2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Mijn 1e BX
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 09 april 2009 01:49 AM
  [ # 16 ]

Trappen motor? Stappenmotor bedoel je denk ik?

Ik had hetzelfde met mijn BX, daar bleef het gas zelfs af en toe hangen, maar dat kwam door een brakke gaskabel.. Die was toen vervangen, en het ging weer zalig!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 09 april 2009 01:53 AM
  [ # 17 ]

Dat interieur zou ik gewoon meenemen voor die 6 tientjes, dat zit wel zo ongelooflijk veel beter buiten het feit dat het mooier is.
Overzetten is echt een fluitje van een cent, de stoelen zitten met 5 bouten per stuk vast (meestal torx maar imbus kan ook) en de achterbankzitting zit met 3 moeren vast en de rugleuning met 4 bouten. Allemaal goed bereikbaar en binnen een half uur is het gepiept. De deurpanelen zijn iets meer werk, vooral omdat je voorzichtig moet zijn dat de plastic pennen niet breken, maar daar kun je altijd mee wachten natuurlijk.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 09 april 2009 01:59 AM
  [ # 18 ]

Oh ja, en ik vergeet de wangen van de achterbank, die zitten met een moertje vast, boven bij de gordels waar ze naar binnen toe naar de rol verdwijnen kun je het randje naar boven wippen waar ze doorheen gaan, vervolgens kun je de kofferbakbeplating iets naar binnen trekken en kun je met een sleuteltje 10 dat moertje een paar slagen losdraaien, vervolgens schuif je de wangen naar boven en trek je ze naar voren.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
deBoesselaere
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 30-03-2009

Gepost: 09 april 2009 02:41 AM
  [ # 19 ]

Bedankt! Dat is een duidelijke beschrijving, moet ik het wel mee redden denk ik, dat klinkt inderdaad niet moeilijk.

En ehm, ik bedoelde inderdaad de Stappenmotor. Maar het zou dus de gaskabel kunnen zijn, eens kijken of die stroef terug gaat.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11867
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 09 april 2009 12:51 PM
  [ # 20 ]

De deurpanelen zijn ook een makkie, maar voor de zekerheid heeft Roel Tiemersma een goede beschrijving met foto’s op zijn site:

  Van Klikkestein

Derk[/url]

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook