Waar komt het water vandaan wat onder mijn vloermat ligt?
Het onderste isolatie is ermee doorzeeft ! wat is dat trouwens voor een soort isolatie, zit aan de bodem geplakt, en kan ik dit vervangen door een goed of zelfs beter alternatief.
Heb er nu wat kranten opgelegd.
Guy
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
waarschijnlijk via dakrubber. die lekt dan door naar beneden rond knie hoogte an 1 van de twee kanten. Als je er nit inzit, of ze lekt rechts dan zie je het niet maar wordt het toch nat… en blijft het nat idd!
wel even uitzoeken, zonde van de dame
succes
.komma





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Lekkage van de kachelradiateur? Gat in bodem?





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kachelradiateur zit in de motorruimte.
Lekkage via vloer kan wel.
Citroen!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
DriverD schreef:Kachelradiateur zit in de motorruimte.
Dat weet ik natuurlijk, maar ik had begrepen dat het dan naar “binnen” kan lekken richting de bestuurder… Misschien heb ik het verkeerd.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ik zou niet weten hoe?
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43365
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DriverD schreef:Ik zou niet weten hoe?
Het verhaal klopt wel: als de kachelradiateur lek is, loopt het koelwater via de verwarmings-unit de wagen in. Het water loopt namelijk langs de klep die normaal de warme voetjes verzorgd
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
dat zorgt dan toch voornameijk voor vreemde koelwater geuren in de auto..
.komma
het is alleen de bestuurders kant, en alleen het voet gedeelten, dus dat issolatie wat op de bodem is geplakt was doorzeeft, nu weet ik toevallig dat die van mijn vader het ook had ..
de bovenste losse isolatiemat was droog op de onderkant na dan !
dus zou dan toch geen radiator kunnen zijn ?, want dan zou de bovenste mat toch ook nat moeten zijn ?
En koelwater is het niet gelukkig
Ik zou de onderste isolatielaag wel verwijderen, wat is hiervoor als alternatief straks, is een soort hard goedje ..
Guy
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Met een verfafbrander isolatiemat verwarmen en dan met een plamuurmes lossteken.
Citroen!
DriverD schreef:Met een verfafbrander isolatiemat verwarmen en dan met een plamuurmes lossteken.
Bedankt, wat kan ik als vervangend materiaal gebruiken?
Ben benieuwd wat ik daaronder zie .. heb het nu vol met kranten om te kijken waar het allemaal nat word
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD


























Totaal aantal Berichten: 7600
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij zit het vocht alleen rechts - ‘t hoeft dus zeker niet de kachel te zijn. Bij mij is het voorruitrubber de schuldige. Sinds een of andere malloot bedacht dat daar kit in moest - grrr. Sinds tijden daarom een stuk ducktape op de rechter raamstijl . De kit onder de ruit (en daar hoort die wel) kan ook schuldig zijn, vooral als ie er niet meer zit.
Lupolo,
Het materiaal welk op de bodem is geplakt is een soort anti-dreunplaat.
Als je die eraf haalt kun je tevens de dubbele plaat behandelen die daaronder zit. Vocht tussen die dubbele plaat is op de langere termijn funest.
Gr. Martin
Re: Onder de vloermat nat (bestuurders kant)
AH1828 schreef:lupolo schreef:Waar komt het water vandaan wat onder mijn vloermat ligt?
Het onderste isolatie is ermee doorzeeft ! wat is dat trouwens voor een soort isolatie, zit aan de bodem geplakt, en kan ik dit vervangen door een goed of zelfs beter alternatief.
Heb er nu wat kranten opgelegd.
Guy
Angstzweet van jou als je weer zo’n Z4 ziet?
Haha ... was dat maar zo
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Martin schreef:Lupolo,
Het materiaal welk op de bodem is geplakt is een soort anti-dreunplaat.
Als je die eraf haalt kun je tevens de dubbele plaat behandelen die daaronder zit. Vocht tussen die dubbele plaat is op de langere termijn funest.Gr. Martin
Hallo Martin dubbele plaat ?, moet hierin dat een gat worden geboord in het chassis? en worden volgespoten? ..
Ik begrijp niet goed wat dubbel is, of je bedoel je tussen de dreunplaat en het chassis in? en deze voordat ik de nieuwe dreunplaat bevestig het chassis aan de binnenkant teer ?!
Guy
ps. ik vermoed dat de dreunplaat een soort van Bitumen is ( )
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD






























Totaal aantal Berichten: 11821
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Bitumen is voor antidreun heel gangbaar ja. In ieder geval werkt het.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!