Bij mij werkt de BT ook knudde(telefoon is een HTC S730). Vrijdag krijg ik een software update, eens kijken of dat helpt.

groet, Ernst


Ben dan ook wel benieuw welke versie je gaat krijgen, kan je deze aan ons melden want volgens het Franse forum komt versie 8.11 pas eind april uit. Wel kan de dealer alleen de BT module upgraden maar ook dat heeft bij niet geholpen. Zelfs een nieuwe BT module helpt niet. Wordt de HTC S730 wel ondersteund door Citroen. IK krijg namelijk nu het verhaal te horen dat een BlackBerry niet wordt ondersteund.

Groet Erwin

Volgens de dealer wordt de HTC S710 wel ondersteund, dus naar ik aanneem ook de 730. Ik krijg versie 8.11. Vrijdagmiddag weet ik meer.

groet, Ernst

Grand Space Tourer, automaat, 2019

Profiel  
 
ANW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 13-08-2008

Gepost: 04 april 2009 01:16 AM
  [ # 8 ]

Volgens de dealer wordt de HTC S710 wel ondersteund, dus naar ik aanneem ook de 730. Ik krijg versie 8.11. Vrijdagmiddag weet ik meer.

groet, Ernst


Helaas, de dealer had nog geen versie 8.11. Overigens zou deze wel (volgens de dealer) alle BT problemen moet verhelpen. Ze vewachten de update binnen enkele weken…....Wordt vervolgd.

groet, Ernst

Grand Space Tourer, automaat, 2019

Profiel  
 
snarf54
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 22-10-2008

Gepost: 04 april 2009 03:40 PM
  [ # 9 ]

Nou ja dan nog maar even geduld hebben.

nog even onderwerp aanhalend via menu gekeken wat de settings zijn.

Eerste hulp staat aan
Mobiliteits diensten staat uit.

De laatste is volgens mij Assistence.

Weet iemand hoe deze aan te zetten is of moet de dealer dit doen ?

Heb het in ieder geval nergens in een menu kunnen vinden.

C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)

Profiel  
 
edkreuk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 29-01-2009

Gepost: 04 april 2009 04:06 PM
  [ # 10 ]
snarf54 schreef:

Nou ja dan nog maar even geduld hebben.

nog even onderwerp aanhalend via menu gekeken wat de settings zijn.

Eerste hulp staat aan
Mobiliteits diensten staat uit.

De laatste is volgens mij Assistence.

Weet iemand hoe deze aan te zetten is of moet de dealer dit doen ?

Heb het in ieder geval nergens in een menu kunnen vinden.

Bij de dealer formulier halen invullen en dan kunnen ze het activeren. De laatste zorgt er juist voor dat als je airbags worden geactiveerd dat zij jouw lokatie kunnen bepalen en je kunnen bellen of er hulp nodig is.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook