patje74 schreef:knäckor schreef:Volgens mij is dit een topic over dat de BX een fijne auto is, ik geloof ook niet dat het gewenst zou zijn als bx-rijders xmmen of smmen zouden afkraken in xm- of sm-topics!
Gelukkig weet iedereen dat, en is daar tot op heden geen sprake van.
Zo bedoelde ik het niet, een bx is een fijne auto, waar ik 2 jaar met plezier in gereden heb. Maar dat zegt niet dat er geen fijnere auto’s bestaan.
ik rijd al ruim 8 jaar in een bx…dagelijks maar er komt echt niets anders
de citroen-liefhebber
Ik rij sinds 17 jaar in een BX. Vorig jaar is daar de CX bijgekomen. (voor mooi weer ritjes) Daar kan Bixje echt niet aan tippen. Het blijft echter in vergelijking met de doorsnee eenheidsworst een heerlijke auto.
vooral als het onderstel in orde is(veerbollen, draagarmen etc) ligt een bx 14 al een mes op de weg.
de citroen-liefhebber
Rij al 15 jaar BX en zolang ze er nog zijn blijf ik ze wel rijden, ben intussen aan de derde bezig waarvan ik het langst in de 14E heb gereden, zo lang ze er zijn zal ik ze wel blijven rijden vind het nog steeds een fantastische auto.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Ik vind m,n bx fijner rijden dan de meeste auto,s die ik gereden heb, en dat zijn er nogal wat. (Proefrijden tijdens werk ed.) Maar voor mij persoonlijk gaat er niets boven m,n gsa Die veert toch beter zonder log te zijn zoals m,n cx…...
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Een BX rijd echt wel fijn!
Natuurlijk moet je het niet me auto’s van nu vergelijken maar voor
zijn tijd in zijn klasse was het het fijnste.
Ik denk dat we het zo moeten zeggen.
Tuurlijk kon je ook een tijd een XM nieuw kopen ipv een BX, dan is een XM natuurlijk beter, maar ook duurder.
Nu ook, veel duurder in onderhoud, houderschapsbelasting, verzekering…
Maar rijd een 1e type fijner dan één van de laatsen?
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94