




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Voor dat bedrag kan je ze zelf reviseren!
Citroen!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
De ervaringen van jantje1948 met revisiecilinders zijn niet denderend. Heeft iemand ze zelf gereviseerd? Beviel het resultaat?
Volg je hart, gebruik je hoofd.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Meestal is een goede reinigingsbeurt en een setje nieuwe rubbers voldoende. Setje rubbers heb je voor rond de 17 euro.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
GW-tje schreef:Meestal is een goede reinigingsbeurt en een setje nieuwe rubbers voldoende. Setje rubbers heb je voor rond de 17 euro.
Dat is zo’n revisiesetje van Chyparse neem ik aan?
Volg je hart, gebruik je hoofd.





























Totaal aantal Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De laatste gereviseerde die ik had heb ik uit elkaar gehaald. Op de pistons was goed te zien dat ze ooit zwaar door roest aangetast waren geweest. Ik ben bang dat er nogal wat gereviseerd wordt dat eigenlijk weggegooid had moeten worden.
Andre Pol levert alleen origineel Citroen. Zijn dan wel €20 duurder (ik dacht € 65) dan een gereviseerde van chyparse.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gezien het prijsverschil, ga ik eerst zelf maar eens reviseren. Mocht dat geen succes worden, dan kan ik altijd nog voor een nieuwe gaan.
Volg je hart, gebruik je hoofd.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
DriverD schreef:Zie deze link
Dank je. Deze had ik al gevonden. Dankzij deze instructies durf ik het zelf wel aan.
Volg je hart, gebruik je hoofd.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
jantje1948 schreef:Ik ben bang dat er nogal wat gereviseerd wordt dat eigenlijk weggegooid had moeten worden.
Daarentegen ben ik bang dat er een hoop wordt vervangen/weggegooid wat nog prima te reviseren is…......
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Brian,
Monteer je wel even nieuwe schoenen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
bogaard77 schreef:Brian,
Monteer je wel even nieuwe schoenen?
Onder het motto: het ligt nu toch open?
Of is het echt nodig?
Volg je hart, gebruik je hoofd.





























Totaal aantal Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
GW-tje schreef:jantje1948 schreef:Ik ben bang dat er nogal wat gereviseerd wordt dat eigenlijk weggegooid had moeten worden.
Daarentegen ben ik bang dat er een hoop wordt vervangen/weggegooid wat nog prima te reviseren is…......
Ook waar!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Let er in ieder geval wel op Brain dat de cilinderwand nog de moeite waard is.Anders zijn de keerringetjes binnen de kortste tijd weer aan de beurt.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
f.rockefeller schreef:Let er in ieder geval wel op Brain dat de cilinderwand nog de moeite waard is.Anders zijn de keerringetjes binnen de kortste tijd weer aan de beurt.
Zal ik doen. En dan bedoel je mooi glad, neem ik aan. Geen roest,of andere oneffenheden.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Juist ja, en zijn de pistons dan ook nog goed, kan het haast geen problemen opleveren, gewoon een dankbaar klusje.