Schokkende aanhanger…
SimonM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 20-06-2005

Gepost: 20 juni 2005 05:43 PM

Hallo,
Vorige week heb ik een tweedehands vouwwagentje op de kop getikt. Het ding is voor zien van een oplooprem. Als ik het ding aan de trekhaak hang en er mee ga rijden merk ik dat ik (met name als ik de koppeling gebruik) nogal schokkerig in m’n stoel zit (alsof die inhoudt). Ik heb zelf geen ervaring met het rijden met een aanhanger, maar vraag me af of dit wel helemaal normaal is. Ik had me een soepeler rijgedrag voorgesteld. Komt dit door de vering? Heeft iemand ervaring met het rijden met aanhangers en aangeven hoe “soepel” een rit ermee moet verlopen?

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 20 juni 2005 08:15 PM
  [ # 1 ]

Hangt een beetje af van de aanhanger en hoe [zwaar] ie beladen is. Het rijgedrag kan varieren tussen stuiterbal en redelijk soepel.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 20 juni 2005 09:52 PM
  [ # 2 ]

Heb er zelfs een caravan achter en je merkt het wat op slech wegdek maar echt schokkering, nee. Laat anders de remmerij goed nakijken en of de kogel wel stevig door de koppeling wordt vastgegrepen. Heb een aanghanger gehad die ook erg schokte, was de kom van de koppeling te ruim voor de kogel. Nieuwe koppeling en weer als een zonnetje Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Ralph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 135