Totaal aantal Berichten: 9071
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Staat best goed hoor, die velgen!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
japv schreef:Eigenlijk zou je om de zoveel tijd zoiets standaard moeten doen, even twee keer op en neer gaan.
Hoeveel is zoveel?
Ziet er wel netjes uit die velgen. Deze waren van Poekoek toch?
Ik weet zeker dat die velgen mooier staan onder de mijne
Geintje moet kunnen, prachtig gedaan die velgen !!!
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Jep waren mijn velgen maar ik vond ze irritant te trillen vanaf 120-130 pu, waarschijnlijk door een knikje in 1 velg. Daarbij vind ik het zoals ik het nu zie bij mijn auto niet erg dat de velgen iets lichter worden.
Het staat trouwens wel goed bij een witte BX, Michiel!
Staat goed!
En daar zitten dus ook mijn oude banden onder?
Welke heb je voor zitten?
(en welke dus achter )
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Haha ja die zijn wel meegegaan met Michel.
BasisBIX schreef:Staat goed!
En daar zitten dus ook mijn oude banden onder?Welke heb je voor zitten?
(en welke dus achter)
Voor zitten de betere banden achter de mindere band (auto nu niet in de buurt dus kan niet ff de merken bekijken). Eentje moest per direct vervangen worden, zitten nu achter dus twee verschillnde maar ongeveer gelijke profielen onder iig wat betreft profiel diepte. Ik sta al op de lijst voor als ze twee goede tweedehandsjes hebben liggen.

Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Die foto waar de auto in de rijstand staat, ben je daar net uitgestapt? Ik heb het idee dat hij wel wat te hoog staat. Mijn BX doet dat ook als ik uitstap, maar zakt vrij snel terug naar de normale rijstand. Of blijft hij altijd op dit niveau staan?
Vermond schreef:Die foto waar de auto in de rijstand staat, ben je daar net uitgestapt? Ik heb het idee dat hij wel wat te hoog staat. Mijn BX doet dat ook als ik uitstap, maar zakt vrij snel terug naar de normale rijstand. Of blijft hij altijd op dit niveau staan?
Dit is voor mijn bx idd de normale rij-hoogte, ik was net uitgestapt. Inzakken aan de voorkant is zowiezo een unicum, als ze week heeft stilgestaan .

Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
En als je daarna een klein zetje geeft op de voorkant, zakt hij dan gelijk een stuk naar beneden?
Vermond schreef:En als je daarna een klein zetje geeft op de voorkant, zakt hij dan gelijk een stuk naar beneden?
soms wel soms niet, meestal wel wanneer de auto een tijd (meerdere dagen 3-4+) heeft stilgestaan. bij het omlaag zetten duurt het ook vaak even voordat de voorkant zakt (de achterkant is dan meestal al laag) en zakt dan ineest best flink snel. Soms is dan ook wat licht/dof gekraak te horen.
michelpas schreef:Eentje moest per direct vervangen worden…
Waarom dan?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
mooie set velgen met banden kopen????
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Gepoetst
Zoals beloofd is de auto nu een keertje gepoetst.
Ze glimt best mooi, is waarschijnlijk in jaren niet gedaan. Als ik naar de lak kijk zie ik nog een soort van lichtgrijs filmpje erop liggen waar het wit doorheen schijnt. Bijna soort van strepen en toevallig ook in de ronddraaiende beweging van het poetsen (met de hand gedaan). Vraag me nu alleen af of ik het ‘grijze film’ er nu helemaal af moet proberen te poetsen of dat de lak daar eigenlijk licht beschadigd is en dat de onderste laag duidelijker wordt (fixeer laag gedeeltelijk weeggeschuurd).
Foto’s
bovenaanzicht
bovenaanzicht (lager)
voor/zijaanzicht rv
voor/zijaanzicht lv
O ja en het ‘bokken’ kwam ik laatst ook ineens achter waarom dat was. Mijn lieftallige vriendin die ik ook (af en toe bij uitzondering) weleens in mijn auto laat rijden blijkt de auto te starten met de rem ingedrukt . Heb d’r toch maar even uitgelegd dat als je een auto start (of iig een bx) je alleen de koppeling moet indrukken…