Ach, alle Xsara’s willen op commando dwars door de bocht, alhoewel ik moet zeggen dat ik mijn HDi nog nooit uit het spoor heb gekregen. Die heeft dan ook de zwaardere VTS-ophanging..
De PhII is wat steviger afgeveerd en heeft een minder soepel meesturende achteras. Het probleem zit niet alleen in de wielen, het gele hok waarmee ik een boompje meepakte stond op 195/55R15.
Ik zou in ieder geval voor hulpveren gaan, waarbij ik uit eigen ervaring kan melden dat die van MAD erg prettig zijn. Kun je ook nog eens een sportief bochtje mee maken, dat heb ik nooit afgeleerd in ieder geval.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 1014
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Nou ben vandaag bij de dealer mijn dorpelbeschermers en knipperlichten opgehaald. Ik heb ze meteen toen ik thuis kwam erop gezet en ik moet zeggen het ziet er heel goed uit
De knipperlichten kreeg ik er heel makkelijk uit met een schroevendraaier en ik kon de bedrading zo oversteken dus dat was wel heel makkelijk! Hier een paar foto’s
Before
After
En hier een paar foto’s van mijn dorpelbeschermers:
Before
After
Ook heb ik mijn C5 tourer antenne er maar weer eens opgeschroeft het ziet er wel een heel stuk mooier uit alleen het ontvangst is jmmr genoeg een stuk minder.
Before
After
Ik had er al andere dorpelbeschermers op zitten maar hier stond helemaal niks op ofzo maar ik heb ze gewoon laten zitten want die waren een stuk groter dus is de dorpel iets beter beschermt.
artikel nr’s
Dorpel beschermers: 940079(beschermfolie) en het kost 25.83 excl btw
Zijknipperlichten: 6325G3 Deze kosten 5,06 pst excl btw
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Totaal aantal Berichten: 229
- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Kon je ze wel goed opplakken, zonder luchtbellen? Waren de oude beschermers helemaal glad? Wel geinig dat op de verpakking staat dat je “alcool” moet gebruiken, heb je de oude nog ontvet? En hop, een gratis ijskrabber!
En die raamsticker, had je die er nog afgehaald? Zo niet, dan biedt de ijskrabber uitkomst!
Mooie knipperts! Ik…ik… nee, toch maar niet. Anders gaan de Xsara’s hier helemaal op elkaar lijken…

Ja ik kon ze goed oplakken zonder luchtbellen dat was geen probleem, De oude waren niet helemaal glad maar die heb ik gewoon even open gesneden om de luchtbellen eruit te halen dat zie je nou toch niet meer. En ik heb de oude gewoon even schoongemaakt en glassex en ze plakken goed! Ik heb die raamsticker er nog niet af gehaald ik laat hem voorlopig nog even zitten ik vind hem toch best mooi en toch zonde om eraf te halen. En het is ook een beetje een klotewerk heb geen zin in haha
PH1 C5 2.0 uit 2003

Totaal aantal Berichten: 5514
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Nice!
Bij mij waren de zijknipperlichten wel moeilijk te verwijderen.
ene nog verdere plannen?
J.J waarom niet, ziet er goed uit met die nieuwere zijknipperlichten!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

Totaal aantal Berichten: 229
- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Ja, ‘t is wel een mooier gezicht dan de originele. We zien wel…
Ik ga ze even bekijken op een C5 van een collega.
Hebben jullie er nog andere lampjes in gezet, of is dat niet nodig?
Ik ben bang dat ze niet goed passen en onderweg buiten boord aan de draadjes komen te hangen,
dat had ik twee jaar geleden met een huur- Saxo op de RN.

Nee je hoeft er geen lampjes in te zetten die zitten er al in! Ik heb er bij mij gewoon een platte schroevendraaier achter gezet en ze zo naar voren getrokken en dan kun je het pinnetje aan de voorkant naar achter drukken en dan komen ze er zo uit! De kapjes zijn alleen er wel afgevallen maar dat is niet zo erg!
En ze passen wel gewoon goed want ze zijn precies hetzelfde als die originele alleen het stuk wat je ziet is anders maar de bevesteging is precies hetzelfde dus eruit vallen doen ze echt niet!
En plannen heb ik altijd ik wil er eigenlijk nog hulpveren onder hebben alleen ik heb bij de dealer prijs opgevraagd en met monteren erbij kost da gewoon rond de 270 euro!:S En dat wil ik er eigenlijk toch neit voor betalen. Ik ben eigenlijk nog opzoek naar iemand die mij (tegen betaling) kan helpen met die veren monteren!
PH1 C5 2.0 uit 2003
.
de knipperlichten zijn inderdaag exact hetzelfde van bevestiging en afmeting… ik heb er ook in de mijne zitten, houd 2 keer nieks in om ze te monteren, en de lamjes zaten er idd al in

Ik stond toen straks in de macdrive te w8e en toen hoorde ik een vreemd geluidje. Als mijn motor draait en ik laat het koppelingspedaal los dan hoor een een soort van tik Als de motor uit staat hoor ik het niet weet iemand wat dit kan zijn en of dit kwaad kan?
En weet iemand hoe hoog de bandenspanning moet zijn mijn banden zijn 195/50 R15 ik had er eerst 2.5 bar op staan en dan heb ik nou trug gebracht naar 2.3 bar dit scheelt wel in herrie geeft iets meer comfort. Maar ik weet eigenlijk niet hoe hoog het moet zijn.
PH1 C5 2.0 uit 2003
mafkeessss schreef:
En weet iemand hoe hoog de bandenspanning moet zijn mijn banden zijn 195/50 R15 ik had er eerst 2.5 bar op staan en dan heb ik nou trug gebracht naar 2.3 bar dit scheelt wel in herrie geeft iets meer comfort. Maar ik weet eigenlijk niet hoe hoog het moet zijn.
Als het goed is, is je bandenmaat 195/55R15 . Je kan je bandenspanning zelf bepalen, als je maar 2.2 bar erin hebt zitten. Ik gooi er ook altijd 2.4 á 2.5 bar in…

Totaal aantal Berichten: 5514
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
mafkeessss schreef:Ik stond toen straks in de macdrive te w8e en toen hoorde ik een vreemd geluidje. Als mijn motor draait en ik laat het koppelingspedaal los dan hoor een een soort van tik
Als de motor uit staat hoor ik het niet weet iemand wat dit kan zijn en of dit kwaad kan?
Ik mijne doet dat ook ! Zal wel géén kwaad kunnen?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

r1Ch schreef:mafkeessss schreef:
Als het goed is, is je bandenmaat 195/55R15
. Je kan je bandenspanning zelf bepalen, als je maar 2.2 bar erin hebt zitten. Ik gooi er ook altijd 2.4 á 2.5 bar in…
Nee mijn bandenmaat is 195/50R15 is 1 maatje kleiner maar ze zijn wel een stuk goedkoper daarom liggen die erop;) En die kleine afwijking op de kmteller neem ik wel voor lief hoor! En ik heb wel het geveol dat ie met 2.3 bar toch een stukje fijner rijd alleen het lijkt wel of hij iets zwaarder stuurt!
PH1 C5 2.0 uit 2003

r1Ch schreef:mafkeessss schreef:
Als het goed is, is je bandenmaat 195/55R15
. Je kan je bandenspanning zelf bepalen, als je maar 2.2 bar erin hebt zitten. Ik gooi er ook altijd 2.4 á 2.5 bar in…
Nee mijn bandenmaat is 195/50R15 is 1 maatje kleiner maar ze zijn wel een stuk goedkoper daarom liggen die erop;) En die kleine afwijking op de kmteller neem ik wel voor lief hoor! En ik heb wel het geveol dat ie met 2.3 bar toch een stukje fijner rijd alleen het lijkt wel of hij iets zwaarder stuurt!
En tja da geluid van de koppeling ik hoop dat het geen kwaad kan haha ik kan het echt niet thuisbrengen wat het precies is!
PH1 C5 2.0 uit 2003
mafkeessss schreef:Ik stond toen straks in de macdrive te w8e en toen hoorde ik een vreemd geluidje. Als mijn motor draait en ik laat het koppelingspedaal los dan hoor een een soort van tik
Als de motor uit staat hoor ik het niet weet iemand wat dit kan zijn en of dit kwaad kan?
normaal gesproken zit er op de dorpel lv een stikker waar opstaat hoeveel de bandespaning moet zijn.(kan ook wel eens op de deur lv zitten aan de zijkant)
Citroen Xsara 1.8 16v vts 1998 (sold)
Mitsubishi Lancer Evolution 6
Peugeot 106 1.4 sport

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja, de vraag is natuurlijk in hoeverre dat nog relevant is bij een afwijkende bandenmaat