
























Totaal aantal Berichten: 6203
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Peteryed schreef:Timo1990 schreef:Een forum BX GTi, kost wel wat.
![]()
Tja wel mooi, maar die prijs
Altijd weer die prijs.
Er zijn BX-en met een getaxeerde waarde van meer dan €4500,=
Het hele idee van een klassieker (ja waterman, wij van de BX-en vinden dat! ) is uiteindelijk ook dat de auto in kwestie enige (vorm van) waarde met zich meebrengt, anders hoef je er niet in te investeren.
Wat wil ik nou zeggen: een net exemplaar, zonder roest, met strakke lak en zonder mankementen (...) heeft dus een liefhebberswaarde. En die mag best voor zo’n auto gevraagd worden.
Voor minder een BX kopen? Kan. Maar dan heb je gegarandeerd kosten. Weet ik op het moment ook weer alles van.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hilko16TZI schreef:Er zijn BX-en met een getaxeerde waarde van meer dan €4500,=
Ik weet dat ze er zijn. Maar dat zijn vaak wel de speciale (duurdere) uitvoeringen.
Heb je voorbeelden?






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Iedereen mag vragen wat hij er voor vragen wil en iedereen mag betalen wat hij er voor betalen wil. Ik ben het gelijk met je eens dat een BX een liefhebberswaarde heeft. Een mooie en goede BX GTI van 92 is wel wat waard, maar deze prijs zie ik er niet in. Ik vind deze prijs al hoog voor elke BX die je al als youngtimer kan betitelen. Dat is mijn bescheiden mening en daarom mijn reactie.
Verder no hard feelings

























Totaal aantal Berichten: 6203
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Arjan Verkade schreef:Hilko16TZI schreef:Er zijn BX-en met een getaxeerde waarde van meer dan €4500,=
Ik weet dat ze er zijn. Maar dat zijn vaak wel de speciale (duurdere) uitvoeringen.
Heb je voorbeelden?
Jazeker, de BX 14 van een Formlid.
Verder weet ik van een BX sport met een tax waarde van 5000, een 19 TZI met een taxwaarde van 4250. En neem bijvoorbeeld de 16v van Mechuccio. Ondanks hoge leeftijd in kilometers en met wat kleine schoonheidsfoutjes ook nog een taxwaarde (al even geleden) van 3450.
Het hoeven echt niet de uitzonderlijke modellen te zijn. Goede staat is heel belangrijk, niet het aantal geproduceerde auto’s. En je moet een taxateur hebben die weet waar ie naar staat te kijken…

























Totaal aantal Berichten: 6203
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Peteryed schreef:Iedereen mag vragen wat hij er voor vragen wil en iedereen mag betalen wat hij er voor betalen wil. Ik ben het gelijk met je eens dat een BX een liefhebberswaarde heeft. Een mooie en goede BX GTI van 92 is wel wat waard, maar deze prijs zie ik er niet in. Ik vind deze prijs al hoog voor elke BX die je al als youngtimer kan betitelen. Dat is mijn bescheiden mening en daarom mijn reactie.
Verder no hard feelings
Is ook.
De 16v’s van koos doen het ook heel aardig geloof ik












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hilko16TZI schreef:Het hoeven echt niet de uitzonderlijke modellen te zijn. Goede staat is heel belangrijk, niet het aantal geproduceerde auto’s. En je moet een taxateur hebben die weet waar ie naar staat te kijken…
Volgens mij een zeldzaam model sneller hoger ingeschat.
Hoe kan het anders dat oude klassiekers waar er nog maar een handje vol van zijn zo hoog getaxeerd worden? Dat heeft mede te maken met de zeldzaamheid lijkt me.
Ik vind het ook niet meer dan logisch dat een Sport/16v voor meer wordt getaxeerd, deze modellen zijn ooit nieuw ook voor veel meer verkocht.
Van Sports en 16v’s heb ik vaker een hoge taxatiewaarde gehoord dan van een BX 14.

























Totaal aantal Berichten: 6203
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Dat is natuurlijk zo, maar het blijkt dus dat het wel degelijk kán. Zelfs een eenvoudige uitvoering kan een behoorlijke taxwaarde krijgen.
Hoe langer een model uit productie is, hoe meer geldt dat de staat doorslaggevend is voor de taxwaarde, niet of nauwelijks de uitvoering.
Maar goed, genoeg off-topic…
http://link.marktplaats.nl/242264690
Hier is volgens mij nogal eens over gesproken, over de kleur dan.
Dit is niet duur..
http://www.leboncoin.fr/vi/45331604.htm?ca=7_s ‘93 Ourane Turbo Diesel met airco! En hij ziet er nog strak uit ook

























Totaal aantal Berichten: 6203
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Bart1989 schreef:Dit is niet duur..
http://www.leboncoin.fr/vi/45331604.htm?ca=7_s ‘93 Ourane Turbo Diesel met airco! En hij ziet er nog strak uit ook
Blijft mooi, zo’n Ourane. Maar deze lijkt me toch niet best. Is de prijs dan weer wel naar. Benieuwd wat eraan mankeert…






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
robinrossie schreef:http://link.marktplaats.nl/242264690
Hier is volgens mij nogal eens over gesproken, over de kleur dan.
Geel! Mooi hoor!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Een BX 16 TRS Type 1.
En een wel erg luxe BX Progres….
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hilko16TZI schreef:
Er zijn BX-en met een getaxeerde waarde van meer dan €4500,=
Het hele idee van een klassieker (ja waterman, wij van de BX-en vinden dat!) is uiteindelijk ook dat de auto in kwestie enige (vorm van) waarde met zich meebrengt, anders hoef je er niet in te investeren.
Investeren in een auto… en ook nog in een BX… Doorgaans zijn het slechts fijne kilometers die je voor je investering terug krijgt. En voor deze liefhebber is dat ook genoeg.
En dit is niet enkel bij BX-en het geval, maar ook bij “echte” klassiekers, dus modellen die b.v. ook door watermannen (ja, ik ben er ook een ) als dusdanig worden gezien.
Overigens vind ik persoonlijk dat een getaxeerde waarde absoluut niet gelijk hoeft te zijn aan de marktwaarde, waar je dus bij verkoop wel mee te maken hebt.

























Totaal aantal Berichten: 6203
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
patje74 schreef:Hilko16TZI schreef:
Er zijn BX-en met een getaxeerde waarde van meer dan €4500,=
Het hele idee van een klassieker (ja waterman, wij van de BX-en vinden dat!) is uiteindelijk ook dat de auto in kwestie enige (vorm van) waarde met zich meebrengt, anders hoef je er niet in te investeren.
Investeren in een auto… en ook nog in een BX… Doorgaans zijn het slechts fijne kilometers die je voor je investering terug krijgt. En voor deze liefhebber is dat ook genoeg.
En dit is niet enkel bij BX-en het geval, maar ook bij “echte” klassiekers, dus modellen die b.v. ook door watermannen (ja, ik ben er ook een) als dusdanig worden gezien.
Overigens vind ik persoonlijk dat een getaxeerde waarde absoluut niet gelijk hoeft te zijn aan de marktwaarde, waar je dus bij verkoop wel mee te maken hebt.
Van taxwaarde naar verkoopprijs is een gevoel. Maar een auto (ongeacht welke) met een getaxeerde waarde van zeg 4000 Euro zul je niet voor minder dan de helft van die waarde gaan aanbieden. M.i. heb je het dan over de liefhebbersprijs en wil je dat de auto ook weer in goede handen terechtkomt. Zodoende (is de cirkel weer rond) kan ik me voorstellen dat de GTi (waar deze discussie over begon) aangeboden wordt voor 2250,-