2 van de 2
 < Vorige 1 2

schoonmaken bouten apparaat
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1533

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 07 april 2009 04:46 PM
  [ # 16 ]

Ik heb met het demonteren van de trax (het monteren laat nog steeds op zich wachten…. Surprisedops: ) Alle boutjes die nog goed waren, en zeker die voorzien zijn van een puntig einde en/of het >> teken, in een zelfgebouwde straalcabine (gamma-stuff) gestraald en dan langs een roterende staalborstel gehaald. Het ziet er daarna uit als nieuw! En dan met zo’n glanzende RVS-look Shocked . Wel meteen in de olie.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  

FerryV
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168

- ID/DS DSuper
Gepost: 07 april 2009 10:50 PM
  [ # 17 ]

Alle boutjes die nog goed waren, en zeker die voorzien zijn van een puntig einde en/of het >> teken, in een zelfgebouwde straalcabine (gamma-stuff) gestraald en dan langs een roterende staalborstel gehaald. Het ziet er daarna uit als nieuw! En dan met zo’n glanzende RVS-look

Die boutjes zou ik dan wel even opnieuw laten galvaniseren!

Het weinige zink dat er na al die jaren nog opzat, is er nu waarschijnlijk ook wel af. Dus die gaan heel snel roesten als ze weer in de TA zitten.
Eventjes een bedrijfje zoeken bij je in de buurt, en kijken of ze het even in een mandje willen laten meelopen met een andere klus, in ruil voor een kratje bier voor de vrijdagmiddag…

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 18 augustus 2011 08:04 PM
  [ # 18 ]

Ik heb nog een oude frituurpan staan en we hebben ook een schuurmachine waar met klitteband van die schuurpads opgezet kunnen worden.
Als ik voorgaande discussie lees, kan ik best wat klevende klitteband aan de frituurpan wand bevestigen en deze dan een poosje aan zetten ?
Vraag is dan alleen, hoe lang en moet ik het geheel tevens even verwarmen tijdens de schuur (ultrasoon) sessie ?
Het betreft zo’n stalen pan waar alle elementen losgehaald kunnen worden. Als ik de schuurmachine aan de buitenwand bevestig, zal alles waarschijnlijk behoorlijk gaat vibreren ben ik bang.

Alvast bedankt,

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 556

Gepost: 19 augustus 2011 01:08 AM
  [ # 19 ]

nee ultra soon bad is echt ies anders dan een schuurmachine aan een frituurpan vast binden hoor!!!!

zie http://www.ultrasoonreiniger.com/generalsonic-gs13-p-35.html

deze werkt fantastisch…

gr Mark

Profiel  

jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1000

Gepost: 19 augustus 2011 09:40 AM
  [ # 20 ]

Schoonmaken bouten: zoutzuur.  In een pannetje warm maken, alle bouten erin.  Het stinkt verschrikkelijk, maar het resultaat is fenomenaal.

Dan onmiddellijk naar de zinkboer. 

Het geeft een kick !  (op de foto GS spulletjes)

Afbeelding Bijlagen
k54.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 19 augustus 2011 12:31 PM
  [ # 21 ]
mark sm schreef:

nee ultra soon bad is echt ies anders dan een schuurmachine aan een frituurpan vast binden hoor!!!!

zie http://www.ultrasoonreiniger.com/generalsonic-gs13-p-35.html

deze werkt fantastisch…

Ziet er leuk uit, verwacht voor 700 euro ook wel een goed resultaat.
Ik was meer op zoek naar voorbeelden van een oude friteuse en iets wat trilling veroorzaakt in de juiste frequentie (bijv. een schuurmachine) om te kijken of zoiets mogelijk is zonder veel moeite.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 188

Gepost: 19 augustus 2011 02:08 PM
  [ # 22 ]

Nouja, ik kan me voorstellen dat je met een frituurpan en een schuurmachine een heel eind komt. Wel oppassen met petroleum en wasbenzine in een frituurpan, dat spul brandt over het algemeen wat beter dan frituutvet en door de trillingen van je schuurmachine heb je wellicht meer kans op dampvorming. Buiten doen dus!

Wat betreft de werking van zo’n apparaat: een normale schuurmachine haalt ultrasoon niet maar zorgt wel voor veel beweging in je oplossing met bouten en schudt je bouten tegenelkaar aan… een soort verticale wasmachine dus.

Wat wél kan werken is een mistmaker, die gebruiken ze in terraria ed om mist te maken. Op internet kun je voor 30 euro zo’n apparaatje kopen en ze maken mist door ultrasoon én moeten onder water geplaatst worden. Of het ook werkt in wasbenzine met hoge temperatuur weet ik niet maar misschien ben jij wel de eerste die een trend zet! nadeel is wel dat dit ding bedoeld is om damp te maken en dat je dus bewust explosieve dampen aan het maken bent…neem de juiste veiligheidsmaatregelen als je hieraan begint, ik neem hier geen verantwoordelijkheid voor.

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3198

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 19 augustus 2011 05:51 PM
  [ # 23 ]

http://www1.conrad.nl

bestelnummer : 860394 - 89

Voor die prijs kan je geen frituurpan vinden ,

en daarbij moet je dan nog een schuurmachientje slopen stupid

Walter