




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Lange remschoenen aan de voorkant van de remplaat, de korte aan de achtekant.
Citroen!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Idd goed rijdend en remmend weggezet, dus die schoenen zitten wel goed.
Bollen bleek nog maar 20bar in te zitten, i.p.v. 38 (gelaste bollen) dus nu verse deelbare er aan geschroefd.
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
en en en? en ?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
bogaard77 schreef:en en en? en ?
Je bent me net voor. Ik wilde juist een verslagje typen:
Oh wat zweeft dat toch weer lekker met verse bollen achter.
Vijf minuten met een grote grijns rondgereden en geremd. Alles ging goed, bij het remmen bleef ze mooi recht, geen gepiep, noppes.
Maar toen begon het weer. Weer precies hetzelfde, linksachter zakt in en vervolgens blokkeert links achter. Tijdens de weg naar huis leek het ook steeds erger te worden. Op het laatst kan je de rem nauwelijks meer aanraken, of de boel blokkeert.
Het lijkt dus wel alsof iets warm wordt, of dat ergens iets op lekt. Het voel me wel op dat na het uitzetten, ik direct gesis achter hoorde en ze meteen begon in te zakken. Misschien deed ze dit altijd al, en merk ik het nu doordat ik er op let.
Ik begin nu toch wel een beetje moedeloos te worden.
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wordt nu wel een raar verhaal. Trommel rechts open gehad? Niet vet daar?
Geen lucht in de voorremmen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Trommel rechts open, geen bijzonderheden. ontlucht.
Trommel links krijg ik nog steeds niet open, wel opnieuw gesteld en ontlucht.
veerbollen links en rechts achter vervangen.
Voor heb ik nog niets gedaan.
Geen LHM lekkage, niveau stond nog keurig op max. (in de hoogste stand)
Ontluchten voor is iets meer werk dan achter toch? Hoe zou hier lucht in kunnen komen? ploffen remaccu? Maar dan zou ik continu een remprobleem hebben.
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
koude remmen remmen anders dan warme. Als je voorremmen opwarmen en dan minder gaan doen ga je harder trappen en gaat altijd eerst een rem blokkeren achter.
vaak lekt de radiatorkraan op het rechter voor blok.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
bogaard77 schreef:koude remmen remmen anders dan warme. Als je voorremmen opwarmen en dan minder gaan doen ga je harder trappen en gaat altijd eerst een rem blokkeren achter.
Dus…......?
bogaard77 schreef:vaak lekt de radiatorkraan op het rechter voor blok.
Dus…. lekkage radiatorkraan checken.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
remmen
Brian,
Het wil er bij mij niet in dat jij je linkerachterremtrommel niet los kan krijgen.
Wat je niet beschreven hebt: zit je linker trommel vast met 2 borgboutjes of met 1 borgboutje en een las (als definitieve borg…) op de plaats van de andere? Dit heb ik wel eens meegemaakt, de oplossing is dan simpel.
En anders, echt met een vuistje (kleine moker), een hamer is beslist onvoldoende, een flinke mep op de rand.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Re: remmen
repelsteeltje schreef:Brian,
Het wil er bij mij niet in dat jij je linkerachterremtrommel niet los kan krijgen.
Wat je niet beschreven hebt: zit je linker trommel vast met 2 borgboutjes of met 1 borgboutje en een las (als definitieve borg…) op de plaats van de andere? Dit heb ik wel eens meegemaakt, de oplossing is dan simpel.
En anders, echt met een vuistje (kleine moker), een hamer is beslist onvoldoende, een flinke mep op de rand.
2 boutjes, geen las.
Ik durf niet te hard te slaan ops: , ik laat liever de kruipolie zijn werk doen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.





























Totaal aantal Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nogmaals: ik heb hetzelfde gehad, ook linksachter, en dat werd veroorzaakt door lekkage linksachter. De olie, samen met asbeststof zorgde ervoor dat de betreffende rem erg snel blokkeerde!
Demonteer dus maar snel die trommel voordat je conclusies trekt!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
En onder de radiatorkraan een rubberen slang monteren die eventueel lekwater onder het niveau van de remklauwen afvoert. Bij mij is door KVS-lekkage de remzuiger rechtsvoor verwoest. Citrotech kon er nog iets moois van maken….......
Voorkomen is beter…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
jantje1948 schreef:Nogmaals: ik heb hetzelfde gehad, ook linksachter, en dat werd veroorzaakt door lekkage linksachter. De olie, samen met asbeststof zorgde ervoor dat de betreffende rem erg snel blokkeerde!
Demonteer dus maar snel die trommel voordat je conclusies trekt!
Ik weet het! Echt niet dat ik eigenwijs ben en jouw advies negeer, maar ik krijg de trommel (nog) niet open.
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
GW-tje schreef:En onder de radiatorkraan een rubberen slang monteren die eventueel lekwater onder het niveau van de remklauwen afvoert. Bij mij is door KVS-lekkage de remzuiger rechtsvoor verwoest. Citrotech kon er nog iets moois van maken….......
Voorkomen is beter…....
Ik zal daar iig op lekkage gaan controleren, en die slang kan ik natuurlijk sowieso mnteren.
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Brian schreef:bogaard77 schreef:koude remmen remmen anders dan warme. Als je voorremmen opwarmen en dan minder gaan doen ga je harder trappen en gaat altijd eerst een rem blokkeren achter.
Dus…......?
.
Dus? door dat je voorremmen niet heel goed werken kan je achterrem blokkeren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>