3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Gedachtenspinsel: 2.1 TD12 motor in een CX?
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 juli 2005 08:45 PM
  [ # 31 ]

Is toch wel heel netjes ja. Geen 16V prestaties, maar wel zo’n beetje BX Gti prestaties, wat toch wel leuk is.

En ik wil de Gti op zich nog steeds wel inruilen voor een Jumpy, liefst eentje met lange wielbasis, motor maakt me niet uit, maar ik heb op het moment gewoon geen tijd om er achterna te zitten. Zou ik eigenlijk wel moeten doen nu denk ik, want ik geloof dat deze maand de eerste houderschapsbelastingen nieuwe tarief bij iedereen in de bus vallen, dus het zou best wel eens kunnen dat dat gunstig is voor de prijs van de busjes. Dit TD12 idee was eigenlijk geboren toen ik weer eens aan het rijden was in de Gti (de T2 was even weg vanwege het LHM lek), en mij realiseerde hoe subliem comfortabel die is. Alleen is lange stukken rijden niet grappig als je bij de pomp komt, en als ik eerlijk ben zijn de stoelen in de T2 ook beter. Die in de Gti zak je heerlijk in weg, maar die in de T2 zitten langer lekker. Omdat de TD12 zo’n fijne motor is kwam dus het idee op om er zo een in te zetten… maar dat wordt dus echt geen leuke grap denk ik zo. Dat motorsteunen probleem kom je met een goedlasapparaat wel omheen in de bouw denk ik. Die 90 graden verschil in kanteling misschien ook nog, als je goed de oliekanalen enz. bestudeert (alleen kan het natuurlijk best dat je dan ineens niet meer zo’n betrouwbare motor hebt). Alleen waar je die turbo moet laten… heel misschien dat je een stuk uit die dwarsbalk kan halen en dan de rest ernstig verstevigen, maar die balk is een nogal belangrijk stukje auto, dus daar zou ik niet graag aan beginnen. Daarbij komt dat het reservewiel dan mogelijk niet meer past en dat het uitlaatkanaal aan die kan zoveel warmte afgeeft dat het wiel daar dan waarschijnlijk toch niet meer kan liggen, dan zou ie in de achterbak moeten wonen en dan kan je weer net zo goed een gastank hebben. Ik moet zeggen dat het concept van een belastingvrije CX TD12 mij nog steeds aanstaat, maar zoals gebruikelijk staan de praktische beperkingen weer in de weg…. zucht…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook