





















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Welke maat leidingrubbertjes heb ik nodig om de cilinder weer aan te sluiten? Er bestaan volgens mij drie maten.
Volg je hart, gebruik je hoofd.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Meet de leidingdiameter en je weet de juiste maat…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
leiding is 4,5mm
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
remmen en zakken
Brian,
zo zie je maar weer de aanhouder wint, ook van een remtrommel
gewoon en nieuwe cilinder kopen, weet je het zeker veiligheid gaat boven alles. Als je remschoen nat is geweest is hij ook uitgehard ( door het LHM olie tijdens het remmen) reinigen ook met remmenreiniger heeft niet het beste resultaat. Ook nieuw gewoon doen.
Remmen reiniger is primair voor het reinigen van stalen delen dus niet van remschoenvoeringen.
gr. rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
bogaard77 schreef:leiding is 4,5mm
Het dunste rubbertje dat ik heb is 5,5 mm moet ik die hebben dan? De dealer heeft volgens mij ook geen dunnere. Of hebben onze dames maten die nu niet meer gangbaar zijn?
Volg je hart, gebruik je hoofd.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Rubbertjes gaat je bij de dealer niet lukken, vrees ik. Die moet je of bij Citroworld, Chyparse, DS-SASSEN, Franzose, Cit-parts of zo gaan bestellen.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
GW-tje schreef:Rubbertjes gaat je bij de dealer niet lukken, vrees ik. Die moet je of bij Citroworld, Chyparse, DS-SASSEN, Franzose, Cit-parts of zo gaan bestellen.
GW-tje jij bent bekend in Apeldoorn e.o. Weet jij daar een zaak die ze heeft liggen? Dan kan ik ze vanmiddag na mijn werk (in Apeldoorn) ophalen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Al gevonden, bij Minke Hilgenberg in Apeldoorn
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Alle spulletjes verzameld en het projectje kan beginnen.
De lekke cilinder heb ik uit elkaar gehaald. De binnenkant van de cilinder en beide zuigertjes zien er nog goed uit. De rubber ringetjes rondom de zuigers lijken me een beetje uitgehard. Niet meer echt flexibel en elastisch. Daar zal het probleem wel hebben gezeten. Vanavond de boel weer monteren met alle nieuwe rubbertjes!
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Alles weer gemonteerd en toen wilde ik ontluchten en kijken of de lekkage weg was. Motor gestart, remmen en toen niets. Geen bewegende zuigers en nauwelijks lucht/LHM uit het ontluchtingsnippeltje.
Wat heb ik verkeerd gedaan:
A) Auto nog op assteunen, daardoor geen druk op achterwielen.
B) zuigers te ver naar binnen gedrukt, waardoor ze de toevoer van LHM blokkeren
C) de hydrauliekaansluiting te strak of te los aangedraaid
D) anders, nl….....
Ondertussen werd het te donker om dit alles nog te controleren, morgen dus maar weer verder.
Volg je hart, gebruik je hoofd.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
In ieder geval A.
Zet de auto ff in de hoogste stand. NIET ERONDER GAAN LIGGEN. Probeer het dan nog een keer.
Citroen!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
DriverD schreef:In ieder geval A.
Zet de auto ff in de hoogste stand. NIET ERONDER GAAN LIGGEN. Probeer het dan nog een keer.
In de hoogste stand en van de steunen neem ik aan. En eronder liggen doe ik niet. Ik heb juist laatst een investering gedaan in een krik en assteunen. Toch bedankt voor de waarschuwing.
Volg je hart, gebruik je hoofd.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
In ieder geval in de hoogste stand. Steunen wel of niet eronder maakt dan niet meer uit.
Citroen!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik ben een heel eind, beide cilinders gereviseerd, oude schoenen eraf en nieuwe erop.
Nu zit de bevestigingsbout in een afstelexcentriek. Deze kan je alleen stellen met de trommel er af, itt de yin-yang dingen halverwege de schoen.
Moet ik om die onderste te stellen steeds de trommel erop. even proberen, trommel eraf, bij stellen, trommel erop etc.? Of kan ik, nu het nieuwe schoenen zijn met dus maximale voering, een basis stand nemen, zoals zo min mogelijk naar buiten?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
















Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
nee , je behoort de boel te centreren met speciaal gereedschap. als je dat niet het kom je met een passer en schuifmaat (liefst digitaal) een heel eind.
trommenbinnendiameter opmeten, liefst op een aantal punten, hij kan niet helemaal rond zijn.Houd de kleinste diameter aan.
dan de schoenen zo stellen dat ze bijna dezelfde diameter hebben waarbij de passer onmisbaar is om het middelpunt te bepalen.
succes.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive