
















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
gister viel plotseling een aantal maal de motor uit. Ook op de snelweg. Vervolgens startte de auto meteen. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Zelf dacht ik aan het wegvallen van de spanning, of vuil in de tank.
id19 ‘61












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Contactslot? Als de accu afgekoppeld wordt loopt ze gewoon door op de dynamo.
hoewel.. gelijkstroom dyanmo… die niet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Pruttelend uitvallen, of echt van het ene op het andere moment?
Bij pruttelen zou ik aan een benzinetoevoerprobleem denken. Bij opeens zonder voorwaarschuwing idd aan een elektrisch probleem.
Als de benzinetoevoer in één keer stopt, dan krijg je hem waarschijnlijk ook niet weer direct aan, daarvoor zal de verstopping dan te ernstig zijn.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
bogaard77 schreef:Contactslot? Als de accu afgekoppeld wordt loopt ze gewoon door op de dynamo.
hoewel.. gelijkstroom dyanmo… die niet.
Die juist wel, volgens mij, een wisselstroomdynamo niet.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
ja t’is een beetje pruttelen lijkt het. Als ik de koppeling intrap en met het gas speel dan duurt het een paar tellen voor ze er helemaal mee stopt. Als ik dan weer start, slaat de motor direct aan, om vervolgens een aantal kilometers probleemloos te rijden.
Als ik de koppeling niet intrap op bijvoorbeeld de snelweg en het gas niet terugneem dan begint de wagen extreem te horten en te stoten om vervolgens weer even probleemloos te rijden.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
AZ schreef:ja t’is een beetje pruttelen lijkt het. Als ik de koppeling intrap en met het gas speel dan duurt het een paar tellen voor ze er helemaal mee stopt. Als ik dan weer start, slaat de motor direct aan, om vervolgens een aantal kilometers probleemloos te rijden.
Als ik de koppeling niet intrap op bijvoorbeeld de snelweg en het gas niet terugneem dan begint de wagen extreem te horten en te stoten om vervolgens weer even probleemloos te rijden.
Klinkt mij als troep in de benzine. Kleine deeltje’s die wat verstoppen, en door door te rijden trek je het er door heen.
Trap je echter de koppeling in, dan slaat de motor af door benzinegebrek. Trap je de koppeling niet in, dan blijft de motor draaien ook zonder benzine. Even later komt de benzine weer door en is het weer OK?
Is de benzine bijna op?
Volg je hart, gebruik je hoofd.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
nee de tank zat helemaal vol. Maar ik zal is controleren of de carburateur vervuild is.
Misschien vacuum in je tank?
Na een x aantal kilometers trekt je tank vacuum omdat de onluchting niet werkt. Een tijdje wachten en het probleem is weer weg.
Weer gaan rijden en alles begint van voor af aan.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
camemBert schreef:bogaard77 schreef:Contactslot? Als de accu afgekoppeld wordt loopt ze gewoon door op de dynamo.
hoewel.. gelijkstroom dyanmo… die niet.
Die juist wel, volgens mij, een wisselstroomdynamo niet.
nee de wissel zeker wel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
de avatar maar weer even ‘en panne’ gezet
KLinkt als benz filter verstopt. Hetzij het ringenfilter onder in de tank of anders een evt extra filtertje voor de carburateur. If so, dan hopelijk het laatste, gewoon vervangen (en eentje extra op reserve in je dashboardkastje).
Anders tank aftappen middels aftapplug, komt tankfilter vanzelf mee. Filter demonteren en reinigen. Monteren en de “pauzepeuk” pas roken als alles weer in elkaar zit en de (zeker en vast) gemorste benzine opgeruimd of verdampt is
succes

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Inderdaad, zoals een oud spreekwoord al zegt:
Wie zijn kind benzine voert, moet niet roken als het boert…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Ja, of deze oude Chinese wijsheid:
“geeft men benzine aan het kind,
rook dan voor, niet na de wind”
Sorry mods, nu weer on-topic…..

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik heb de auto van het weekend even aan een vluchtige inspectie onderworpen. De carburateur was brandschoon en ze reedt ook weer prima. Wat betreft de ontluchting; Als ik met de mond lucht in de tank blaas, dan loopt de druk in de tank wel aardig op. Via de ontluchtingsnippel stroomt de lucht vervolgens tergend langzaam weg. Maar zo snel zal het benzinepeil ook niet zakken lijkt me.
Als je geen benzine mist, dan vonk!
ik verdenk een draadje bij de ontsteking. kijk morgen ook nog even naar de stekkertjes, wellicht is er eentje aan het los raken/ overlijden.
.komma